Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vikar og dagpenge
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:14

Hej HN'ere

Er der nogen der har erfaringer med dagpengereglerne?

Jeg er netop dimiteret i juni og har nu fået tilbudt et midlertidigt job i en måned. Der er tale om sæsonarbejde uden for mit fagområde, og der er altså ikke mulighed for forlængelse. Jeg vil jo selvfølgelig gerne tage det job, ikke mindst fordi jeg virkelig ikke egner mig til at gå og lave ingenting, men samtidig er jeg lidt bange for om jeg mister retten til dagpenge eller om det påvirker dagpengesatsen væsentligt, idet der er tale om et lavt betalt job i forhold til min uddannelse (Kandidat).

Nogen der er bedre inde i reglerne end mig? Ringer selvfølgelig til mit jobcenter i morgen, men kunne da godt tænke at høre om der er nogen der har lignende erfaringer.

0
0
Svar på denne tråd

En måned burde
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 22:19

En måned burde ikke være et problem. Jeg pakkede fisk i 1,5 måned før jeg fandt ud af at det kunne give mig problemer med at gå ned i dagpenge. Og da det også var sæsonarbejde og jeg ikke havde en chance for fastansættelse sagde jeg altså op. Men det nåede ikke at give mig problemer

0
0
Svar på denne tråd

vikarjob
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 23:53

Det kan du sagtens. Du skal bare skrive timerne og arbejdsgiver på dagpengekortet.

0
0
Svar på denne tråd

Arbejde er ok
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 06:41

Hej Lotte.

Du må gerne arbejde selvom du er på dagpenge. Du skal bare indsende din kontrakt til a-kassen og så skrive timerne på dagpengekortet.

For at kunne beregne en ny dagpengesats, skal du arbejde i 3 måneder hvis du er månedslønnet og 12 uger hvis du er uge- eller 14 dages lønnet. Så ikke noget problem.

Du kan ikke miste din dagpengeret ved at arbejde. Du skal tænke på den som et klippekort. Da du blev godkendt til dagpenge, fik du et klippekort med 104 klip på og en udløbsdato 3 år frem. Når du får penge i en uge bruger du et klip og når du ikke får penge klipper du ikke.

Så rigtig god arbejdslyst.

Hilsen Anne - som har været sagsbehandler i 20 år

Hilsen Anne

Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

2
0
Svar på denne tråd

Anne 1
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 18:55

har du ikke skrevet det omvendt?

Er det ikke når man modtager dagpenge, man bruger sine klip ?

0
0
Svar på denne tråd

Jo da -
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 19:20

Når du får penge i en uge bruger du et klip og når du ikke får penge klipper du ikke.

Altså når du får penge fra a-kassen bruger du et klip

Hilsen Anne

Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider