Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

P-zone skilt?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 21:09

Hvis man skal parkere ved et skilt, hvor der står "P-ZONE", og nedenunder står "Parkering i afmærkede felter", men der står ikke noget om der er tidsgrænse, kan jeg så regne med, at det ikke er tidsbegrænset? Vil helst ikke finde en parkeringsafgift under viskeren når jeg vender tilbage efter 6-7 timer. Det drejer sig om at sted, hvor skiltene lige er sat op og der tidligere ikke har været nogen skilte, så man har kunnet parkere ubegrænset.

Har forsøgt at google, men kan ikke finde noget om P-zone-skilte, hvor der ikke står en tidsgrænse. Kan se at der nedenunder andre P-zone-skilte i gader i nærheden står 2-3 timer, og der er meningen jo klar nok.

Nogen der kan hjælpe her?

0
0
Svar på denne tråd

Hvor i landet?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 22:16

Du skal nok prøve at Google parkeringsreglerne i kommunen. På Frederiksberg i kbh betyder P-zone 2 timers begrænsning med mindre andet er skiltet.

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 23:25

Det er i Århus (Falstergade, som er en sidegade til Ny Munkegade), som jeg har googlet.

Kan ikke finde noget hvor skiltet står alene med angivelse af "parkering i markerede felter" og uden tidsangivelse af nogen art. Så vidt jeg kan se, betyder skiltet bare at jeg bevæger mig ind i et parkeringsområde:

www.aarhus.dk/da/borger/Trafik/ Parkering/~/media/Dokumenter/Teknik- og-Miljoe/Trafik-og-Veje/Parkering/ Den-lille-p-guide.pdf

I følge dette link ligger gaden ikke i p-zone (ligger lige ved A'et i Aarhus, hvis man scroller kortet større)...men det er måske fordi kortet ikke er opdateret, da skiltet er ret nyt. www.parkeringsinfo.dk/parkering- aarhus/parkeringszoner-i-aarhus.asp

Bor på landet, så er ikke meget inde i P-restriktioner i større byer.

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg tolker
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 22:06

Som jeg tolker dit link, er der generelt 2 timers begrænsninger i områder markeret som P-zone, så det ville jeg nok gå ud fra, selv om der ikke står noget på skiltet :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider