Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Livet som studerende
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 01:09

Jeg er netop blevet student og skal nu have et sabbatår bl.a. for at finde ud af, i hvilken by jeg gerne vil læse

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle oplevelser omkring det at flytte alene til en ny by, at starte på universitetet og studielivet generelt.

Hvad skal man især have med i sine overvejelser, når man skal vælge studieby? Er der nogle, der har erfaringer med at flytte fra Jylland til København? Hvor svært var det at finde bolig og ikke mindst at overleve på en SU? Hvad med Århus?

Hvordan oplever i livet som studerende?

Jeg glæder mig meget til at beskæftige mig med et område, som jeg selv har valgt og som interesserer mig, men jeg har også en oplevelse af, at man som studerende på universitetet er meget overladt til sig selv.

Jeg frygter at skulle bruge de næste 5 år af mit uddannelsesforløb på at sidde alene derhjemme og læse og så kun være sammen med andre mennesker til forelæsning 2 timer om ugen. Det betyder meget for mig, at jeg kan diskutere stoffet med andre, få nye vinkler og perskeptiver og engang imellem få feedback på det, jeg laver.

Mvh. Cecilie

2
0
Svar på denne tråd

qwerty
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 01:32

Hej :-)

Jeg har ikke selv erfaring med at flytte i forbindelse med studiestart, da jeg allerede boede i Kbh på det tidspunkt. De fleste jeg kender, har valgt at bo dér, hvor de kunne komme ind på studiet - det er typisk sværere i Kbh, så nogle er startet i Århus og er så senere blevet overflyttet til Kbh.

Jeg vil bare sige, at det er supervigtigt at deltage i introturen - og i det hele taget være med i alle de sociale arrangementer især i starten. Her får man virkelig grundlagt nogle venskaber der holder hele studietiden og mere til :-)