Som sælger kan man nu også føle sig udnyttet.
Jeg solgte et ultra billigt regndækken med et tyndt fleccefor - Ingen fejl og mangler, mente jeg selv.
Køber presser prisen (helt ok) og får det for kr. 100,00.
Hun kommer og henter varen, og et par timer senere får jeg en sms. Hun føler sig snydt. Der var huller i dækkenet!!
Hun sender mig så et billede af et lillebitte hul på str. med et knappenålshoved.
Det var desuden ikke et regndækken, men et overgangsdækken!!
(Sorry - jeg har købt det som værende et regndækken.)
Jeg beklager, selvfølgelig, at hun føler sig snydt, men nu var det jo ikke en ny varer, at hun havde købt, og man kunne nok forvente visse brugsspor. - Og tilbyder hende, at få pengene retur, hvis hun aflevere varen tilbage.
Så sviner hun mig til - hun havde kørt meget langt for at hente dette fantastiske tilbud. Det ville være for dyrt, at sende varen retur. Varen var værdiløs, og hun havde allerede brugt flere penge til benzin, end varen var værd.
Jeg tilbyder hende endnu engang pengene retur, hvis hun vel og mærket afleverer dækkenet. Jeg har ikke hørt mere fra køber, men efter denne oplevelse, sælger jeg aldrig mere brugt på nettet, så hellere smide tingene ud.
Jeg vil ikke hænges ud som snyder fordi køber/sælger ikke har samme forventninger til brugt udstyrs tilstand.