Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er jeg helt gal på den ?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 11:30

Ville lige høre om andre synes jeg er helt galt på den angående dette:

Vi har en stor hund og bor i lejelejlighed (hunden må vi gerne have) når vi skal uden for kan vi enen gå ud på parkerings pladsen eller mosat vej og ud i center.. og her er dilemmaet så, når jg fx skal handle er det klart nemmest at gå center vejen og ofte har jeg hunden med når jeg skal handle..

Når man kommer ud af center døren kan man gå til højre til såan et gang system der løber mllem bygningerne.. her må du gerne gå med hund.. eller du kan gå til venstre ind i selve centret,hvor hunde ikke er tilladt..

Fra vores udgangs dør (sidste opgang inden centeret) er der sådan et lidt åbent stykke, som hverken er det ene eller andet, altså hverkengang eller center.. og hvor det slutter og selve centeret begynder er deren udgangsdør, denne er jo klar den nemmeste at benytte, også fordi hunden så kun er indendørs i ca 15 sekunder.. derfor plejer jeg at gå de 10-15 meter fra vores dør, over "ingenmandslandet" og ud af døren..

De fleste siger intet eller smiler, holder altid hunden kort og prøver at undgå at han genere nogen.. og han ed han er inden for og kunne aldrig drømme om at lette ben eller lignende..

Skal jeg gå ned gennem gangen og ud så skal jeg langt ned, da jeg oftest har klapvogn med, og der er trapper ved de fleste udgange..

Jeg har så nu et par gange olevet at (oftest) ældre damer råber op og skælder ud, for man må ikke have hunde i centret og jeg forklare pænt at vi ikke skal ind i centeret, blot hen til vores opgang, men de høre oftest slet ikke efter, men skælder blot ud..

Jeg har flere gang mødt ansatte fra boligselvskabet (både håndværkere og administrative) og ingen af dem har sagt noget.. jeg føler jo ikke selv at vi går ind i centeret men kun til kanten og kan ikke se hvordan det skulle genere nogen at vikrydser e 10-15 meter til vores opgangs dør..

Men hvad siger i ? mener i jeg er helt gal på den ? ville i brokke jer over at hunden kryser over et lille stykke mellemgang fr dør til dør ?

Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

1
5
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 11:48

Jeg personligt mener at hvis du går igennem døren til centeret så er du i centeret, hvor du naturligvis ikke må have hund med ind. Selv ordet kun er 15 sekunder så har du jo hunden med et sted hvor den ikke må være. Det er dejligt at høre at du holder den under kontrol og prøver at vise så meget hensyn som muligt, men dybest set er jeg enig med de gamle damer. Hunden har intet at gøre inden for centerets fire vægge.

At det er mere besværgeligt at gå uden om, kommer ikke rigtig sagen ved, hvis du spørger mig.

Mvh anja.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

10
0
Svar på denne tråd

helt iorden.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 11:56
Nej jeg ville da bestemt ikke råbe op, men nu er jeg heller ikke en gamel dame, eller bange for hunde.

Men jeg ville da synes du skulle spørge boligselvskabet om det er ok at du går ud den vej og hvis det er det, ja så kan du jo roligt meddele de oprørte ældre damer, næste gang du møder en, at du altså bor i bygningen og har fået lov at benytte den vej som udgang.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

3
1
Svar på denne tråd

Anja.....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 12:24

Jeg går ikke gennem der til centeret, men gennem dør til bagsiden, drejer jeg til højr ud af døren, så er jeg 100% på tilladt område, til venstre er der så sådan et "ingenmandslad" altså verken center eller gang som jeg krydser, når centret lukkes af sker det med en sikkerhedsdør lige bag den udgang jeg benytter, derfor antager jeg at centret begynder/slutter ved denne dør, dvs jeg går ikke ind i centeret, men ud lige hvor det starter..

Birk: Jeg prøer at tage rigtig meget hensyn hvi jeg kan se at folk er utrygge og faktisk har flere overvundet deres fryg og aet ham fordi han er så glad en hund :-) men da hunde jo er tilladt i bebyggelsen, kan jeg hellerikke lade være at lufte min hund fordi nogle er bange..

2
2
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 13:14

Hvis der er så stor usikkerhed om hvor centeret starter, så spørg centerledelsen eller hvem der nu står for den daglige drift.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Anja....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 14:17

Har mødt flere af dem der arbejder på ejendomskontoret når jeg havde hunden med, og de har aldrig kommenteret det.. Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg mener, men dem der brokker sig må jo mene anderledes.. Derfor jeg tænkte hvad andre umiddelbart ville tænke

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 14:59

Jeg tror bare jeg havde valgt den anden vej fremover. Når der er folk der nævner overfor dig at de ikke finder det passende at du går med din store hund, i et område, der ikke helt er defineret, så synes jeg ikke der er nogen grund til at gøre det. Man skal vælge sine kampe med omhu - og umiddelbart er den genvej her ikke en kamp værd i mine øjne.

4
0
Svar på denne tråd

Luk den...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 16:27

1 gang for alle, ved at kontakte den ansvarlige for "Ingenmandsland" (boligforeningen eller centeret) og få et klart svar på, hvorvidt du må gå igennem med din hund.

Så har du dit på det tørre (eller ved hvad du skal rette dig efter), og kan helt konkret henvise til en klokkeklar aftale, næste gang nogen råber op...

- De gamle sure damer, kan du nok ikke udrydde ;)..

Der vil altid være nogen, der har ondt i måsen over det ene eller det andet, og de er ligeglade med om hele HN ellers har givet dig medhold i din sag :)

7
0
Svar på denne tråd

Tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 21:38

Nej det syntes jeg ikke :)

og så længe de gamle damer ikke har nogle regler til af bakke deres råberi op med, så forsæt du bare med at gå der :)

når flere ansvarlige har set dig, bør de sige noget hvis de mener du er forkert på den :)

smil til hystaderne og ønsk dem en god dag :D

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider