|
|
| Tanker: Være tyk og blive gravid? |
|
|
Kære HN'ere. Hjælp, jeg er skruk  Jeg har virkelig brug for jeres tanker (også de uønskede). Min kæreste og jeg er nu nået det stadie, hvor vi gerne vil have børn. Jeg fylder 30 år til efteråret og min kæreste 44 år til august. Det er derfor ved at være ret så meget på tide (som min svigermor også nævner for ham/os hver gang vi ses), og vi vil også rigtig gerne. Problemet er bare, at jeg har taget på de seneste år. Jeg har, siden jeg var 17 år, kæmpet med depression og stress, hvilket jeg er blevet rigtig god til at håndtere (mine psyke er blevet meget stærk, og derfor føler jeg mig også helt klar mentalt), men det mærkes på kroppen, og jeg har ikke rigtig kunne tabe mig de sidste par år. Jeg har et BMI på 32, hvilket de fleste nok ikke vil kunne se. Jo, man kan godt se, at jeg har ekstra på sidebenene, men jeg har stadig en fin defineret talje, store bryster og et par kæmpe hofter (jeg tager altid på på hofterne, så brysterne og tilsidst på taljen/maven). Jeg har ikke lige noget ordentligt billede, men I kan fornemme min figur lidt her; Generelt har jeg det ikke dårligt som sådan med min vægt. Jeg vil gerne tabe mig, men jeg er i balance med mig selv. Jeg cykler og går en del, og jeg håber på at få tid til svømmeture, når jeg har været til eksamen. Jeg vil ikke sige, at min form er i top, men jeg arbejder stille og roligt på det (har en ret god cykelform og har altid haft det). Anyways, problemet er mit vægt og graviditet. Jeg kender fakta, som det er sværre at blive gravid, graviditeten kan være sværre og større risiko for misdannelser mm. Derfor har jeg det ret ambivalent ift. det at blive gravid. Kan jeg overhovedet tillade mig det overfor barnet? Har nogen af jer stået i denne situation? Skal jeg i stedet for vente måneder og måske op til år før jeg har tabt mig nok (der er 23 kg. ned til at jeg har et BMI på 25 - jeg ved godt at BMI ikke fortæller alt om ens vægt/sundhed)? Jeg må indrømme, at jeg bestemt ikke har lyst til at vente. Ja, der er mange tanker i hovedet, og jeg tror, at det ville hjælpe mig at høre andres historier - gode som dårlige. På forhånd tak. Mvh, Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har set flere med lidt ekstra på sidebenene som har fået sunde og velskabte børn. Så spring du ud i det  Jeg har en kronisk sygdom, og jeg kender godt tankerne "Kan jeg tillade mig det over for børnene? Hva nu hvis barnet bliver handicappet eller syg pga mig??" osv, og ved du hvad - man skal ta' de tanker og stikke dem op hvor solen ikke skinner  Livet er en risiko og en chance! Det er farligt at vaske sig under armene, din parfume kan give allergi, dine sko kan gøre dig halt, din mad er sprøjtet med alt muligt, du aner ikke om dine øko grøntsager egentlig er øko og du har ingen 100% garanti for at bilen du købte sidste år kan starte i morgen. Jeg mener at hvis man virkelig vil have børn, og man kan give dem det de har brug for, så bør man ikke lade bekymringer komme i vejen. Hvis man er 100% sikker på man kan give børnene det der gør at de trives og er glade, så spring da ud i det. Og uanset om barnet får et handicap eller er sund og rask, så vil man altid elske sit barn.! Jeg har ikke selv børn, men kunne da på et tidspunkt godt tænke mig at få 1 eller 2 - til trods for min sygdom. Børn er for mange en glæde INTET kan erstatte (eller sammenligne noget med!), og noget som man kun har chancen for én gang i livet. Så go for det. 
Men hvorfor si'r du det ik', som det er?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
jeg har 3 unger, med den første var jeg meget normal vægtig, men nr 2 og 3 der var jeg så bestemt ikke. Men jeg tror fordi at jeg altid har dyrket motion på et eller andet plan, så har det godt ok sjovt nok døjet jeg mest under den første graviditet. Der var jeg både ung og normal vægtig, men hold op det var ikke sjovt. Kan så godt mærke at jeg er blevet det (meget) ældre med den sidste her ( det er 9 år til den næste) men stadig ikke det hele store gener. og man behøver jo ikke tage på under en graviditet hvis man tænker sig om ... så jeg vil sige spring ud i det men tænkt over hvad du spiser og motionere , så er det altså også nemmere at føde ( imo)
Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr. Just because I don't care doesn't mean I don't understand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overkskrift |
|
|
man kan godt være tyk og sund- og hvis du ikke ryger, drikker alkohol og i det hele taget spiser sundt og motionerer, så er der intet i vejen for at du kan blive gravid. Mange kvinder er bange for at komme til at skade deres ufødte barn og der er efterhånden blevet lagt en urimelig byrde på de vordende mødre: du skal være slank, spise de rigtige kosttilskud, være i superform, ikke bruge make-up, farve hår, spise u-økologisk og hvad ved jeg... Jeg har altid været slank, i god form og spiser sundt, men jeg har efter to helt normale graviditeter og fødsler fået to børn med autisme. Og du kan jeg tro jeg tænker hele tiden på de øl jeg fik før jeg opdagede at jeg var gravid, eller de lyse striber jeg fik lavet, eller den røde sodavand ect..Hvor min kæmpetykke veninde hvis ynglingsret er pommefrites, som røg hele graviditeten igennem, har fået to helt normale børn. Om din overvægt er et problem for at du kan blive gravid, ved jeg ikke, men du skal ihvertfald ikke gå rundt og frygte at du skader dit barn! hvis der er en forøget risiko, er den forsvindende lille og og vi ved så uendeligt lidt om hvad der egentlig sker i celledelingen. Skynd du dig bare at komme igang, for en ting er sikkert- man bliver jo ikke yngre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravid |
|
|
Jeg tror snarere problemet kan være at blive gravid, hvis man er overvægtig. En i min nære familie var ret overvægtig (bmi nok omkring de 32-33), og hun og manden forsøgte i mange år. Så begyndte hun at dyrke motion og spise mere fornuftigt og tabte sig derfor en del. Og pludselig var der bingo, hun var da nået at blive 41 år og havde egentlig opgivet tanken om børn, men de fik en velskabt søn. Hun tabte sig så yderligere, da hun faktisk ikke tog på under graviditeten, men sønnike tog fra hende, så nu er hun helt almindelig slank. Husk at motion er godt i forbindelse med vægttab, men det er kosten der er den største faktor for overvægt. Held og lykke med det hele!  Lene
Courage is being scared to death but saddling up anyway.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| go for it |
|
|
Overvægt kan give problemer i forhold til at blive gravid, da der kan være nogle ting som PCO der kan gøre det næsten umuligt, men det kand er testes for og medicineres for, samt man kan næsten spise sig ud af det. Jeg har et par kusiner hvis bmi er over 40 som begge har fået 3 børn, og deres vægt har egentlig aldrig rigtig ændret sig hverken før eller efter graviditeten, og de har haft nemt ved både at blive gravide og nemme forløb gennem graviditeten, at de så nu hvor børnene jo er aktive mm kan mærke de er for store er en anden sag, men der lyder du jo til at holde dig selv godt igang allerede. En veninde, der som dig, lå med et bmi på omkring 30 tabte sig faktisk under graviditeten og er i dag smuk slank og gravid igen, så for nogle kan en graviditet hjælpe til med vægttabet, så kom i bare igang hvis i gerne vil have børn  mvh mie
Med de fire skønne arabermuler <3 1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
13-06-2014 15:14 |
|
Tror du er sundere og mere aktiv end mig - selvom jeg har et BMI der nærmere næsten er nede på undervægt. Så "spring" du bare ud i det  Synes desuden ikke du ser overvægtig ud da du bære din kilo flot, måske fordi du holder dig i gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk nu |
|
|
lige at vægt der sidder på bryst og baller er "sundt" fedt  Du er temmeligt meget bedre stillet end kvinder som bærer hele deres overvægt på maven.
/Trine T =) - Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony! What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
sige mange tak for jeres tanker/erfaringer. Det er rart at høre fra andre end hvad man kan læse på div. hjemmesider. Det er dejligt at høre jeres oplevelser med det, for jeg kender ikke ret mange, som har været gravide, og de har allesammen været tynde eller normalvægtige. På div. hjemmesider lyder det til, at man nærmest skal være det perfekte menneske, før at man overvejer at blive gravid. Jeg spiser ikke sundest i verden (bliver lidt for meget påvirket af min kæreste, som kan spise alt uden at tage på - det kan jeg ikke), men jeg rør næsten aldrig alkohol (et par genstande om måneden) og ryger ikke. Jeg har nemlig også tænkt meget over det, om jeg overhovedet kan blive gravid (har aldrig været gravid, så jeg ved i realiteten ikke, om jeg kan), så jeg tænker, at vi lige så godt kan gå igang med at øve Når det sker, så sker det (og hvis ikke, så må vi tage den derfra, men jeg går ikke i stress, hvis det ikke sker med det samme - min søs har lige født, og der gik 2-3 måneder fra hun smed p-pillerne til hun blev gravid (ja, det gik godt nok stærkt, og det forventer jeg ikke, at det gør med mig), og hun er normalvægtig). Hvis det tager mere end et år, så kan det også være, at jeg når at tabe mig betydeligt i mellemtiden. I øvrigt tak for rosen om min figur - nogengange ville jeg ønske, at man kunne se det tydeligere på mig, for så ville jeg nok være bedre til at få tabt mig. ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalallalala |
|
|
min-mave.dk har et helt forum med gravide og overvægt du behøver ikke oprette en profil for at læse med 
Mor til en smuk dreng, 28.08.2012 Mor til endnu en smuk dreng <3' 22.05.2014 Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nørreheden |
|
|
Ved du hvad, jeg er gravid m nr 4 og har samme BMI som dig. Ikke noget problem for mig overhovedet at blive gravid  Ved nr 1 var jeg også normal vægtig, tog dog 25 kg på under graviditeten. Så meget har jeg dog ikke taget på ved de næste. Så kom bare i gang  God "arbejdslyst" 
Malene, Stutteri Nørreheden, avl af Welsh sec a Nu med avlshingst Stöertebeckers Genius Forhandler af HorseLux hestefoder samt alt fra http://www.engrosfoder.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
det at du tænker på at være for tyk og blive gravid, siger alt godt omkring dig, der er nogle der ikke tænker sådan, at få barn er ikke en menneskeret det er et privalege. nu er er du ikke så tyk som du nu føler dig, efter hvad jeg kan se på billede, så vær ikke så nedladende om dig selv, det er venligt ment, jeg selv vejer 85kg. jeg syntes at i skulle springe ud i det, når i så brændene ønsker jer et barn, så gør det.
det er modtageren der bestemmer budskabet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Senere |
|
|
Hej... Jeg synes måske ikke du er så tyk så det ser ud til at være direkte sundhedsskadeligt, men jeg tænker bare at de fleste tager en del på under graviditeten og mange også har svært ved at slippe af med de ekstra kilo bagefter og så bliver sagen jo en hel anden synes jeg... Jeg har selv vejet 24 kg mere end min idealvægt, nu har jeg tabt 19 kg på 1 år og det er gået rigtig fint. Jeg tog dem særligt på pga antidepressiver og svær sygdom i nærmeste familie og da overskuddet kom gik jeg igang. Jeg gik igang fordi jeg ikke kunne overskue hvordan jeg så ud og følte mig, så min motivation var nok lidt større da du jo lyder til at være ok med din krop. Idag er mit BMI på 26 og jeg kæmper med de sidste 5 kg og går til diætist for at komme af med dem. Jeg fylder 36 om et par dage og er jo nok nået til den alder at børn ikke kan vente for evigt længere, så derfor følte jeg bare jeg blev nød til at tabe mig inden en evt. graviditet fordi det ellers kunne påvirke mig både mentalt men også fysisk med knæ, ryg og hofte problemer med både ekstra fedt og så graviditetsfedt på kropppen. Så jeg synes du skal give den en skalle i måske 6 mdr og komme af med de første 10-12 kg de ryger nogenlunde nemt hvis du skruer op for motionen og ned for kosten. Og så hvis/når du bliver gravid så tænk på at det der med at spise for to er en gammel skrøne og du ikke behøver tage 25-30 kg på. Håber det hele lykkes for dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak allesammen :) |
|
|
varmblod ?Er vejen frem? Tak for hjemmesiden. Den har jeg allerede været lidt inde og snuse til  Til jer andre siger jeg også mange tak for alle jeres svar og erfaringer. Jeg vil bestemt ikke mene, at jeg er nedladende overfor mig selv. Jeg har det fint med hvem jeg er, men jeg må samtidig være lidt kritisk overfor min vægt. Som Signe er inde på, så er det hårdt for kroppen at være gravid, så det er meget naturligt lige at tænke sig om. Vi øver videre, og jeg udsætter ikke træningen ( ) pga. vægten, men jeg vil være mere obs på kosten og motionen her hen over sommeren, hvor jeg trods alt har lidt mindre om ørene. Jeg vil begynde i svømmehallen i morgen, da det er den bedste måde for mig at komme igang, og købe et månedskort (det holder bedre fast på motivationen). Jeg er godt klar over, at man kan tage på i graviditeten, men jeg er meget obmærksom på, at man slet ikke behøver tage så meget på - især ikke hvis man er overvægtig. Jeg vil ikke gå igang med et voldsomt vægttab, mens jeg forsøger at blive gravid. Jeg vil hellere gradvis gøre min krop sundere og klar til at bære et barn. Så må vægten blive en sekundær ting og sundheden den primære - hvis I forstår, hvad jeg mener. Igen, tak for jer allesammens gode tanker og råd - alt bliver vendt og drejet  .....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
overbevist om, at hvis du bare spiser sundt, og passer på dig selv, så skal du fint kunne blive både gravid og føde uden nogle problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også |
|
|
for stor, dog lidt lavere BMI end dig.. men burde bestet smide en10-15kg.. jeg venter mit 3 barn her til start august, og den ældste fylder 3 år om 1 ug (og så har jeg en der lige er fyldt 1 år).. så jeg er bleet ret nemt gravid trods for meget på side benene.. jeg har født lidt små, men sunde og raske børn  Og man behøver ikke tage en masse på, jeg tog 9 kg på første gang (da vejede jeg mindst før gravidiet) anden gang tog jeg knapt 1 kg på og denne gang ligger jeg pt på ca +4 kg.. og jeg har nemme graviditeter..
Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|