|
|
| Genbrug og priser? |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
06-06-2014 16:13 |
|
Jeg kommer af og til i genbrugsbutikker og i dag var jeg taget i en større for at kigge efter nogle spejle. Men jeg forstår simpelthen ikke priserne? Jeg kunne ikke få et spejl til under 200 kr i pågældende butik. Ligesom alle andre ting også var meget højt prissat. Jeg kiggede også en dag tøj og der var der tøj fra f.eks H&M og Bilka som var brugt til 70 kr? Er der virkelig salg i tingene når de koster så meget? Hvad er jeres oplevelse? For jeg synes de "skyder sig selv lidt i foden" med de priser. Det er jo billigere at finde et spejl f.eks på DBA så.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nogle butikker |
|
|
Nogle genbrugsbutikker går galt i byen med deres priser - på nogle varegrupper. Jeg har også set det billige Bilka/Føtex tøj til priser, hvor det da nok får lov at hænge. Men så er der andre ting, som kan være billige nok. Min lokale havde længe en billig nylongrime med træktov hængende til 125 kroner.... As if!! Den hang der længe. Senest jeg kiggede ind i genbrugsbutik, havde de tøj til 20 kroner pr del - uanset hvad det var. En bærepose fuld kostede 100 kroner og en sæk 300 kroner. Det var i hvert fald billigt nok. Tror det jeg ville frem til, er at forskellige butikker har styr på forskellige ting. De har ikke alle forstand på alt og får det derfor prisat helt urealistisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Synes det er forskelligt hvad priserne ligger på. Den nær mig gad jeg ikke købe møbler, køkkenting e.l i - priserne er for høje, men deres udvalg i tøj og priser er tilgengæld ok. Hvor jeg i nogle forretninger synes det er omvendt imens andre generelt er helt fint alt sammen - sågar alt for billigt nærmest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
CarolineR |
06-06-2014 18:48 |
|
Tina: Det har du nok ret i, det med at have styr på priserne. Men jeg var inde i en hvor en dame henvender sig til disken og spørger hvordan de prissætter. Der sagde de at de havde en liste med mærker osv. som de prissatte ud fra. Damen stod så med en fake Gucci taske til 95 kr og spurgte om det kunne passe den kostede det når den ikke var ægte. De svarede så "Det tror nogen måske den er". Det synes jeg faktisk var lidt frækt Ved godt dem der står i butikken måske ikke har styr på ægte og fake varer, men i svaret synes jeg bare det lå, at de godt lidt vidste at tasken var fake. Proceduren er så nok forskellige fra butik til butik. Men den jeg var ude i idag var alle priser generelt høje. Og jeg synes det er generelt de steder jeg kommer at priserne er meget urealistiske på mange ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg oplever |
|
|
som jer også ret svingende priser, og nogle bestemt helt urealistiske høje! Faktisk jokede min mand og jeg lidt med det, og blev enige om de har en stor kasse med prismærker, og så skiftes de bare til at trække et frem!
Men vi har set en gammel ormeædt træbænk til 1200 kr, ja I læste rigtigt, behøver jeg at sige den ikke blev solgt!
Har også oplevet katte trandportkasser og heste ting, meget brugt, til langt over ny pris...
Men kommer også steder hvor priserne er super fine, og man virkelig får noget godt til pengene!
Træning og undervisning: Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser Palomino hoppe mf sælges Bedækning v araberpony tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genbrug |
|
|
vi bor på Nordfyn og her har vi to butikker. Den ene er vildt billig - bukser 25, bluser 20 jakker og kjoler 40 kr - og det er lige meget hvilket mrk det er. den anden er noget dyrere. så engang imellem tager vi en tur til Odense, og her er det næsten dobbelt så dyrt. jeg køber kun det som jeg syntes er billigt. og jeg køber rigtig meget i genbrugscentere - tror at det meste af mit tøj er der fra. Her i huset er der gået helt sport i at finde så billigt tøj som muligt. vi bruger også meget nettet, men det er mest til møbler mm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
vi har rigtig mange genbrugs butikker her hvor jeg bor, og der er en der er lidt dyrere end de andre, men ellers oplever jeg at priserne er ret langt nede. Men det er også små byer der er her hvor jeg bor, ikke noget stort
Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr. Just because I don't care doesn't mean I don't understand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer an på HVOR... |
Plovbæstet |
06-06-2014 21:43 |
|
Hej.
Priserne kommer i høj grad an på hvor i landet, man befinder sig. I Hovedstadsområdet er priserne for brugt tøj og slidte møbler skruet højt op, muligvis fordi det er blevet trendy at handle brugt og gå på loppemarkeder. Eksempel: Jeg købte en Valash trækasse til mine LPer på et lollandsk loppemarked. Pris (som jeg selv foreslog): 20 kr. Fordi sælgeren så pludselig genkendte min kæreste, fik jeg kassen til en 5'er. Samme kasse - i væsentligt dårligere stand - så jeg forleden, at der var en københavn, som prøvede at sælge på DBA - til 250 kr.  Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har i tænkt |
|
|
Hej. Jeg har i mange år kørt som kræmmer på hobby plan og syntes også at det er svært det med priser på en vare. Men har i tænkt på at der ved et hvert vare køb/salg også er udgifter, som f.eks husleje, løn til medarbejder og moms til skat. Har nogen af jer på noget tidspunkt forsøgt at prutte om prisen, i stedet for bare at gå fornærmet vidre, som jeg faktisk oplever temmelig tit at mange kunner gør, når man spørger ind til et mod bud. Hvis man gider at bruget et par min på at forhandle pris kan man lave mange gode køb på den måde. Jeg har igennem flere år haft priser der er lidt for høje på mine vare, for der med at man som køber/sælger kan indlede en forhandling. Men det sker sjællent og i stedet for brokker folk sig over for høje priser. Prøv næste gang på en lidt frisk måde at spørge ind til om prisen ikke kan forhandles og så giv dit mod bud, det værste der kan ske er at du få et nej. Vh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
CarolineR |
07-06-2014 13:00 |
|
Anja: Jeg er helt med på at der er udgifter osv. min tanke er bare om ikke salget og dermed også omsætning/indtjening falder i sidste ende når varerne bliver for dyre? Mht til at "prutte om prisen" har jeg set skilte i de fleste genbrugsbutikker at priserne er faste, og derfor vil jeg af respekt ikke prøve at presse prisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der sker |
|
|
Hej. Der sker simpelhend det at på et tidspumkt bliver varen bare smit ud pga den høje pris de forlanger. I en af de butikker jeg kommer i har de den regl at hvis en vare ikke er solgt inden for en given tid f.eks. 6 mdr bliver det bare smit ud, for så er det en ikke salgsbar vare = ingen efter spøreslsel og igen ingen penge til butikken. Enkelte ting som tøj bliver vidre sendt til asylcentre eller der hvor der er brug for nødhjælp. Men igen der er ingen penge til butikken. Så hvis du efter f.eks 3 mdr stadig ser den vare du kunne tænke dig så mener jeg godt at man kan prøve at give et bud på tingene. Dit agument bør være at nu har den stået der i x mdr og om du må give et bud på den, for den pris de har sat syntes du er lidt for høj. Jeg har hentet mange kasser med ikke salgsbare ting og fået dem solgt i første forsøg, netop fordi jeg har halveret prisen. Vh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
I min verden er der forskel på genbrugsbutikker & kræmmere, og så på genbrugsbutik med velgørenhed. Især ved kræmmere, der tusker jeg, eller prøver på det  Velgørenhed, som RødeKors, Kirkenskorshær osv, der kan jeg godt finde på at betale mere, end den opgivne pris. Dog ikke altid. Fx ved juletid så jeg en gennemsigtig glaspære på 30 cm i højde, med en julemand, et lys og nogen hæklede små skånere (Skulel forestilel sne) Jeg begærede den lige fra første syn, og regnede med at den ville være dyr: De ville ha' 20 kr for den!! Det syntes jeg var for billigt, så de fik 50 kr.
VH Pernille Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you. Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja - jeg |
|
|
Anja, jeg er ikke god til at forhandle pris. Det ligger simpelthen ikke til min natur. Jeg bliver nu da heller ikke fornærmet, når jeg hører en pris der er for høj. Det må sælger da selv om - jeg kan bare undre mig. Jeg betaler som regel bare ved "kasse A" uden spørgsmål hvis prisen er god nok til mig. Så det er selvfølgelig lidt ufedt at læse, at du fx sætter prisen lidt højere for dumme/velopdragne mennesker som mig...  Jeg har dog lært mig, at forholde mig helt tavs, når jeg møder en ublu pris - så begynder sælger ofte selv at slå af prisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|