Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan ved de hvor jeg bor.?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 13:14

Igår fik jeg et opkald fra en sælger ved Alm. Brand som udfrittede mig om en masse ang. forsikringer og de kunne sørme gøre det meget billigere end vores nuværende (Helt sikkert bare noget hun påstår, eftersom hun ikke spurgte til skader, alder på biler osv)..

 

De ville gerne komme på besøg, så sagde god for det og udleverede min mailadresse..

 

I mailen står at vi får besøg den dag og hvad klok på vores hjemadresse..

 

Så er det jeg stiller mig lidt undrende her efterfølgende..

 

For jeg har hverken udleveret CPR eller adresse til hende, og mit nummer er hemmeligt og desuden er jeg tilmeldt Robinsonlisten (som jo vist nok blev lækket for nogen måneder siden).? Vi har aldrig været i kontakt med Alm. Brand i forbindelse med forsikringer..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan du
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 13:25

Kan du have deltaget i en konkurrence på nettet, hvor du (uden at bide mærke i det) har givet lov til, at de kontakter dig? Der står nogle gange, at man giver lov til at samarbejdspartnere kontakter én - det kan dække over mangt og meget, uden man ved hvem det er.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror det ikke..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 13:29

deltager aldrig i konkurrencer og framelder alt der hedder noget med kontakt, hader sælgere og deres evne til at overhøre et nej tak..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 16:44

Hvis du er blevet ringet op, så har de jo ligesom fundet dit nummer et sted....

 


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Opkald fra forsikringsselskab
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 21:47

Jeg har tidligere siddet i et call-center, der ringede ud for et forsikringsselskab, dog et andet end det omtalte her i tråden :-)

Vi fik udleveret lister med navn, adresse og telefonnummer, og man ringede bare op til det angivede telefonnummer. Jeg forstår dog ikke, hvordan de har fået dit navn osv., hvis du står på robinson listen :-/


Med venlig hilsen

 

Camilla Martensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringe til dem.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 12:29

Jeg ville da helt klart ringe til dem og spørge.

 

Det er den nemmeste måde at find eud af det på :-)


Knuss Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen altså
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 14:21

Venner? Måske har nogle venner eller bekendte oplyst dit navn, nummer og adresse? Sådan blev vi kontaktet af IF for kort tid siden som forinden havde været på besøg hos nogle venner.


Sjetmandspony - den var go' :-D


Ellinges Argo SH710, står til avlsrådighed for registrede shetlandsponyhopper!

 

Flere shetænderplage m. papirer sælges til gode hjem, kontakt mig for nærmere info.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 09:54

Jeg er også på Robinson, og med hemmeligt nummer - alligevel er jeg også blevet kontaktet af Alm. Brand :)

Spurgte dem om hvor de havde mit nummer fra, når jeg var på Robinson, og tilmed havde hemmeligt nummer, og hun fortalte så at de havde navn, nummer og adresse fra en der netop havde skiftet over til dem.

Kontaktede min veninde (der netop lige havde skiftet forsikring), som sagde hun kunne vinde en tur ud at spise ved at oplyse minimum tre personer, og hvis så de fik lov at gennemgå forsikring ved alle tre, fik hun en middag med alt betalt..



- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha.. Det er..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 11:13

nok der forklaringen ligger så.!

 

Det er vel ellers nok en smart måde..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke nogen venner
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 11:31

Jeg ville godt nok blive tosset hvis nogen i mit bekendtskab udleverede mig på den måde, kunne ikke selv finde på at gøre det uden at have spurgt de pågældende om jeg måtte.


Hilsen Helle

10
1
Svar på denne tråd
 
 Enig med dig..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 11:54

Helle.. Men der kan jo ikke laves om på det nu..

 

Jeg gider ingen gang bruge tid på at finde udad hvem det er.. Det kan jo være alt fra naboer, venner, familie til bekendtskaber på rideskolen..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder urent
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 11:56

hvis de kontakter en på Robinsonlisten - også selvom det måtte være en bekendt, der har udleveret kontaktinfo. Man har jo ikke selv givet dem lov.


2
0
Svar på denne tråd
 
 Ulovligt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 12:25

Det er ulovligt at kontakte dig direkte selvom en ven har oplyst dit navn og adresse. Virksomheden har pligt til at undersøge om du står på Robinsonlisten inden de kontakter dig.

 

Nedenfor er uddrag fra Forbrugerombudsmanden.

 

Vennehvervning

Vennehvervning er karakteriseret ved, at en virksomhed præmierer et medlem (eller en kunde) for at hverve nye medlemmer (kunder) (se fx j.nr. 08/08678). Vennehvervning minder om "Tip-en-ven", men går alligevel videre, idet medlemmet kun præmieres, hvis henvendelsen til vennen resulterer i, at vennen også bliver kunde hos den erhvervsdrivende. Til forskel fra "Tip-en-ven", hvor den erhvervsdrivende sørger for, at reklamen bliver sendt videre med elektronisk post, anvises kunden ikke en bestemt måde til at kontakte vennen.

Vennehvervning er problematisk, dels fordi den, der bliver kontaktet, er under pres, da han nødigt vil skuffe sin ven, som er stillet en belønning i udsigt, dels fordi vennen ofte kontaktes på en måde, som den erhvervsdrivende ikke selv lovligt kan anvende ved salg til en forbruger. Den erhvervsdrivende må således ikke selv rette uanmodet personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på bopælen, arbejdspladsen eller andre steder, hvortil der ikke er almindelig adgang. Han må heller ikke henvende sig ved elektronisk post. Han må dog sende et brev, hvis han først tjekker Robinsonlisten.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 15:00

Hold kæft jeg var blevet tosset, hvis nogen havde videregivet mig til firmaer på den måde!!! Jeg står på Robinson-listen af en grund - nemlig at jeg ikke gider forstyrres af irriterende sælgere.

Nej hvor var jeg blever rasende.

 

Hvis det er så vigtigt for dem at få en middag med alt betalt, så skal jeg da med glæde invitere til spaghetti og kødsovs, altså. Ikke om jeg gider udleveres på den måde...

 

Men det forklarer vel hvorfor jeg alligevel kunne ringes op af Illustreret Videnskab den anden dag, så? Skulle da have spurgt dem hvor de havde mit navn fra..

 

Hvis man nu fx opgiver sit nummer via en konkurrence, skal firmaer så stadig respektere at man er på Robinson-listen, eller må de så alligevel kontakte en?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 12:40

Jeg blev skam også meget paf over at blive kontaktet, men besluttede mig for at fremfor at tale med store ord, ville jeg hellere gå til min veninde.

Har efterfølgende haft skrevet på min facebook at hvis der er nogle der påtænker at mine forsikringer mv. skal gennemses, må de gerne spørge mig inden de får folk til at kontakte mig. egentligt handler det om en sms- besked, også et ja eller nej :)


- Annecathrine

3
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 12:45

Altså er det ikke lidt i bagatel afdelingen hvis ens venner har opgivet ens navn i den forbindelse?

 

De har vel næppe gjort det af ond mening, så i min verden lidt underligt at blive tosset på andre over det?

 

Man kan selvfølgelig ytre at man ikke bryder sig om det, men altså så er det vel heller ikke værre?

2
5
Svar på denne tråd
 
 CarolineR
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 13:44

Det handler i mine øjne ikke om, hvorvidt vennerne har gjort noget galt. Det er firmaet, der skal tjekke Robinsonlisten og sikre sig, at de ikke overtræder gældende lovgivning.

 


4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:03

Guest: Det er jeg enig i, men som jeg læser det virker det også til at folk bliver tossede på deres venner?

0
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:57

Der er lige den tvist på det med vennehvervning at forsikringssælgere er undtaget dørsalgsloven og derfor har lidt friere hænder til markedsføring end de fleste andre firmaer.


Jeg har selv brugt vennehvervning da jeg i en periode kørte som forsikringssælger og det er et enormt virkningsfuldt middel til salg. Men der er selvfølgeligt mange måder at gøre det på.

 

I det firma jeg arbejdede for gav vi ikke præmier til kunder der gav os navne og vi var ret omhyggelige med at gøre det sådan at kunden først kontaktede sine venner før vi gjorde det. På den måde har jeg kun oplevet at være velkommen hos folk som jeg kom hos.

 

Situationen som TS har oplevet er i mine øjne både uheldig og træls for både den der har udleveret navnet og TS selv, men jeg ville nu ikke være så nervøs for om oplysningerne blev misbrugt. Der er forsikringsselskaber underlagt meget strenge fortrolighedsregler på linje med læger, advokater osv...


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gider..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 13:05

ikke forfølge det mere, end at hvis jeg høre fra nogen at de er utilfredse med at vi har takket nej, så får de at vide at vi nok selv skal stå for kontakt til diverse sælgere.!

 

Alm. Brand kunne ikke svare på hvor de havde mit nummer fra..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 17:02

Caroline: det er jeg faktisk uenig i. For mig er det ikke en bagatel, jeg ville sgu blive sur. Jeg synes det er ekstremt flabet og ubetænksomt, at tørre provokerende/irriterende sælgere af på ens venner.

Det må jeg ærligt indrømme. Vi er allesammen forskellige, og måske kan det prelle af på nogen, men jeg havde godt nok følt mig røvrendt.

 

For mig svarer det til, at man går nede på gaden og de der irriterende sælgere får fat i én. Og så man siger "nej ellers tak, men min veninde derhenne vil super gerne høre hvad du har at sige!"

 

Det er for mig det samme, og det ville jeg også blive jævnt sur over :)

Men det hører nok til min personlighed. Jeg kan ikke udstå at tale med overdrevent ekstroverte/"sælger-agtige" personer. Det er ubehageligt! Derudover hader jeg at snakke i telefon med fremmede.

 

Så her er det bestemt ikke under bagatelgrænsen, og havde jeg en veninde der udleverede mig til djævlen på den måde, så var hun ikke i kridthuset, og jeg ville bede hende om at undgå at gøre det igen :)

 

(Og som det nok kan fornemmes, så har jeg aldrig haft en god oplevelse med en sælger, og jeg hader dem som pesten :) )


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

6
2
Svar på denne tråd
 
 genere andre
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 21:41

Det fejt at videregive andres kontaktoplysninger for egen vindings skyld. Ville også blive tosset.

MVH

MonaK

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 22:18

Hmm jeg tror ikke jeres venner gør det for at genere jer Men ja ja, vi går jo alle op i forskellige ting

2
0
Svar på denne tråd
 
 CarolineR
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 00:28

 

Vi går op ikke at ulejlige vores kære.

Derfor sender vi ikke en sælger videre uden vores kæres accept.

 

MonaK

9
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 10:42

MonaK nu handler det jo ikke om at vi sender videre men om reaktionen når nogen af ens venner har gjort det

0
4
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 11:17

Folk ved jo udemærket, at det er mega generende. Så jo, det er en helt bevidst handling :)

Hvis man så gerne vil have en middag, eller hvad de får af firmaet, så skal de da endelig komme på besøg, så giver jeg!

 

Helt enig med Mona K, det er fejt at videregive venner på den måde. Faktisk slet og ret dårlig opdragelse :) det gør man altså ikke.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

8
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 11:27

Ok, tror ikke det er noget jeg ville tænke så meget over hvis nogen gjorde Dog sender jeg ikke selv nogen videre, og derfor mener jeg MonaKs kommentar er lidt uden for kontekst, da den handler om noget helt andet

 

Det kan jo også være jeres venner troede I ville blive glade for et tilbud om forsikring osv. så ved ikke om jeg vil mene det er fejt og dårlig opdragelse.

 

Men lad det nu ligge Hvis I ønsker at spille russisk roulette med jeres blodtryk ved at lade jer gå på af den slags, so let it be

1
7
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 13:01

Årh hold dog op - der er ingen der taler om blodtryk.

Personer er rent faktisk forskellige. Nogle kan lade visse ting prelle af, mens andre rent faktisk bliver påvirket af sådan en uvenskabelig handling.

 

Sjovt du synes Monas kommentar er uden for kontekst, når du selv lige fyrer sådan en grim sætning af om russisk roulette med blodtrykket. Ej jeg synes det er lidt mærkeligt :)

 

Men det må du selv om, man vælger selv hvordan man vil opføre sig overfor andre..

 

Desuden tvivler jeg på at nogen mennesker ville blive glad for at blive ringet op af en sælger. Det er et lidt fladt argument, så er det bedre bare at lade det ligge og indrømme, at man ikke har flere argumenter :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

9
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 13:11

Rolig nu det var ment lidt som en spøg

1
6
Svar på denne tråd
 
 Caroline....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 16:35

Jeg undrer mig over, at det kan være uden for kontekst, når det er 2 aspekter i samme sag?? :-) :-) :-)

Hvis jeg f.eks har fået stjålet min pung, bliver jeg da også sur på tyven, OG tyvens eventuelle bagmand. Det handler da ikke kun om, at min pung er væk...

Det kan godt være, at tyven ikke har gjort det for at genere mig, men kun for egen vindings skyld, men alligevel..! ;-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 16:37

Spirillen: Man kan da godt være en som ikke giver andres adresser ud men samtidig heller ikke fare helt i flint over hvis andre gør det

0
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 16:57

CarolineR: så svar lige på hvorfor du ikke vil give andres adresse væk.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

4
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 17:00

Anja: Hvorfor? Mener du at fordi jeg ikke vil give andres adresse væk så SKAL jeg blive gal hvis andre gør det? Sådan kan man altså ikke sætte tingene op synes jeg

0
4
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 08:46

Næ jeg vil bare gerne vide hvorfor du ikke vil give andres adresse væk. Come on humour me...


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

2
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 08:48

Ok

0
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider