Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Problem med at skabe internetforbindelse
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 11:03

Hej.

Jeg har en hulens masse problemer med at få diverse trådløse ting og sager til at koble til vores router og det problem havde jeg ikke tidligere.

Hvad har jeg nu gjort forkert????

Lige nu sidder jeg ved en ny pc som ikke agter at gøre noget som helst, før der er etableret internet og det ville jeg jo vældig gerne etablere, men HVORDAN????

Nogen der har nogle topgeniale ideer??

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 11:23

Har du prøvet at genstarte routeren? Gerne ved at hive stik ud og tælle til 10

VH Pernille

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd

ja.......
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 13:30

Det gør jeg minimum en gang om dagen....- når den pc, der kan kobles på nettet begynder at påstå at der ikke kan etableres forbindelse......

Nej, det er et eller andet med at printer osv. simpelthen ikke kan finde netværket....

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Koble den
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 14:38

Kobel den nye på med ledning, det hjælper tit..

Når min printer ikke kan findes, så plejer jeg at fjerne printeren og installere den igen, pc, plejer at finde den med det samme.( jeg afinstallere den ikke, bare ned i printer og enheder og fjern, og så tryk på tilføj printer)

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 17:06

Du køre vel ikke tilfældigvis Windows Vista på en af de maskiner der anvender routeren?

Hilsen

Jens

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd

Jens........
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 17:18

Hej Jens.

kan en pc på netværket med Vista, forstyrre andre enheders adgang til det trådløse netværk?

jeg spørger fordi min fars er helt tosset, og han har Vista.

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 19:58

Ja. Den korte version er at Vista har en indbygget fejl i netværksopsætningen der i kombination med visse routere (en hel del) kan lægge netværket totalt ned.
Desværre har Microsoft aldrig ønsket at rette på fejlen i opsætningen fordi det ikke er en "fejl" som sådan - bare et mis-match mellem normal praksis og det som Microsoft valgte at gøre i Vista.

Hilsen

Jens

2
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 20:32

Nej...Det hele er windows 8....Intet Vista.

Jeg tænker sådan set, at det er et eller andet i routerens sikkerhedsopsætning, der gør at den ikke er helt ligetil at "finde". Problemet er ihvertfald dukket op efter, at jeg fik sikret netværket. Nu er det så sikkert at jeg knap nok selv kan bruge det

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 22:47

Det kan det jo sagtens være. Men der er så mange ting man kan pille i, selv i "hjemme-routere" at det er meget svært at give fornuftig hjælp til uden at være der selv.

Mit bedste forslag er at nulstille routeren og starte forfra.
Før du holder knappen inde så kan du skrive de vigtigste indstillinger ned du har i den og der er sikkert også en mulighed for at lave en backup af opsætningen så du ikke risikrer at stå helt uden net hvis du ikke kan få det til at spille igen.

Der er mange steder på nettet hvor du kan finde how-to's om hvordan du bedst laver en god opsætning af din router så den både yder optimalt og hjælper med at give dig en sikker forbindelse trådløst uden ubudne gæster.

Hvis du laver opsætningen med WPA2-PSK / WPA2-personal (samme ting) så burde det være simpelt nok at tilslutte enheder.

Bruger du VPN-adgang til et andet net. F.eks. på dit arbejde eller uddannelse, så er det en god ide at vælge et andet IP-sekment end det netværk på skaber forbindelse til så din router ikke bliver forvirret. F.eks. bruge 10.0.0.0/8 hvis det andet net ligger på 192.168.0.0/16

Hilsen

Jens

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider