|
|
| Akut hjælp, børn spist aske |
|
|
Hjælp.. Nogen der ved hvor farligt det er for en 1 årig og en 3 årig at spise cigaret aske ? En meget uansvarlig faster har efterladt et askebæger fyldt med aske og skodder på altanen hvor den store kunne nå det og hun har taget det og fodret lillesøster mens mor var inde på børneværelset i 2 min (kan høre dem hele tiden) tror ikke de har spist skodder men de var smurt ind i aske (vaskede dem straks) og den store siger at lillesøster har spist af det.. Sidder i kø til 1813 men jo 20 min ventetid så tænkte nogen måske havde erfaring ???
Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ved sakset fra nettet (ved ikke med asken, men prøv at ringe til giftlinjen): Cigaretskod er giftige for børn Små børn undersøger ting ved at putte det i munden eller de efterligner voksnes opførsel. De er mere følsomme overfor nikotin end voksne og kan blive forgiftede af at spise cigaretskod. Små børn kan blive forgiftede af at spise cigaretskod. En hel cigaret indeholder ca 9-30 mg nikotin. Man optager ikke al den nikotin, der er i cigaretten. Når man ryger en cigaret, optager man meget mindre nikotin, end hvis man spiser den9. Små børn kan blive forgiftede af at indtage en halv cigaret. En dødelig dosis nikotin for børn er ca. 10 mg. For voksne er en dødelig dosis ved indtagelse ca. 30-60 mg. Voksne, der ikke ryger, kan opleve forgiftningssymptomer ved 4-8 mg nikotin9.
Forgiftningssymptomer er bl.a. opkast. diarré, hjertebanken, muskelsitren, øget åndedrætsfrekvens, åndedrætsbesvær og kramper9,10. Søg hjælp, hvis børn har spist cigaretskod Et fyldt askebæger afskrækker ikke børn under 1 år. Det er typisk dem, der kommer på skadestuen efter at have spist af cigaretterne. - Hvis et barn har spist cigaretskod - kontakt Giftlinjen på tlf. 82121212.
- Har barnet spist mere end 1/2 cigaret, søg læge eller skadestue.
Kilde: Sikkerhedsstyrelsen: Børns sikkerhed, 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
AnjaPrice |
| Dato:  |
05-07-2014 11:40 |
|
Aske er ret rent, forstået som at det er brændt rent. Men du skal ikke lade HN vurdere om et et årig tager skade af at indtage det. Du skal ringe til en læge eller skade stuen med det samme. Du skal ikke spilde tiden på at vente på at vi svarerherinde.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aske…. |
|
|
Der bliver skrevet, at TS alllerede HAR ringet 1813, men da der er ventetid, spørger hun herinde, indtil hun kan tale med en læge. Det er altid godt at læse HELE indlægget, før man farer i flint.  Lene
Courage is being scared to death but saddling up anyway.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Up-datering |
|
|
Fik fat i giftlinien, og hun sagde at hvis det kun var aske og max 1 skod var der ingen fare, jeg skulle bare give dem så meget som muligt at spise og drikke og selvfølgelig holde ekstra øje i tilfælde af at de havde indtaget mere.. Men havde gjort det rette i at vaske dem grundigt og ringe til dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
05-07-2014 12:27 |
|
Jeg ville insistere at få ungerne undersøgt for en sikkerheds skyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes ærlig |
|
|
talt du skylder din "meget uansvarlige faster" en offentlig undskyldning for denne her tråd. Siden hun er faster er det vel ikke HENDES børn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt nok |
|
|
Jeg må indrømme jeg tænkte det samme, siden hvornår er det blevet Fasters ansvar??? Skulle mine børn i den alder være "alene" uden opsyn(selvom mor er i rummet ved siden af) så havde jeg da for længst "scannet" rummet og tjekket om der var noget skadeligt. Jeg kan forstå du bliver ked af det og forskrækket, men at skyde skylden på fasteren synes jeg faktisk heller ikke er ok. Jeg ville nok have formuleret at jeg havde overset fasters askebæger og nu havde de spist af indholdet i det istedet... Jeg ved godt det er fuldstændig off-topic, men der ses bare mere og mere ansvarsfralæggelse i dagens Dk og det klæder ingen...
Med venlig hilsen Karen Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010 www.negle-nu.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi jeg |
|
|
Udtrykkeligt har sagt til hende at hvis der skal ryges på vores altan så skal det fjernes/ikke ligges så børnene kan nå det, vi er ikke selv rygere og jeg får det dårligt af lugten som gravid, så jeg vil ikke have job med at rydde op efter hende.. Havde jeg set det havde jeg selvfølgelig fjernet det, men jeg regner med at folk overholder aftaler, især når det ellers kan være til fare for små børn.. Det stod sandsynligvis mellem 2 kasser og var derfor svært at se, som i kunne ikke ses ved en scanning kun ved en tæt gennemgang af altanen.. Og jeg havde det skam også rigtig skidt med at jeg ikke havde set askebægeret.. Men jeg synes stadig det er uansvarligt at efterlade et sådan i børnehøjde når man er på besøg hos andre.. Ang at efterlade dem uden opsyn, så er vores lejlighed ikke større end jeg kan høre dem og kan være der på Max 10 sek og normalt er de på ingen måde i fare, har ikke skadelige ting liggende.. Men når man er alene det meste af tiden (manden arbejder pt 60-80 timer om ugen) med 2 små børn så kan man ikke sidde og holde dem i hånden konstant hvis der også skal vaskes tøj, ryddes op osv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt ærligt |
|
|
Man har da også et ansvar overfor andres børn, jeg ville da aldrig lade et fyldt askebæger stå på en altan i børnehøjde... Da slet ikke hvois jeg var blevet bedt om at rydde op efter mig.
Næste gang der ryges på altanen giver du gæsterne et syltetøjsglas og beder dem om at skrue låget godt fast, det har jeg altid brugt og så lugter det ikke hvis man skal rydde det op.
Der er jo aldrig sikkerhed for at unger ikke får fat i et eller andet og man kan altså ikke overvåge dem konstant.
Jeg har været virkelig dårlig til at børnesikre mit hjem, jeg kan jo prise mig lykkelig for at barnet aldrig har haft den store interesse i hverken vinduer, knive eller kemikalier.
Min lillesøster har i øvrigt ædt skodder et par gange... Det var dengang det var normalt at ryge indenfor.
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kritik |
|
|
Jeg vil lige sige at jeg ikke kritiserede at de var alene Det er skrevet i anførselstegn, fordi jeg var i mangel af bedre ord. Mine har da heller ikke været under opsyn 100% hele tiden, specielt ikke som du siger i en lille lejlighed. Jeg kan godt forstå argumentet for at faster har fået afvide hun skal rydde op og ikke gør det, samt at hvis hun ligefrem har "gemt" det, så det ikke var til at se for dig! I den sammenhæng ville jeg også være en kende muggen, ville nok stadig ikke give hende skylden, men istedet bede hende om slet ikke at ryge på matriklen mere!
Med venlig hilsen Karen Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010 www.negle-nu.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golda showers |
|
|
Ja neto, jeg ville da aldrig efterlade noget potentielt farligt i børnehøjde i andres hjem og mene det er forældrenes ansvar at se det inden det evt går galt.. God ide med syltetøjs glasset, hvis låget huskes.. Karen: Det lød bare som om det var galt ikke at have dem ved siden af mig 24/7, nok fordi jeg lige havde fået en masse kritik et andet sted fordi de var på en altan (som altså er helt lukket op til 130 cm og derover tunge skyde vinduer).. Min første reaktion var også at så var det slut med at ryge fordi jeg ikke vil risikere noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kunne læses |
|
|
Jeg kunne godt se det kunne misforståes, derfor ville jeg skynde mig at rette det. Specielt fordi jeg godt kunne læse at du lagde en anden betydning i end jeg gjorde  Dem der kritiserer dig for at lade dem alene i andre rum i lejligheden, gad jeg godt være en flue på væggen hos Har de hele menageriet med på toilet? Eller tvinger ungerne til at sidde i køkkenet mens de laver mad?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opsyn..... |
|
|
Børn i den alder skal da være under opsyn til enhver tid. Når det er sagt så er et rap over hændene et godt råd hvis ungen ikke retter sig efter en talt kommando. Noget helt andet er,det ser ud til at nutidens unger skal pakkes ind i vat for det mindste,de er vel da ikke døde af det,eller er de?så undskylder jeg det her skrevne. Hvis man virkelig er så bange for at afkommet skal lide skade,bør men starte med at se hvad de forskellige E numre osv der står med småt på de fødevare pakninger man køber i supermarkedet. Pøv at se hvad det egentlig er vi fylder i både os selv,men også ungene,som jo ikke kan forstå et kuk af hvad det drejer sig om,og de lære det desværre nok aldrig,vi har jo så travlt med at hjernevaske dem med elektronik,så det eneste de kan er gå med en ting i hånden, bøje hovedet ned i den,og få ondt i tommelfingrene. Og hvis der er nogen de tager den fra dem,er det ligefør at de får en sag på halsen for at hindre afkommet i at (udvikle??) sig. De dør sgu ikke af at få lidt aske eller tobaksrøg i sig,men de dør af og de får kræft af det som de kalder for sunde fødevare i supermarkedet. Og nej jeg gider ikke kommentere mere i dene tråd,jeg håber bare at folk får øjenne opå for hvad de virkeligt er farligt.
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Gamle smed - ved at du provokerer , - men bare til din orientering så er det ved lov blevet forbudt at slå børn i Danmark. Hvilket jeg vist har orienteret dig om tidligere. TS - hvis jeg var dig, hvilket jeg ikke er, ville jeg se helt anderledes på det med ansvar og opsyn med børn. Hvis nogen fik lov at ryge på minaltan/min terrasse og havde små børn, ville et askebæger blive tømt af mig, hver gang nogen havde røget. Det ville også blive vasket og stilt på plads hver gang det var blevet brugt. Dels for at ungerne ikke skulle få fat i det, men også fordi jeg har det med røg og skodder som du. Hvis jeg havde små børn, ville de aldrig opholde sig på en altan uden opsyn, ligegyldigt hvor børnesikret den var. Børn er utrolig opfindsomme. Vi er meget forskellige, men med hensyn til sikkerhed, er jeg 100% på om det gælder heste eller børn. 
Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker - Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
07-07-2014 14:16 |
|
Den gamle smed: Jo jo en del e-numre er ikke gode for ens helbred men rygning, eller i dette passivrygning og indtagelse af cigaret filtre er slet ikke godt. Lad os starte med assivrygning: Sakset fra danmarks lungeforening www.lunge.dk/fakta-om-rygning "Men passiv rygning øger også risikoen for kroniske sygdomme som lungekræft, hjerte-kar-sygdomme samt luftvejslidelser. Hvert år dør næsten 2.000 danskere på grund af passiv rygning - det svarer til godt 3 % af alle dødsfald." Og så at spise et cigaretfilter: Sakset fra kræftens bekæmpelse www.cancer.dk/forebyg/undga- kraeftfremkaldende-stoffer/i- omgivelserne/cigaretskod/ "En hel cigaret indeholder ca 9-30 mg nikotin. Man optager ikke al den nikotin, der er i cigaretten. Når man ryger en cigaret, optager man meget mindre nikotin, end hvis man spiser den9. Små børn kan blive forgiftede af at indtage en halv cigaret. En dødelig dosis nikotin for børn er ca. 10 mg. For voksne er en dødelig dosis ved indtagelse ca. 30-60 mg. Voksne, der ikke ryger, kan opleve forgiftningssymptomer ved 4-8 mg nikotin9." Så jeg synes nu nok at TS har fattet hvad der (også) er rigtigt farligt. Synes ret tit at du skal blæse en diskution helt ud af probertioner ved at blande alt muligt mere eller mindre relevant ind i den. Hvad har fx børn og unges forbrug af mobiler ol at gøre med denne her diskution?
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
Karen: helt ok, man kan jo let misforstå det skrevne her er det faktisk svært at få lov at gå på wc uden mindst 1 barn og 50 kg hund  Den gamle smed: Burde vist bare ignorere dit indlæg.. Men håber ikke du har børn hvis du hellere lader dem spise cigaretter end mad og hvis du slår små børn hvis de ikke høre efter.. Du ved desuden intet om hvad mine børn spiser eller hvad de bruger eller ikke bruger af elektronik.. pony-mor: Normalt hvis vi har gæster gør jeg netop det, fjerner og rengør askebæger så snart gæsterne er gået.. Det er lidt noget andet med svigerinden, hun har boet hos os i 2 år og har derfor logisk nok selv stået for rengøringen efter sig (jeg vil ikke rode med aske hver dag, slet ikke som gravid) hun er flyttet for 1 måned siden oMen bor kun 5 opgange væk.. Derfor kommer hun ofte på besøg og det er også hende der passer børnene når vi en sjælden gang får dem passet, derfor forventer jeg også hun rydder op selv, for passer hun børnene og lader altan døren stå åben bagefter ville det samme jo kunne ske og der ville jeg jo ikke kunne gøre rent.. Forstår ikke folk synes det er ekstra farligt fordi det er en altan, de har lige så stor risiko for at komme ud af et vindue fx på deres eget værelse som de har på vores altan.. Hvis de skulle have en stol ud (hvorfra den store kun lige kan kigge over kanten hvis vinduerne er åbne) så skulle de hente den inden for og det ville jeg let høre og klart reagere på.. Anja: Netop.. Bortset fra at jeg gør alt for at undgå passiv rygning, netop derfor gæster kun må ryge på altan, med døren ind lukket og vinduerne åbne.. Så faktisk helst folk gik ned påmgaden, men det er lidt meget at bede om når man bor i 4 sals højde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
07-07-2014 16:47 |
|
Signe: var helt med på at du gør alt for at undgå passivrygning. Det var mest henvendt til den gamle smed. Synes det kan være nødvendigt at skære det ud i pap overfor visse skribenter herinde.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja... |
|
|
Det kan du have ret i har selv en svigermor af den type, hun forstår ikke jeg ikke vil opholde mig i rum fyldt med røg når jeg er gravid, for hvad skulle det dog skade 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
07-07-2014 19:49 |
|
Der er sgu mange sjove mennesker der ude. fx vedkommende der bare har givet os begge en nedadvendt tommelfinger uden at forklarer hvorfor. At man overhovedet kan være i tvivl om at rygning og passivrygning er skadeligt kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Det er vist det samme som at påstå at jorden den er flad. Mht mit første indlæg så havde jeg ikke læst hele dit indlæg. Har bare mange gange set folk skrive på fx facebook om det er farligt at deres barn har spist dit eller dat. de har så ikke ringet til (eller er i gang med at ringe til) lægen. Så ville bare have dig til så hurtigt som muligt at ringe, men det var du jo i gang med ahøm ahøm. en smule flovt for mig
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ok Anja |
|
|
Ind imellem er vi nok alle lidt hurtige på tasterne  jeg har vænnet mig til at uanset hvad jeg skriver herinde og i hvilken sammenhæng så får jeg et vist antal "dislikes" tror der er et par personer der simpelthen har besluttet at de ikke kan lide mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede dokumentation |
|
|
Når man skriver et indlæg på heste-nettet, eller hundegalleri ( det er mindst lige så slemt ) så er man nød til at helgardere sig, mod sindsyge kommentar og diskutioner, der er helt irelevante, og man bliver lynhurtig stemplet som en idiot. Så, næste gang der er sket noget, som ikke er helt efter bogen, så frem med billede dokumentation, beskriv nøje hvor det skete, hvad der skete, hvad der blevet sagt, hvem der rullede med øjnene, hvilket tonefald, hvilken fortid, hvilken aftaler i havde, hvad der blev sagt og gjort for et halvt år siden og for 3 år siden. Derefter viser du billeder af boligen du bor i, så alle kan se, hvor på altanen ulykken skete, hvor brede væggene er, mellem rummene ( tegn eventuelt op med centimer mål ), test hvor meget man kan høre gennem væggen, husk at ligge en lydfil ind, hvor du har optaget det, så INGEN er i tvivl om, nøjagtig HVOR lydt der er i din bolig. Derefter tager du billeder af din telefon, som du bruger til at ringe ind til giftlinen og samtidig optager du samtalen på bånd, som du ligger herind imens. Trods dette, er der sikkert nogen der kan finde en fejl du begik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ultimative |
|
|
Til TS. Håber jeres lille uheld er vel overstået og at dine unger er kommet igennem i god behold. Ulykker i hjemmet sker. Alle forældre gør vel hvad de kan for at undgå dem. Øllebølle. Dit indlæg får mig til at tænke på "Det ultimative indlæg" fra Museum. Den er mega sjov og sætter de uskrevne regler op for HN. www.heste-nettet.dk/forum/ read.php4?f=1&i=769007&t=769007 God læsning til jer, der vil have et godt grin..
Med venlig hilsen Mia F. Jeg lever et liv på kanten.. -jeg løser soduko med kuglepen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|