Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opstaldning depositum
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 00:49

Må en udlejer tages ens depsitom.. fordi ens ven i stalden ikke betaler?!

Jeg er flyttede på ærligvis med 1 måned opsigelse og ville få mit depositom tilbage når boksen var rengjort, men han vil ikke betale det tilbage fordi en ven i stalden ikke har betalt! Hun er også flyttede men uden opsigelse. (Han bad ikke om depositum fra hende ved indflytningen)

Vi er ikke flyttede samme stede hen, og har ikke noget med hinanden af gøre, men hans svar er at jeg skal få mit depositum af hende!

Hvad er jeres forslag?

0
0
Svar på denne tråd

tvivler på
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 01:08

at det er lovligt, hendes ellemværende med udlejer har intet med dig at gøre..

Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

2
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 02:16

Bestemt NEJ.

Du ka aldrig komme til at hænge på andre opstalders hængepartier.

DU har overholdt dine kontraktlige forpligtelser og ska derfor ha pengene.

At der ingen betaling er på den anden, er ene og alene hans problem.

Du vil til hver en tid vinde sagen, evt. true med det, så ka det være han kommer på andre tanker:)

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

Kieffer Action 17" sælges

3
0
Svar på denne tråd

det må udlejer ikke..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 07:53

Det er ikke dit problem at udelejer ikke har styr på sine ting.

Meddel udlejer, at ha du ikke dine penge inden for få dage, vil du kontakte en advokat.

IMC nu med ny PROP.

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

3
0
Svar på denne tråd

Det var da en smart udlejer!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 08:16

Han har klokket i den og gør det nu til dit problem. Det er da et godt forsøg!

Så hvis min nabo i herhjemme i Vanløse vælger at skride fra sin husleje og en ustandsat lejlighed, så skal det bare trækkes fra mit depositum? Arh... Den går ikke.

Har du kontrakt på opstaldningen og dermed dokumentation for at du har betalt depositum? Der må betingelserne stå, så dem henviser du til. Det er jo dit navn på kontrakten - ikke din venindes. Det er to adskilte ting.

Prøver han at køre den med din veninde af på dig, så kan du jo stikke en hvid løgn og sige, at du slet ikke taler med hende mere af personlige årsager. Og at du heller ikke kan se, hvad hendes økonomi har med dig som opstalder at gøre?

Hvad er hans argument i første omgang?

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

4
0
Svar på denne tråd

Dejligt at hører
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 09:05

Dejligt at hører, og tak for jeres mening, er også chok over at man kan være sådan overfor andre.

Der manglede staldhjælp og jeg forslog hende det.. havde kun kendt hende som bekendt i 1 måned. Han sagde til hende ingen depositum, da hun ikke skulle betale overhovedet.
Men nu skylder hun en boks og hø som hun aldrig har købt!
Hun har igen kontrakt da det jo nok er sort.

"Han siger at hun flyttede ind som min veninde og dermed mit ansvar!

Få hende til at betale mig! og så betaler jeg dig"

Det er vel en form for afpresning!

Han fik oven i købt at vide, at hun Kun havde råd til at stå der, ved jobbet.

"Han var glad så skulle han ikke passe stalden.

Men det kan vel aldrig blive mig når ..

Jeg har kvittering på at jeg har betal mit!

0
0
Svar på denne tråd

også...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 21:18

Jeg har fået snakket med politiet og retshjælp og de siger at det er ulovigt, men de vil ikke hjælpe med denne sag da beløbet er for lille, så mine penge ser jeg aldrig igen. Derfor vil jeg nu advare andre mod stedet, så der ikke er andre der kommer ud for dette.. Har efterfølgende hørt at hans omdømme er dårligt og jeg ville ømske at jeg havde hørt dette før jeg valgte at opstalde der.

Så til alle andre, så er det en privat stald som ligger på Hove møllevej 11 2765 smørum.

Så hold jer væk derfra.

0
0
Svar på denne tråd

Øv... :-(
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 23:07
Det er jeg ked af at høre på dine vegne, at udlejer benytter så beskidte kneb :-(

Er stalden/udlejer kendt under et bestemt navn?

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 01:33

Har du luftet for ham, at du vil gå i retten, ikke at du gør det, men truet med det?

Men hold k... et r*vhul af rang!

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

Kieffer Action 17" sælges

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 08:59

Når nu han har haft en ansat, der formentlig arbejde sort så kan du jo altid true med at kontakte skattevæsnet og sladre om ham. At ansætte nogen med hensigten at betale dem sort kaldes skattesvig og straffes med bøde eller fængsel.

På den måde kan du måske få ha, til at hoste op med dine penge.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

3
1
Svar på denne tråd

Problemet...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 10:21

... ved at melde til skat (eller true med det) er at så vil det samtidig ramme veninden der jo har arbejdet sort. Ikke at det ikke er fair nok - men man skal bare være klar over at det rammer hele vejen rundt.

£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd

Han hedder..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 16:31

Hans stald hedder stald uno og han hedder Claus.

Har overvejet skattevæsnet!!

Vil undersøge det, for syndes ikke han skal slippe af sted med at synde som han gør:(

3
1
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 21:58

Det var vistnok ikke en tæt veninde, men mere en lidt tilfældig bekendt.

Jeg vil også sige, gå til ham ....

Mvh. Sanne

Velholdt brugt hestetrailer søges.

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt til SKAT
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 22:37

....vil kun ramme pigen, ikke staldejer .

For indtægter eller ydelser, hvor der ikke er trukket SKAT og arbejdsmarkedsbidrag, er det alene modtageren der er ansvarlig for at indberette det som B-indkomst:www.skat.dk/ SKAT.aspx?oId=44147&vId=0

Har pigen "glemt" indberetning er det ikke staldejers problem .

Du må bede en advokat rykke ham, hvis du vil have penge og han fortsat nægter. Det plejer som regel at hjælpe .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd

Det handler ikke..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 23:04

Man kan da ikke beatle skat af en gratis boks, "en bytte handel" uden penge! Lukker ud og få boksen gratis og når hun flytter vil han have hun skal betale for den sidste måned. Hvor hun overhoved ikke er der og hestene stå på døgn fold.

Men hvordan betaler man Skat af det, når der ikke er penge med i det fra hende eller han side af? :-)

Det handler ikke om sort arbejde! Men om at han stjæler fra mig!!

MEN tvivler på at han betaler skat overhovede, af de andre udlejede bokse!!

At han er sur på hende går ud mig!!

Der er ikke løn indblandet, så igen am bidrag!! Men svindel fra ham, han har ikke oplyst mig i min kontrakt at jeg ville vedhæfte andres glæd i hans stald, fordi vi var venner!!

Min eneste fejl var at anbefale hans sted til andre...

1
2
Svar på denne tråd

Man angiver...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 08:32

....værdien af det man har modtaget. Har man ikke modtaget penge , men f.eks. en boks til 1.500 kr. angiver man 1.500 kr. som indtægt og betaler herefter den skattemæssige værdi af dette (kan beregnes på SKAT side). Masser af mennesker gør dette hver eneste dag og det er modtagers ansvar at huske det .

Du bør meget være forsigtig med at skrive at udlejer stjæler fra dig, når du nævner vedkommende med navn. Juridisk er stjæle når man aktivt bortager noget. Det er der ikke tale om her, men derimod tilbageholdelse. Ligeledes ved du ikke om han betaler skat af hans udlejning og om han overhovedet har overskud der skal betales af skat. At skrive som du gør kan forringe dine chancer for at få penge retur og det var vel ikke det der var meningen?

.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd

Meningen...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 11:40

Det var ikke meningen at hænge ham ud som tyv, men når man ikke kan få fat på ham, med mobil, mail og han ikke åbner døren mere.. er det svær at arbejde med, om han betaler skat ved jeg ikke og er ligeglad, hoved på sømmet et at man ikke han gøre noget når udlejer tilbage holder ens penge....! Andet end at snakke og det vil han ikke, så jeg kan ikke få dem... Derfor advarede jeg!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider