Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Transport, indretning
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 21:37

Jeg er altså nødt til at spørge herinde.

Hvor kan jeg se hvilke krav, der gælder for indretningen af en trailer? Der må vel være noget med højder og afstande på/mellem for- og bagbomme osv.

Og krav til hvordan hesten skal bindes forsvarligt? Er det nok med at binde i grimen eller skal der også være en halsrem? Hvis ja, hvad er kravene til den?

Og anden praktisk viden om det indvendige i traileren.

Mvh. Sanne

Pt. uden signatur :D

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 18:54

Altså .... kære ænder ..... det kan ikke passe at jeg ikke kan få nogle gode råd om praktisk indretning og den bedste måde at binde hesten på.

Søde rare osv. ænder - gode råd modtages stadig :)

Mvh. Sanne

Velholdt brugt hestetrailer søges.

0
0
Svar på denne tråd

transport
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 20:51

hmm råd kan jeg da godt give men om der er en lovgivning der siger noget om længden mellem for og bagbom, samt højde ved jeg ikke helt.

Mine bindes altid kun i grimen, og ofte med en trailerstrop hvor der er en alm. karabinhage i den ene ende og så en panikhage i den anden, nogen gange bruger jeg et træktov i stedet men det er mere hvis jeg køre med hingste og gerne lige vil have dem bundet lidt strammere for at undgå uro på trods af hingstegitter melem dem.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge halsrem i traileren i tilfælde af at hesten går i panik, der fungere grimen bedre i mine øjne, og giver mindre risiko for skader i nakken på hesten.

I forhold til længde og højde så ser jeg på mine heste og traileren, i min verden skal der være plads til at hesten kan bevæe sig en smule frem og tilbage for at kunne holde sig selv i balance, så som minimun foretrækker jeg 10 cm foran og 10 cm bagved hesten, og højdemæssigt skal hesten kunne løfte hovedet uden at ramme loftet, men dette er måske temmelig svært med meget høje heste.

mvh

Mie

Med de fire skønne arabermuler <3

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 22:26

Mie, tak for dit svar :)

Så trailerstrop er istedet for at binde i f.esk. et træktov? Men de få gange jeg kørte med vores gamle hest fik jeg at vide, at hun skulle ha en slags halsrem på .???

Det med en panikhage tager jeg helt klart til mig :)

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Link....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 14:35

... til noget læsestof :)

www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=2508

Se især bilag 2.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

traileren
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 19:45

Tak for linket Sif, det var egentlig lækkert at få på skrift :)

Sanne, nu er vores trailer udstyret med trailerstrop, men kører vi i anden trailer uden binder vi op i trækketov og så altid i ringen på siden hvis der er sådan en. Halsrem har vi aldrig nogensinde brugt hverken i trailer eller stald.

Mine normale trækketov har egentlig ikke panikhager, da jeg synes de åbner sig for ingenting når man trækker, men de trækketove jeg bruger til opbinding, både i trailer og på staldgangen, har altid panikhager i tilfælde af hvis nu, på staldgangen har jeg så gerne et ekstra træktov, der hænger løst, i hesten hvis jeg ved den kan få et flip, eller det er en unghest der endnu ikke er helt tryk ved at stå bundet, i traileren med ungheste har jeg også nogle gange et ekstra trækketov i grimen, som ikke er bundet nogle steder, men det kræver der er mulighed for at kunne lægge den op et sted hvor hesten så ikke kan træde i den.

mvh

Mie

Med de fire skønne arabermuler <3

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 20:19

Sif, tak for link. Det er rart at kende kravene.

Mie, jeg tager dine råd til mig. Ja panikhager i almindelige træktove er noget møg, men jeg kan sagtens grave dem frem af bunkerne til traileren.

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider