Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken farve/maling bruger man
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 20:49

til at male en dukke/pony?

Jeg har set på nettet at der er nogen der laver "costum made" ting, for eksempel barbiedukker eller My Little Pony.

Hvilken slags maling mon de bruger hertil? Både til "fin sminke" i f.eks. Barbies ansigt, men også til hele kroppen på en pony.

Nogen gode tanker hertil?

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:26

Det kommer fuldstændig an på det materiale du vil male på. Men prøv lige et diskret sted før du går igang for alvor.

Det lyder som et spændende projekt :)

Mvh. Sanne

Velholdt brugt hestetrailer søges.

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:44

De fleste dukker er nok lavet af en eller anden form for PVC eller andet plastik.
Hvis man vil have maling til at hænge fast på plast skal man normalt bruge en primer der er beregnet til det.
En simpel Google-søgning afslører at der er rigtigt mange der laver det.

www.google.dk/search?q=plastik+ primer&oq=plastik+ primer&aqs=chrome....amp;ie=UTF- 8

Hilsen

Jens

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd

materiale
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:55

Hejsa, tak

mht. materiale så er det jo netop plastik/gummi som en barbiedukke og/eller en My Little Pony er lavet af.

Det ser ud til at man skriver om det er acryl maling og så en eller anden finish så det bliver holdbart.

Men tænker akrylmaling er meget "tyk"? Det er det jeg bruger når jeg maler på lærred.

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Sanne og
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:58

Og ja, det med et diskret sted er nok en god ide :)

Endnu bedre, er at jeg ved vi har et par dubletter af ponyerne og der er også et par "grimme" barbiedukker imellem, som man kunne øve sig på og give nyt hår mv :)

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 07:26

Ved ikke helt med tørretiden når det er på blødt plast, men ellers vil mit bud være maling, beregnet til modelbyggesæt, som feks. Humbrol eller Testors. Humbrol ved jeg også laver vandbaseret acrylmaling, som jo sagtens kan fortyndes, hvis man har behov for det, men selv bruger jeg mest deres terpentinbaserede farver, da de fungerer bedst til den form for modelbygning, jeg laver. ;)

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 11:27

Nu er det godt nok ikke helt det samme materiale, men jeg har malet nogle Schleich heste. Der har jeg først malet hesten med Gesso som er sådan en kalk agtig grunder. Derefter har jeg bare brugt almindelig acrylmaling. Man kan så slutte af med en spray (kan pludselig ikke huske hvad de hedder, men sådan en clear coat) for at beskytte malingen.

If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider