Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg vil gerne have dyrebørn..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 23:31

Billede

Hej!

jeg står i det her sted, hvor min gravhund meget gerne vil have et barn - eller det er nok nærmere mig, der godt kunne tænke mig en efter ham.

Men! Det er lidt besværligt, fordi han er en han gravhund uden stamtavle. Lidt for høj af hans race, men har et vidunderligt sind!

som sagt kunne jeg rigtig godt tænke mig at have en Bubber Junior rendende rundt. Mit spørgsmål er så: hvor filen finder man en tæve, der vil have hvalpe efter ham, hvor jeg kun vil have en af hvalpene? Jeg vil helst have en gravhund, men andre racer er også helt fint :-)

men hvor findes disse hunde?

mvh Bubber og Sofie

0
12
Svar på denne tråd

Tralalal
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 08:41

Tror jeg ikke nogen vil, han er som du selv skriver uden tavle og falder ude af avlsmål.

Jeg ville nok købe en hvalp med det rette sind i stedet :)

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

Mor til endnu en smuk dreng <3' 22.05.2014

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

8
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 14:02

Det er jo lige netop fordi jeg gerne vil have en efter lige ham :-)

men jeg må lede videre i jagten på det (ret så sikkert) umulige..

tak for svar!:-)

0
4
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 14:20

Først og fremmest skal du sikre dig, at der er købere til resten af hvalpene. Kan du ikke det bør du lægge ideen på hylden.

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

8
0
Svar på denne tråd

Der findes
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 18:28

helt sikkert en hvalp derude med et lige så fantastisk sind.

Hvis din hund er uden papirer og ikke falder inden for avlsmål så er det jo NETOP at du skal træde i karakter som dyreejer og erkende at så skal der ikke avles videre..

Jeg havde en hoppe med et rigtig skønt sind og jeg ville virkelig VIRKELIG gerne have et føl på hende. Desværre var der tale om en kasseret travhoppe med nogle halvdårlige ben og avl ville være fuldstændig utilstedeligt. Jeg kom til den konklusion at fordi jeg elskede heste og fordi der var rigeligt med heste avlet uden mål og med så måtte det bedste være at lade være.

Hvis du elsker hunde så DROP den ide og køb en hvalp med en gennemavlet og prøvet afstamning.

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

11
0
Svar på denne tråd

for eller imod
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 10:50

Jeg ønsker som sådan ikke at sige for eller imod, men personligt ville jeg vælge at købe en anden hvalp. Jeg havde selv en labrador hunhund i 13½ år, jeg rigtig gerne ville have hvalpe på. Hun havde fuld stamtavle efter nogle fine forældre mv. Men hun havde en fejl i haserne (var derfor ret hjulbenet), som var arveligt. Selvom hun selv levede hele sit pænt lange liv, af en labrador at være, uden at have problemer med det, valgte vi at undlade at lave hvalpe på hende pga det.

Dertil skal så siges, at jeg har en bekendt som havde det fuldstændig som dig med hendes hanhund (var så også en labrador). Jeg ved ikke om den hund havde fuld stamtavle, men det lykkedes hende i hvert fald at finde en tæve, som de kunne parre hendes hanhund med.
Hun søgte via facebook og mener også at hun lagde en notis i det lokale ugeblad eller lign.

Skrevet af Charlotte

charlottekondrup.dk

Klipning, undervisning mv. tilbydes!

0
2
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 11:48

Her finder du pt. 1265 annoncer på hunde og hvalpe til salg på Gul & Gratis:

www.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde/

Her finder du en udpluk af de hunde, Dyrenes Beskyttelse har siddende rundt omkring på internater i DK:

www.dyrenesbeskyttelse.dk/find-dyr

... Og her nogen af dem, Dyreværnet har siddende:

www.dyrevaernet.dk/adopter- dyr.aspx?id=652c4af8-b86f-4a92-be42- 0984a04edf4c#animals

Du vil nu, fordi du synes, lige netop din hund er sød, lave et helt kuld hvalpe, som du så kan få en enkelt af.

Resten af kuldet kan så blive sat til salg på et fuldstændig oversvømmet marked af hunde, der ligesom de hvalpe, du mener skal sættes i verden for at opfylde dit ønske om en enkelt hvalp, ofte er af tvivlsom afstamning og avlet uden omtanke.

Ved du i øvrigt, om din hund giver sit temperament videre til sit afkom, eller vil det være den tilfældige tæve, der har en ejer, der også synes hans/hendes hund er så sød, at den da skal have hvalpe, hvis gener vil være dominerende i forhold til temperament?

Hvis du ønsker en hund med et godt temperament, øger du din chance for at få netop dette, ved at gå efter en hvalp, der er avlet på gennemprøvede linjer med netop dette for øje, hos en seriøs avler, der avler med andre mål for øje end "jeg synes, min hund er sød!".

Er du HELT sikker på, der ikke findes en enkelt hvalp af de mange, mange hvalpe, der allerede ER sat i verden, der har et ligeså godt temperament som din hund?

"I am the Bad Wolf. I create myself. I take the words, I scatter them in time and space. A message to lead myself here."

18
1
Svar på denne tråd

Nej nej og nej
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 16:42

Som seriøs gravhundeopdrætter må jeg give mit besyv med

lad venligst være - please

og læs venligst bad Wolf indlæg grundigt - rammer hovedet på sømmet med mange gode ting

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

9
0
Svar på denne tråd

Jeg har læst nu..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 18:31

Tak for alle svar!

Jeg har læst det hele igennem nu, og må nok droppe det. Som skrevet er der ikke garanti for, hvalpen vil bærer hans gener eller at de kan blive afsat i andre familier.

Så vi holder os jo så til Bubber :-) - ville kun have hvalp, hvis det var efter vores Bubber :-)

13
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider