Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ændring af 16-års reglen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 14:44

Hej!

 

Har i længere tid gået og irriteret mig over uretfærdigheden i den nuværende 16-års regel. Dvs det at du kun kan ride kalenderåret ud det år du bliver 16.

 

Det er jo DYBT uretfærdigt og ingen steder kan jeg finde begrundelse for hvorfor DRF opretholder denne regel.

 

Er der nogen her der kender begrundelsen?

 

De to argumenter jeg har fået for at bibeholde denne absurde regel er:

1. DRF kan ikke administrere det

2. Hvad så med Rosenparaden

 

Til pkt. 1. DRF er i stand til at administrer alle slags andre reglement ændringer og forskellige gebyrer på alle deres ydelser. så mon ikke en klog IT m/k ville kunne afhjælpe det

 

til pkt 2. Rosenparaden. Ja selvfølgelig skal ponyeliten fejres og beundres. Men mon ikke de få ponyryttere der er involveret i Rosenparaden allerede ofte befinder sig i centrum for opmærksomhed omkring deres sport - og også her er jeg sikker på at kloge hoveder kunne komme med et alternativ.

 

At ændre 16-års reglen til at være ens for alle synes jeg er på tide. Således har det ingen forskel om du er født 1 januar eller 31 december. Du kan ride pony indtil du bliver 17.Som det er nu er der al for stor uretfærdighed, og jeg kan slet ikke forstå hvorfor der ikke er et masivt pres fra alle piger og drenge som ikke er født i starten af året :o)

 

Gad rigtig godt starte en revolution så DRF kom på andre tanker.

 

rigtig god dag

 

Stine

 

0
3
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan godt forstå
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 16:38

det udfra administrative overvejelser

 

Det er ligesom med heste der skifter alder ved årsskiftet.


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 07:20

Jeg kan godt forstå at at det skiller ved årsskiftet, for så er der ingen tvistigheder om nu rytteren melde til et pågældne stævne dagen før hun/ham blev 16 år, er de så start berettet mm !!

 

Men jeg ville ønske at reglerne var anderledes, da vores datter er fra December, hun er 14 nu, men har sit sidste ponyår nu.

( Hun har ved siden af ridningen også, danset disco på konkurance plan i mange år, der skiller alderen den 1 September. da de fleste børn har fødselsdag om sommeren, så blev alderesgruppen mere liglig fordelt )

 

Men jeg forstår ikke hvorfor at de i danmark ikke vil flytter alderes grænsen til og med, det år de bliver 17 år i. for sådan er der i Sverige og Tyskland. Men Nej i DK må de kun blive 16 år.

 

Jeg har taget diskutionen med DRF, deres akkument var at hvis DK skal gøre sig gældene i den "virkelige" sport, skal ponyrytterne så hurtigt som muligt begynde at ride på HEST, og ikke pony. for fremtiden ligger ikke nede på ponyplan. så DRF ønske er flere ungrytter til HEST !!!!

 


:O)

0
1
Svar på denne tråd
 
 De svenske regler
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 07:45

er altså ikke bare at så kan man ride til man er 17. De er helt anderledes og de debaterer meget derovre hvorfor man dog ikke bare følger de internationale regler og må ride pony sit 16 år ud.

 

I sverige må man efter årsskiftet ride pony til man er 21. Men man må ikke konkurrere mod dem der er under 16. stævnerne skal oprette to klasser. en for dem over 16 og en for dem under. Det gælder hele vejen op og der bliver så vidt jeg ved ikke afholdt et svensk mesterskab for dem der er "for gamle".

 

Debaten har kørt altid. Og jeg var også træt af det da jeg skiftede over. Men jeg tror egentlig efterhånden jeg er blevet enig med med selv om at det er smartest at man følger de internationale regler. Ellers bliver det noget rode noget. Se nu igen sverige der tillader større ponyer nationalt. Det kan nemt være at de 5 første i det svenske mesterkab er for store til at kunne gå EM, det er da også noget rod.

 

Sålænge FEI siger 16, så synes jeg det er det vi skal holde os til i dk.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

8
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider