Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg har brug for hjælp
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 10:33

Hej alle herinde på HN

Jeg står i den situation hvor jeg i forbindelse med min uddannelse skal 4 måneder på praktikophold til Kina. Fra august til december i år.

Jeg har en dejlig hoppe på 8 år, som jeg selvfølgelig ikke vil sælge af denne grund.

Jeg ved selvfølgelig godt man kan udlåne hesten.
Men jeg har en meget uheldig historik mht. parter. Indtil videre har jeg haft 4 forskellige parter siden august, som har været meget uansvarlige (sagt de har redet selvom de ikke har, sagt fra dag til dag at nu har de ikke tid længere). så jeg ville være meget utryg ved at låne hende ud og så få et opkald, mens jeg sidder på den anden side af jorden. om at den eventuelle udlåner ikke vil have hesten længere.

Så mit spørgsmål er om i kender til nogle andre forslag? - der sikrer mig at min hest bliver behandlet ordentlig og med respekt :)

0
0
Svar på denne tråd

Fuldpas
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 10:47

Jeg ville finde et sted med fuldpas, eventuelt et stutteri eller andet hvor det ikke er ridningen der er i højsædet, og lade den holde fri de 4 måneder.

4
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 10:51

Du kan sætte den i fuldpension. Den tager ikke skade af ikke at blive brugt i 4 mdr. Du kan aftale med det sted du vælger at de lige chekker hende for skrammer hver dag og aftaler omkring smed. Det er nok bedst at hvis du flytter hesten til et nyt sted at du står der i mindst en måned i forvejen inden du rejser, så hesten kommer godt ind i flokken og du ser om det er det rigtige sted.

Det ville da også være dejligt med en fuldpart på hesten, men så skal du igang med at finde den rigtige.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

ja det har i ret i
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 11:04

Hun kunne sådan set godt blive stående der hvor hun var nu. jeg ville bare være ked af at hun lavede 'ingenting' i fire måneder. da hun er en meget energisk hest, som virkelig elsker at arbejde

0
0
Svar på denne tråd

betale ved kasse 1.
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 11:25

lad en du stoler på ride dyret de 4 mdr hvis du ikke vil give den fri og betal ved kasse 1 for at personen gør det.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 12:09

Jeg ville nok også lade hesten få fri, og så få den passet et sted hvor du ved den bliver passet 100%.

Har du set min kat?

www.facebook.com/ photo.php?fbid=1015247...=1&theater

Del meget gerne opslaget på Facebook - Kubz er meget savnet!

0
0
Svar på denne tråd

er det ikke synd?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 12:16

Men er det ikke synd at hesten ikke får lov til at bruge sin krop.

Jeg hader bare når folk har heste som de ikke bruger til noget. for hvor fedt kan det være bare at stå på en mark?

min hest elsker at bevæge sig og hun har simpelthen så meget krudt i røven.

0
0
Svar på denne tråd

Så længe den...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 12:25

... er på fold hele dagen (eller endnu bedre, hele døgnet) er det da ikke synd.

£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd

Hvis du vil....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 14:58

Hvis du vil have den redet - så sæt den i ridning.

Vælg et proffesionelt sted med et godt omdømme, tjek på HN og Google.

Så er du sikker på den bliver trænet og kigget efter.

Mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd

Stå på en mark
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 18:55

er jo også meget forskelligt, afhængig af hvor man har hesten.

Som jeg ser det, kan det ikke være sjovt for nogle heste at stå 10 timer på en jordfold uden noget at æde.

Men er det en græsfold sommer/efterår - og som jeg altid har været forvænt med ( god stråfoder ) på fold om vinteren så kan de fleste heste nok klare at gå på "kontanthjælp".

Har ihvertilfælde selv haft stor fornøjelse af igennem årene at observere hestenes indbyrdes forhold/livsglæde.

Held og lykke med uddannelse og hest

The grass was greener....

Mvh Janni

4
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2014 01:09

Sæt den i en god løsdrift de 4 måneder, så skal den nok "holde sig igang", det er ihverfald bedre end 4 måneder med megen bokstid... Ellers betal for at få den redet af 1 fast person i de 4 måneder :)

Og det er aldrig synd for en hest at "være foldbums", så længe den har ordentlige forhold, tilses dagligt, får smed som vanligt og i dækkensæson lige får dækkenet af 1 gang om dagen og soigneres

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd

Heste......
Forfatter: 
Dato:  10-05-2014 09:45

Nu er det jo sådan at vi har hest for vores egen skyld og hvis du spørger hesten ville den nok helst leve vildt på de grønne marker. Så at den står i 4 m. Er den vist ligeglad med. Det er for vores skyld vi rider hesten, ikke for hestens skyld.

2
0
Svar på denne tråd

dit valg
Forfatter: 
Dato:  10-05-2014 12:27

Vi har fuldpas og har engang imelle heste i "ferie" opstaldning, jeg har svært ved at se at det ikke er ok at en hest står på en dejlig fold med græs, fine, søde foldkammerater og holder en god lang ferie fri for træning og stævner.

Jeg ser dejlig afslappede og hyggelige heste, der samtidig blive wellness behandlet, får foder der er afstemt til behovet, der nyder sin ferie på lige fod med at ejer nyde sin "ferie" og ved at der bliver taget hånd om hesten på en fornuftig og forsvarlig måde.

Så nej jeg ville ikke have noget som helst imod at sætte en hest i fuldpas og lade den hygge i 4 måneder, selvfølgelig sålænge det er mennesker du stoler på.

jette

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider