Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tislugt af pude?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 17:42

Jeg har en stor hundepude med krøyerkugler i. Den har min kære kat tisset på...

Men jeg kan IKKE få lugten af puden! Betrækket er fint og rent og lugtfrit, men selve puden STINKER!

Jeg har prøvet Urineoff og Rhodalon - men lige lidt hjælper det. Jeg har ikke haft den i vaskemaskinen for det tør jeg ikke rigtig - det er jo krøyerkugler!

Er der noget at gøre, eller kan jeg lige så godt smide den ud?

0
0
Svar på denne tråd

Rodalon
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 17:48

Nu ved jeg ikke hvordan du brugte rodalonen, og om det var spray eller ufortyndet.

Men det der er med rodalon er, at det ikke samarbejder med sæbe. Så måske skal du prøve at tage betrækket af, hvis man kan det, og så lægge kuglerne i blød i rodalon. Det har jeg haft gjort med en sækkestol - og det tog lugten. :-)

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

betrækket
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 19:39

Har brugt en hjemmeblandet spray som var lidt mere krads end ellers anbefalet på flasken :)

Det inderste - altså der hvor kuglerne er i, er hermetisk lukket! Så kuglerne kan ikke tages ud med mindre jeg vil forsøge at sy den igen desværre.

Men med det vejr de lover kunne jeg da prøve at smide hele baduljen i en balje med Rhodalon og så hænge den op udenfor måske... Og så ryste den godt nogle gange om dagen når jeg alligevel skal ud med hunden!

0
0
Svar på denne tråd

Svar ...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 19:55

Det er da forsøget værd, at smide det det i blød. :-)

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 20:55

Jeg smed mine ud, men synes da at det lyder som en rigtig god ide at forsøge dig med at dyppe i en balje med rodalon :-) Hvis rodalon ikke virker, så prøv med eddike. Det synes jeg faktisk tager tislugten bedre end rodalon. Normalt hører jeg ½ vand, ½ eddike, men så bliver det jo godt nok til en ordentlig sjat eddike. Jeg har før haft succes med en balje vand med en 5-10 liter eddike i til sengetøj.

Husk også at overveje, hvorfor katten tisser i din sækkestol? Den kan have blærebetændelse, så vil de ofte søge andre steder hen end kattebakken. Det er med at få taget det så hurtigt som muligt, så urenligheden ikke bliver kronisk (been there, done that - træls!) Det er ikke nok, at dyrlægen befamler katten lidt (også kaldet palpere / mærke igennem), du skal have en urinprøve fra katten, som skal afleveres med det samme til dyrlægen / vet. sygeplejerskerne, så den kan blive undersøgt på laboratoriet for blærebetændelse og urinvejssten.

Pøj pøj med sækkestol og kat :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

eddike
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 20:57

Ufortyndet eddike tager lugten af kattetis.

Hilsen Mette

1
0
Svar på denne tråd

missedyr
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 22:14

Missedyret har afleveret en urinprøve hos dr. Dyr, så det er der heldigvis styr på - det var protein i urinen der var synderen.

Eddike siger i? Puha - der skal meget til! Jeg prøver Rhodalon først tror jeg, og hvis det ikke virker må den i eddike!

1
0
Svar på denne tråd

Eddike
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 14:21

Jeg ville starte med eddike, det er suverænt det bedste til at tage lugten af kattetis. Det er det man anbefaler at sprøjte på gulvet hvis de har tisset på det, da katten ikke engang selv kan lugte at den har haft tisset der efterfølgende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider