Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opbevaring af heste ting
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 13:36

Hej :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan I opbevarer jeres hesteting og tøj, I har brugt i stalden?

De fleste ting har jeg selvfølgelig liggende i stalden, men ekstra dækkener, underlag, trenser og strigler, har jeg altså liggende hjemme ved mig selv. Jeg bor i lejlighed, altså har jeg ikke nogen garage eller andet, hvor jeg kan smide det hen, så det bliver pænt proppet i et skab ude i gangen. Men selvom det er vasket, synes jeg nogle gange, alt kommer til at lugte af hest. Især strigler uanset hvor mange gange, de er blevet vasket.

En anden ting er ridebukser og jakker. Har I det liggende med jeres almindelige tøj?

Til daglig generer lugten af hest mig ikke, men jeg må da indrømme, jeg synes, det er træls, når jeg skal til barnedåb og andet, og jeg hiver en jakke ud, som har hængt sammen med ridejakken ;)

Skulle der sidde en derude med et par super gode råd til opbevaring, modtages de med kyshånd :)

0
0
Svar på denne tråd

Har hestene..
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 14:02

hjemme og har derfor et helt sadelkammer for mig selv (LUKSUS!!)..

Mine ridejakker (og vores arbejdstøj) hænger på en knage indenfor, hvor det ikke er i kontakt med vores hverdags overtøj..

På den måde undgår vi lugtgener på hverdags tøjet..

0
0
Svar på denne tråd

Udstyr..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 10:58

Alt mit ekstra udstyr som ikke er i stalden, har jeg i en stor hyndeboks. Så er det af vejen og ligger ikke sammen med andre ting.

Mit ridetøj har jeg i bryggerset (eller mine ridebukser hænger faktisk altid over en stol i køkkenet ), men jakker osv hænger ude i bryggerset, hvor vi kun har "arbejdstøj".

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

Vi har to ledige pladser pr. 1. juli

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 11:56

Da jeg havde hest havde jeg et stort staldskab, som kunne have langt de fleste ting! Det stod så i stalden, så det eneste jeg havde med hjem var min ridejakke + ridetøj :) hjelm, striglekasse, grimer osv stod alt sammen i skabet.

Jeg blandede så ikke mit ridetøj med det almindelige, jeg havde sådan en bed-roller under sengen, hvor jeg lagde det ned i.

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd

1234556
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 19:41

Alt ekstra rideudstyr er i et opvarmet udhus.

ridetøjet har vi en kommode til på førstesalen, men sjovt nok kommer det aldrig længere end til at ligge på stole i stuen.

For at sætte en stopper for det, tømte jeg en mindre slagbænk jeg opbevarede dvdér i.

Den står i stuen hvor vores ridetøj nu ender i, og det lugter ikke af hest.

Hilsen Pia

Inkarneret Connemarafan!

Nu igen med DV!

0
0
Svar på denne tråd

Plads ...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 08:56

Vi har hestene hjemme - men når hele familien rider så er der altså også en del udstyr der skal opbevares ;) ...

Det der er i brug nu og her, altså sadler, trenser, longeudstyr, strigler osv osv er i skabe i vores værksted (der er gulvvarme og derfor altid rimelig konstant temperatur modsat løsdriften der ikke er opvarmet) ...

Jakker, hjelme, ekstra grimer osv hænger i bryggerset ... Vi har 2 store knagerækker med et par meter imellem - den første er til arbejds/rideting, den næste til pænt tøj ... Folk griner ind i mellem lidt når vi flytter på deres ting fordi de hænger det på "hesteknagen" ...

Ekstra udstyr som ikke kan være i skabet har et værelse oppe på husets førstesal (som vi ikke bruger til dagligt) ... Og det værelse er nok lidt mere fyldt end det burde være, men man skal jo nødig gå ned på udstyr ;) ....

*Gift med en ponypige og erstattet af en IrishCob*

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 17:48

Ikea <3 man kan købe de der vacuum bags, (til dyner?) som er en plastic sæk man lyner og så suger al luft ud af med en støvsuger, super til f.ex dækkener, det sparer plads og er lufttæt. Alt andet kan man lægge i de der plastic kasser med låg, det burde vel holde eventuel lugt ude?!

tøj er kun sammen med mit andet tøj, hvis det er nyvasket, ellers har jeg det i et skab i gangen, men vasker det lige så ofte som mit hverdags tøj, så jeg døjer ikke med heste lugt i hjemmet.

For where your treasure is, your heart will be also.

1
0
Svar på denne tråd

Svar..
Forfatter: 
Dato:  25-05-2014 17:52

Tak for jeres svar :) Kom endelig bare med flere ideer.

Sophie: Det med bedrolleren var altså en smart en idé! Den kunne jeg godt tage til mig!

Jeg har også de fleste af mine ting i kasser med låg, men især med strigler er jeg nok lidt emsig. Hvis de fugtige tør jeg ikke lægge dem i en plastikkasse i tilfælde af, de mugner. Et skab ville nok være den bedste løsning :)

0
0
Svar på denne tråd

Vask striglerne i Rodalon
Forfatter: 
Dato:  25-05-2014 19:41

For at fjerne hestelugten og bekæmpe evt. hudsygdomme (f.eks svamp) ved brug af striglerne, så vasker du dine strigler i en Rodalonopløsning - og du skyller og tørrer selvfølgelig striglerne omhyggeligt efter de er blevet vasket i Rodalonopløsningen. Når striglerne er blevet vasket og skyllet tørrer du efter i et håndklæde og derefter lægges striglerne til at lufttørre. Når de er helt tørre kan de sagtens gemmes væk i en plastikbox. Hvis de helt "tætte" strigler af hestehår ikke har villet tørre ordentligt, så har jeg føntørret dem ;-)

Vi har altid gjort, og det har fungeret perfekt.

De bedste hilsener,

Lotte K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider