Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Chikane :(
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 09:38

@!#$ jeg er gal nu.. Der er nogle der har valgt at chikanere os groft med hensyn til vores hund.. De mener ikke vi lufter den :(
Hvilket selvfølgelig ikke er korrekt.. Hunden kommer ud på 4 gåture hver dag og er desuden næsten aldrig alene (da jeg jo går hjemme) han leges med og kysses og krammes af ungerne hver dag også.. Ja nogle dage bliver turene måske ikke så lange som jeg gerne ville, det tør jeg godt indrømme, men hunden er glad og tilfreds og trives..
Men nu har nogle 2 gange postet laminerer sedler på vores opgangs dør.. Først bare: Til ejerne af den sorte hund, jeres hund skal luftes mere (godt nok længere, men husker ikke de præcise ord).. Denne gang med vores adresse på og følgende ordlyd:
Til jer med sort hund
En hund skal ikke pisse og skide på en altan, men luftes hver dag !!
Alt andet er svineri.
Behandle jeres dyr ordentligt !

Det ser jeg som chikane, da vores adresse står på + der fremsættes urigtige påstande, vores hund har aldrig lavet noget på altanen (og hvor har de den sindssyge ide fra) faktisk har han intet lavet inden siden han var en lille hvalp..
Hvordan kan personen mene at vide hvor tit og meget vi går med hunden ? Sidder de og glor ud af vinduet i døgndrift ? Og selv om de gjorde hvad så når vi går ud på modsatte side af bygningen ? Vi kan gå ud 2 veje, og gå i 3 ret Inger ved hver udgang, så vi kan gå 6 veje lidt svært at holde øje med..
Hunden luftes morgen, eftermiddag (gerne når jeg henter min datter i bh) sen aften når manden kommer hjem og først på natten inden manden går i seng.. Så hvis personen fx går i seng kl 22 (eller sidder foran sit tv) så luftes hunden altså 2 gange uden de kan se det..
Men hvad gør man ? Hader at gå ud af frygt for at vedkommende måske synes jeg skal have en verbal besked når jeg kommer med ungerne :( og hvad andre der evt læser sedlerne tænker :(


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:16

 

Hej

 

Det lyder til din samvitihed er i orden, ja så må du sande du bor ved siden af et fjols

 

 

Synd "de" ikke bruger deres krudt et bedre sted.

 


Hilsner fra Joan

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:23

 

Hej

 

Det lyder til din samvitighed er i orden, ja så må du sande du bor ved siden af et fjols

 

 

Synd "de" ikke bruger deres krudt et bedre sted.

 


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:25

 

Hej

 

Det lyder til din samvitihed er i orden, ja så må du sande du bor ved siden af et fjols

 

 

Synd "de" ikke bruger deres krudt, et sted hvor der er et reelt behov.

 


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chikane
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:47

Hej.

 

Kan det tænkes, at de har set en sort hund på en altan og ikke lige kan regne ud hvilken lejlighed, altanen hører til? Er der andre, som har sorte hunde?

Hvis det virkelig er møntet på jer, så er det vist noget, I skal tage op på et bestyrelsesmøde eller sådan noget, for det er godt nok usmageligt!

 

Heidi

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 11:26

kontakt din udlejer og gør opmærksom på problemet og dernæst hvordan du passer din hund - måske endda invitere på kaffe så de kan se at hunden trives og ikke ødelægger lejligheden...

kontakt politiet og hør hvordan du skal forholde dig i forhold til om det er chikane eller ej (og forklar dem evt. at du gerne vil være på forkant med nabostridigheder da det bestemt ikke er noget du ønsker)

måske endda ringe til en velfærdsorganisation og forklar problemet med at nogen ikke mener at du passer din hund, og hvordan du skal forholde dig...

det er en meget alvorlig anklage at beskylde folk for ikke at passe deres dyr - endnu mere alvorligt er det at hænge sedler op og ligge breve i postkassen anonymt med den slags beskyldninger!!!!

til allersidst når du har det hele på det rene så ville jeg måske hænge en seddel op "til den der mener at den sorte hund ikke bliver passet" og fortælle hvem du har været i kontakt med og hvad politiet har sagt om den chikane du oplever (hvis de selvfølgelig ikke er ligeglade og siger at du må klare det selv...)


nu med gule Hjalte Tidselbjerg

 

men savner min røde basse Apache

 

 

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

5
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 12:07

Tag den dialogiske vej: Hæng en seddel op og gør opmærksom på at det glæder dig, at folk bekymrer sig om jeres hund. Dernæst fortæl at der må lægge en misforståelse til grund for opslagene, men at vedkommende til enhver tid er velkommen til at henvende sig personligt til jer, for at få en snak om hunden, så alle misforståelser kan ryddes af vejen

 

Fortsætter det DEREFTER kan man evt. gå andre mindre dialogiske veje.

21
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 14:17

Jeg ville uden tvivl hænge en seddel op, på samme sted som de hænger sedlen.

 

Og pænt og pædagogisk forklare, hvor mange gange hunden luftes hver dag, samt at hunden aldrig har skidt/tisset på altanen, og at de vidst er kommet til at se forkert.

Fortæl yderligere, at der er mange veje i benytter til at gå med hunden, og at vedkommende derfor ikke kan se allesammen, men at hunden altså alligevel får 3-4 gåture om dagen.

Til sidst inviter over til kaffe, så de kan se at hunden trives.

 

Hvis vedkommende der hænger sedler op ikke har skrevet navn/adresse på sedlerne, så ville jeg introducere din seddel med "til den anonyme person..." for ligesom at vise, hvor usmageligt det er at kaste med sådan noget skidt, uden at turde stå ved det personligt.

 

Jeg kan simpelthen ikke have, når folk/naboer blander sig i ting de SLET ikke ved noget om, og beskylder og hænger sedler op til offentligt skue.

Hvis de var ordentlige mennesker, havde de pænt smidt sedlen i postkassen eller ind af døren. De lyder simpelthen så sure, hader sådan noget.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

6
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 15:18

Jeg har prøvet noget lign. Min hund havde i en periode været dårlig - han havde fået problemer med ryggen, som vi heldigvis fik fanget i opløbet og kom til dyrlæge med. Det betød at han måtte holde sig i ro et stykke tid, men han fik samtidig smertestillene og vidste derfor ikke selv, at det nok var bedst at tage det roligt = en meget frustreret hund. Han var jo sædvanligvis meget aktiv og vant til lange ture.

I stedet tilbragte han så tiden i vinduet, hvor jeg havde bygget en kurv til ham, så han kunne ligge og kigge ud, hvad han rigtigt gerne ville. Ofte var det for nedrullede gardiner - jeg bor nemlig så folk kan glo lige ind i min stue og gider ikke have folk til at gå og glo på mig.... Men det så jo ud som om han var alene hjemme hele dagen i en periode, selvom han ikke var det, og at han aldrig var ude at gå - selvom det var han nu, bare meget begrænset.

 

Det blev så åbenbart til i nogle af naboernes hoveder, at jeg nok bare ikke gad gå med ham, og jeg fik nogle grimme sedler i min postkasse og klager via boligforeningen. I øvrigt også efter, at han var begyndt at gå ture mv. igen - selvfølgelig langsom optrapning, så måske det i nogles hoveder stadigvæk ikke var nok?

 

Man bliver bare så vred over den slags beskyldninger, at folk ikke lige kan banke på og spørge. Nu kontordamen på boligforeningen kom med en hentydning til at jeg nok ikke tog helt fejl, da jeg selv luftede min mistanke om, hvem jeg formodede kunne have klaget, så jeg kunne få forklaret mig lidt. Men jeg tror squ aldrig rigtigt, de troede på mig.


Jeg havde ellers overvejet som Caroline foreslår, at sætte en seddel på min dør med forklaring. Men havde det da også lidt øv over at skulle være nødt til det. Synes godt, at man da lige kan banke på og spørge. Jeg er altså en lille ufarligt udseende pige - ikke ligefrem en skræmmende type at konfrontere....

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 16:19

Min tanke er lidt at gå på bolig kontoret med sedlen, så de ved at det foregår hvis der bliver mere.. Og så hænge en svar seddel op i en pæn tone.. Ville det ikke være ok som start.. Hvis det så fortsætter på politiet jo kontaktes :(


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 16:40

Det synes jeg er en rigtig god start, så er du helgarderet uden at hive det tunge skydts frem fra starten af.

 

Og jeg fatter som en anden heller ikke, at man ikke pænt kommer op og banker på! ELLER, hvis man åbenbart er konfliktsky, så stik da en seddel i postkassen eller under døren. Det andet er simpelthen barnligt, og jeg kan godt forstå du bliver meget påvirket af det, især når du ved at du passer godt på hunden, og de ting er står er usande.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Så. Har jeg
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 20:31

Snakket med bolig kontoret og de syntes det var noget svineri og havde vi vidst hvem det var skulle vi have meldt det til boligselvskabet.. Men de syntes ideen med en svar seddel var super, så det kan jeg gøre med boligselvskabets godkendelse


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Sedler...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 22:22

Hvis jeg havde været udsat for dette, ville jeg ignorere opslagene, nok pille dem ned, men ikke bruge mere krudt på det.

 

Dette fordi jeg ikke kan tage et sådant anonymt opslag alvorligt, syntes kommunikation skal foregå face to face.

 

Tænker at en seddel fra dig desværre kan være starten på endnu mere chikane, så mit råd overvej det en ekstra gang.

 

Håber det er slut med at modtage sedler.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider