|
|
| så er tilridning igang,. |
|
|
min nye unghest har aldrig haft rytter på. og aldrig snuset til det. forleden legede vi lidt på banen og så snit tl at prøve at forsætte legen med at få rytter oppe og ligge.. tilridningen er ingen hastværk. derfor gøres der lidt hygge over det også. så han ikke bliver træt eller bliver frusteret .. her ses hans reaktion.. www.youtube.com/ watch?v=e91q9NVXwOc&app=desktop 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var dog..... |
|
|
Det var dog en rigtig dårlig usmagelig video ! Og du har fået thumps Down for mig af det ! Jeg glædede mig til at gå ind og se en video af en unghest, hvor man hyggede med tilridning - og så skal jeg se en lille tøs med tungepiercing står og række tunge af mig i stedet ! Øv øv øv jeg ville se en dejlig hest, ikke en social lavstatus manifest ! Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Hvor er man for nærtagende hvis man tager det negativt .. der er ren fjol. Og hygge.  Men der er vist ikke mange med lethed ved at trække på smilebåndet. sikken en skam.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tra lalalalalulalej |
|
|
Mærkelig video. 1. Det ligner der er ved at komme infektion eller hun har en for lille stav i tungen. 2. Hvorfor laver hun håndtegn og rækker tunge hele tiden? 3. I bør bruge en skammel og ikke en kast rytteren op. 4. Hesten bør fokuserer på rytter og ikke på trækker, trækker er trækker og holder ikke andet. 5. Hesten virker ikke forberedt, den bliver bange og hun ligger meget uroligt. Udover det vil jeg sige det er en rodet video, og jeg føler lidt med hesten, det virker ukontrolleret og som om personerne leger.
Mor til en smuk dreng, 28.08.2012 venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014. Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå da da |
|
|
Hesten søger til trækker da trækker er ejer. Hesten kigger nok på rytter og acceptere.. hesten er nu tryg ved at der kommer rytter op og ligge. Søger ikke råd til anderledes måder at gøre tingene på. ville blot vise hesten frem. men mange skyder en ned fordi de misforstår al budskab . Eller glæde ved fremskridt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "tilridning" |
|
|
Det virker ret umodent - som nogle småpiger der leger tilridning. Men håber I selv tager konsekvenserne når hesten siger fra/bliver forvirret, og ikke bliver sure når den ikke vil lege med... Bliver lidt træt af jer, når I ikke tager situationen og hesten alvorligt.
Iser ~ Kun havet frygter ikke tåber ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tra tralala |
|
|
Det handler ikke om hvem hesten søger, det handler om ejer konstant klapper den og snakker til den, så den ikke har fokus på rytter, der er jo også en grund til den bliver bange og rytter ryger af.
Mor til en smuk dreng, 28.08.2012 venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014. Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Jeg synes nu ikke det er en forfærdelig og usmagelig video. At der bliver vist tunge er måske mindre interessant i tilridnings øjemed, men jeg må indrømme der skal noget mere til, for at jeg væmmes, provokeres, mister humøret, eller andet. Rent sagt er jeg ligeglad. Jeg ser en hest som er med til noget den aldrig før har prøvet, og den tager det med ophøjet ro. At den taber rytteren tager den nu i mine øjne også utroligt pænt. Min unge fuldblod, havde benyttet sig af lejligheden, og sat afsted for fuld skrue. Så jeg synes denne hest tager det pænt. Så jeg synes egentlig det er en hyggelig video. Tak for kigget. Hilsen Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imponeret |
|
|
Må indrømme at jeg er ret imponeret over at hesten tager det så fint som den nu engang gør ... Jo jo den hopper lidt (men som jeg ser filmen var det nu nærmere en reaktion på at trækker ville klø den i hovedet, som en egentlig reaktion på rytteren på ryggen) Så sødt at den lige kigger til begge sider og tjekker hvad dælen det nu var der skete der og hvorfor ligger du nu deroppe ... Den skal nok komme frem i verden, den hest, det er sgu sejt når den ikke tidligere har stiftet bekendtskab til noget på ryggen ... Håber vi får lov at følge den videre tilridning 
*Gift med en ponypige og erstattet af en IrishCob*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsvare ej svare blot |
|
|
Jeg har må erkende det vist kun dem som "kender" pigen med tunvepiercing som ikke tager video. Tungt eller stødene .. såfald vil jeg da lige svare videre på lidt af hvert 1. Vi brugte IKKE skammel da dette forgik i max 15 min. Og det var ikke planlagt. Og derfor lidt hygge og sjov. 2. Jeg klapper hesten, det korrekt! Og det gør jeg for at bekræfte hesten i at det hele er OK og den er dygtig.. Da den ellers spændte en del og blev lidt usikker. Men ved ros slappede han af 3. Han "taber" rytteren. Ikke af jeg roser ham. Men fordi hun klappede ham på den anden side og derfor blev han forskrækket. 4. Rytteren ligger uroligt.. Ja.. Har i prøvet at ligge på en hest på maven? Det hård og man glider en del. 'men men men... Jeg bad også selv om hun skulle spjætte lidt. Da jeg gerne vil have mine heste er vant til lidt af hvert og ikke ender som omvandrende nervevrag. Men kan tåle lidt af hvert. Uden at blive bange eller nervøs.. 5. Hesten HAR fokus på rytter. Se ordenligt efter.. Den tjekker rytterne ud og derefter acceptere.. 6. Har ingen kommentar vedr rytterens udseende. Jeg synes mange er for nærtagende... Hesten liden ingen last. At videoen er baseret på sjov. Og ikke meget alvor er hvad det er.. Synes det en skam de fleste forarges over det. Øv. 'men det fortæller bare andre indlæg fremover skal være piv alvorlige og MEGET korrekt med skammel. Ingen ballade og for Guds skyld ingen ros til hesten når den gør det godt. = ingen videoer da jeg roser når hesten er rigtigt på vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Heldig at hesten er så sød, når I er så fjollede og ikke tænker på sikkerhed overhovedet. Tillykke med at I ikke kom til skade.
Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker - Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikkerhed? |
|
|
Sikkerhed.. Når du tænker sikkerhed. Er det så at smide sadel på hesten, bid i munden? for her er hesten iført rebgrime et af de bedste midler til at have kontrol. Rytter har hjelm på. Og der er trækker/holder i hest. hvilken sikkerhed er det præcis vi snakker om der mangler ? Man kan godt hygge/fjolle men samtidig være "fornuftige"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikkerhed i denne sammenhæng kunne være: - Rolig omgang med hesten. - Ridehjelm der passer og ikke sidder skubbet tilbage i nakken så hele panden er fri. - At trækker ikke stiller sig foran hesten. - Have rolige bevægelser. - Lade hesten koncentrerer sig om det nye der sker. I har sikkert haft det sjovt, men hjernen med hesteforstand havde I ikke med den dag.
Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker - Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så forskellige er vi jo |
|
|
Vi er heldigvis meget forskellige er vi heldigvis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte Morgan |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
07-05-2014 20:47 |
|
din kommentar omkring lav social status støder mig. Nej, jeg bryder mig heller ikke om piercinger. Jeg priser mig lykkelig for at have mine første heste erfaringer før youtube/facebookficeringen indtræf 
The grass was greener.... Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja det er rigtigt. Vi kan gennem påvirkninger, indtryk, indlæring, IQ og påvirkninger fra det miljø vi er opvokset i, tillade os som race at udvikle forskelligheder. Men vi har også nogle helt basale behov vi skal have tilfredsstillet, for at kunne udvikle os - og så er vi er i stand til, at tænke og tage valg for os selv. Hesten er styret mest af instinkter - og skiller den sig ud fra flokken lever den ikke længe - og tænke kan den ikke. Vi kan som ejere af hesten, opbygge en tillid som gør, at hesten kan/tør gøre nogle ting som er naturstridige for den. Sætter vi den tillid på prøve for mange gange (nogen gange kun en gang), står vi med et flugtdyr på mellem 300 og 800 kg og måske en alvorlig skade, hvis vi ikke tænker os om. Da vi som mennesker kan tænke, er vi forpligtiget til, at tænke fremad, planlægge og støtte flugtdyret til at gøre naturstridige ting, som for.eks. at få en rytter på ryggen. I gør hverken hesten eller jer selv noget godt, ved ikke at tage det alvorligt at tilride hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg bryder mig ikke om attituden i videoen - faktisk finder jeg opførslen ret skabagtig. Til gengæld ser jeg ikke de store problemer i tilgangen til tilridningen. Det er uheldigt at hesten får held til at hoppe, så rytteren falder af. Men resten foregår jo stille og roligt. Jeg vil hellere se denne form for ryttertilvænning end det jeg ser hos mange beridere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mylady |
JLH ♥Wannamus♥ |
07-05-2014 21:41 |
|
så er det jo dejligt det er et frit land og du kan gøre som du vil.
The grass was greener.... Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Hendeselv 1 |
07-05-2014 22:04 |
|
Jeg kan så absolut heller ikke se at videoen på nogen måde er væmmelig eller andet. Ja, sikkerheden er måske ikke helt i top, me hvem har ikke lavet fejl i omgangen med hestene? Det vigtigste er vel man lærer af det  Hesten tager det da ganske fint, og ja at ligge på maven på hesten på den måde er mega hårdt og man kan bare ikke ligge musestille. Til gengæld er det heller ingen remme, stigbøjler eller andet gøjl man skal tage hensyn til når nu hesten hopper - så glider man jo bare af og kravler op igen. Selv ligger jeg da altid på ryggen af dem og bliver trukket nogle runder inden jeg kravler videre op 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Usmageligt.... |
inger christensen |
08-05-2014 08:25 |
|
Hvis man skal tilride en unghest, skal det gøres stille og roligt og ikke med tanke på tøsse pjat og fis og ballade. I to unge damer har totalt misforstået det med tilridning. Der skal ro på, velovervejet træning og rytter tilvæning, hvor man ved hvad man gør og fra starten af, har lagt en plan for hvordan dagens træning skal foregå.
IMC nu med ny PROP. SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spild af tid. |
|
|
Hesten er der intet galt med, det er "det" der er omkring den!
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! . INGEN er rig nok til at miste en ven! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horsemanship |
|
|
Det er fuldstendig som Inger og pony-mor siger. Der er brand ærgerligt at man i en tilridningssituation skal tænke "heldigvis er hesten rolig". Hesten skal ikke "tage det pænt" - hesten skal være velforberedt! Jeg ser det som et symptom for at man grundlæggende ikke forstår god horsemanship (og her tænker jeg ikke på træning af div øvelser). Derfor er min største bekymring ikke hvordan hesten har det i den konkrete situation, men hvordan den bliver håndteret i fremtiden. Det er ret svært at forklare, da det for mig mere er en mavefornemmelse af, at hesten ikke håndteres med respekt 
Iser ~ Kun havet frygter ikke tåber ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmmm.. |
|
|
Jeg tænker lidt, uha pas nu på. Grunden til at mange nok er nogle lyseslukkere for din begejstring, er nok, at de fleste ikke ser tilridning som; vi laver lige noget sjovt. Det kan gå nok så fint i det ene sekund og så grueligt galt det næste. Heste er ikke legetøj og de unge reagerer oftest pr instinkt, hvis de bliver forskrækkede (a la da den springer frem over at blive klappet). Og det kan så nemt gå galt. Jeg har da selv kendskab til et dødsfald, som bare skyltes ren og skær uheld. At der så går lidt Miley Cyrus i den, kan jeg jo så kun smile lidt af. Det er jo enten det, eller Jackass der skal til, for at det er sjovt og bliver lagt mærke til.  Men nu er jeg jo også en gammel tante på 34, hvis barndom og teenageår var uden mobiler med og uden kamara.  Men pas nu på jer selv og din dejlige hest. Tag hovedet med og lad kameraet blive i lommen. Og undskyld hvis mit indlæg blev noget mor-løfte pegefinger-agtig.
Med venlig hilsen Mia F. Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
09-05-2014 11:00 |
|
Jeg er lidt ligeglad med at du viser din piercing, og rækker tunge. Men: Jeg ser ikke i har kontakt mentalt med hesten, i griner og pjatter og har ingen kontakt. Hesten bliver lidt bange da den løber frem og du ryger af og det er ikke i orden. Det kunne være undgået hvis i havde taget det seriøst. I har også lært hesten hvordan man slipper af med en rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej |
|
|
Tænk at i ikke tænker jer mere om .... Tilliden til hesten kan hurtig brydes... Tag det da seriøst
Har en dejlig hoppe Galicia som jeg glæder mig til at tilride forår 2011 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Der er godt nok mange bagkloge herinde ..  Og ja. En hest der begynder Tilridning taber aldrig sin rytter.. (Ironi kan forkomme) Mon ikke man lige skal se tilbage på hvad man selv har lavet gør man peger fingre af andre? hesten lider ingen nød og ren faktisk endte det med hesten smaskede og var afslappet med rytter på ryggen og vi trak nogle rundter rundt og sluttede.. Så hesten er helt klart ødelagt nu og fik en dårlig oplevelse ... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og hov...... |
|
|
Glæder mig iøvrigt til at vise næste video af ham og hans Tilridning  Det skræmmer mig ikke at hn kan se det forfærdelige i alt. Det man vant til efterhånden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Du kunne jo også vende den om og kigge på om det du havde gang i virkeligt var så gennemtænkt.  Grunden til folk reagerer som de gør er fordi i videon har I travlt med at pjatte rundt og fjolle, og det hører ikke rigtig nogle steder hjemme når man er igang med tilridningen af en ung hest. Den har brug for støtte, og jeg kan se flere gange i videoen hvor hesten virker usikker og derved søger efter støtte hos tovholder, som har lidt mere travlt med at stå og grine. Det er uden tvivl en rigtig sød hest, men det betyder ikke at den ikke kan blive "ødelagt" af forkert behandling. (Jeg siger ikke at du har ødelagt din hest, overhovedet, men mere at det har man desværre set før). Derudover er et helt andet aspekt jeres sikkerhed, hesten havde slet ikke tabt rytteren hvis I ikke havde haft så travlt med at fjolle rundt, og rytteren som ryger ned kunne også have risikeret en hov i hovedet (scenario hesten bliver forskrækket og sparker bagud, uden at ville skade nogen, men i ren forskrækkelse) og så er det pludseligt ikke så sjovt længere. Det er trods alt store dyr vi har med at gøre, og det er desværre set flere gange hvor folk er blevet lidt for respesktløse/selvsikre omkring heste, også sker der en grim ulykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gensyn.. |
|
|
til dem der mente vi ødelagde hesten og nu gav hesten forkerte signaler og pjattede for meget.. hesten kan nu have rytter på i skridt og trækkes med. er sikker på hesten aldrig bliver til noget ifølge de kloge hn hoveder  her er den skræmt for livet og umulig at arbejde med. forvirret og vi smilte over hele hovedet.. hvilke hesten blev nervøs over.. efter vores lidt hygge video er alt gået ned af bakke... (ironi kan forkomme)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalalulalej |
|
|
Du er godt nok nærtagende og ret dramatisk, prøv at læse hvad folk skriver i stedet
Mor til en smuk dreng, 28.08.2012 Mor til endnu en smuk dreng <3' 22.05.2014 Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bliv dog voksen |
|
|
og læs hvad der bliver sagt. Havde mine børn lavet sådan en film havde de fået en verbal røvfuld og en tur på skolebænken. Ellers enig med Pony-mor og Inger og andre siger. Har tildelt trådstarter thumps down og de forhuftige indlæg med en thumps up.
Kilden Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter. Opdræt af mikroheste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meninger |
|
|
Folk er nok mest rystede over den manglende sikkerhed, men det sker jo desværre mange steder og sikker også langt værre. Det var også grunden til mit link af den lidt voldsomme video. Hvad der kan virke som hygge og sjov for os, er det ikke altid for hesten. Og nej en hest i tilridning behøver ikke at tabe sin rytter. Det skal den faktisk helst ikke. Det er en rytter/træningsfejl hvis det sker og grund til ekstra omtanke. Jeg tror ikke, at i ligefrem ødelægger hesten, men hold mere øje med dens signaler til jer. Skulle man tolke direkte fra billedet der sidst er lagt ind, selvom det blot er et øjebliksbillede, så er hesten uopmærksom på jer og trækker holder den i meget kort snor relativt tæt på sig selv. Om det blot er på billedet eller... Kan jeg af gode grunde ikke vide. Selvfølgelig har mange lavet dumme ting tidl. Men vidste jeg for 15 år siden, hvad jeg ved idag, så var der en del ting, jeg havde gjort anderledes. Her er et lidt mere roligt, men meget godt link synes jeg, som fortæller kort om de signaler vi som mennesker sender. www.youtube.com/watch?v=mawD1LX16uM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det der genere mig mest er den som holder fast hesten har så lidt kontakt med den, man står ikke en meter fra den med lang snor. Jeg håber da ikke der sker nogen af jer noget, men det virker noget urutineret den måde hesten bliver håndteret på. Hende som lå over hesten kunne være kommet galt afsted når ikke der er mere styr på hvad side hesten springer til! Det er fint nok at have lidt sjovt med hestene men sikkerheden skal komme før leg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.... |
Cathrine *Taylor* |
31-05-2014 21:12 |
|
Du skriver: Mon ikke man lige skal se tilbage på hvad man selv har lavet gør man peger fingre af andre? Selv da jeg var 9 år og tilred min egen pony havde jeg mere styr på det og tog det mere seriøst.. Tsk tsk
- Cathrine - Forevigt savnet Taylor <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke sjov og pjat |
|
|
Tror da alle kan se, at det gik godt på videoen, ingen kom til skade og hesten accepterede det hele sådan nogenlunde. Men det er da på trods af den useriøse tilgang til det, ikke på grund af den. Det er held og ikke forstand. I er heldige, at I ikke kom til skade. Og I er heldige, at hesten er så flink og god i hovedet. Tilridning bør tages alvorligt. Det er ikke sjov og spas. Forbered hesten ordentligt. Tag en sadel på, så I ikke rutcher rundt oven på hesten og har en chance for at blive på, hvis den hopper. Og trækker skal øve sig i at stå og holde hesten forsvarligt (stå ved siden med kort snor). Venlig hilsen Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kan altid være bagklog |
|
|
al kritik læser jeg, men tager ej imod da jeg ikke har haft problemer før.. og måden at tilride har aldrig været et problem eller været ude for noget. videoen var en video som kom pludselig.. ikke planlagt hvilke gjorde hesten ikke havde sadel eller hovedtøjl på.. derimod hyggede vi om dyret og det har givet pote.. for efterfølgende har hesten været så nem at arbejde med og alt er gået stærkt fremad.. men tak for al modgang herfra. trods jeg ikke lader mig påvirke. da jeg ved al arbejde altid har virket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov.... |
|
|
og befri mig vel om i ikke også kan rimse et par gode kloge ord op af billedet der lige er lagt ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg har ikke kommenteret før, for selvom jeg ikke ligefrem syntes at videoen viste et godt eksempel på hvordan man tilrider, så er jeg ikke så forfærdet som mange herinde virker til st være.. Men lad nu være med at ligge mere i det! Hvorfor føler du et behov for at modbevise alle på HN, hvis du er ligeglad med deres meninger? Hvis det går fremad med din hest, så vær glad for det, for uanset hvor mange billeder du viser, vil du aldrig kunne overbevise alle andre om at din første video viser en god tilridningsmetode.. Og nu hvor du selv spørger De der sko!! Men ja ja, jeg har nok undervist så mange børn, at jeg troede at alle have lært at den slags fodtøj ikke hører hjemme i en stigbøjle, men andre undervisere er måske ikke så sippede 
- Louise med den dejlige Lo'moone!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilridning |
|
|
Trist at ts ikke vil ta´ mod de meget velmenende råd hun får, og i stedet bekriger.. Så har kun én ting at sige: Man kan forklare det for folk, men man kan ikke forstå det for dem....  Og det dækker vist meget godt over denne sag..... God dag til alle.. 
I was normal then I bought my first horse... ;0) og nu har jeg endda 2 stk.. :0/ ;0D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
TS gør da sandelig en ihærdig indsats for at bevise at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk.... |
|
|
Syntes det er trist. Langt de fleste råd skrevet i denne tråd er skrevet sagligt og velmende, alligevel bliver det taget imod på den måde af TS, men havde nok heller ikke forventet mig så meget andet med tonen som TS har svaret med i denne tråd  Man skal ikke kaste perler for svin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm jeg undres |
|
|
Nu har jeg set, læst og læst igen hele tråden. .. Er der nogen af jer der kender pigerne eller hesten, siden I kan dømme folk med piercinger og deres tilgang til tilridningen. hvor er jeres pli. Istedet for at starte med at svine pigerne til, kunne det så tænkes, at man med en positiv tilgang til videoen, derved kunne kumme frem med sin mening, råd og erfaringer. det handler vel ikke om at svine folk til, eller gør det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jahrens.... |
|
|
Har du overhovedet læst hvad der er skrevet i tråden, for det virker godt nok ikke sådan  Der er nogle enkelte personer som kommenterer på piercingen, resten syntes jeg kommer med saglige kommentarer. Derudover når det seneste billede der er lagt ind er vist med en person som rider rundt på en unghest i præcis sådanne sko, som alle med bare lidt hesteforstand ved man ikke rider i stigbøjler med, da de er helt flade og derfor let kan sidde fast. Så siger det en del.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 😃ԅ...;😃 |
|
|
Hvor står der noget sagligt positiv kritik der kan bruges. men nummer jeg ikke interesseret i mudderkastning. Jeg synes generelt folk skriver grimt, dømmende og anklagende uden at kende til personer og heste. det er nu mere det jeg reagerer på, det er sørgeligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jamen jeg vil da gerne kommenterer på det sidste billede. Igen - sikkerhed. Hjelmen sidder omme i nakken, så hele panden og tinningerene er frie. Skoene skal være støvler der går op over anklen. Hvorfor? Fordi hjelmen skal beskytte frontallapperne bag panden og et uheldig slag i tinningerne kan man dø af på stedet. Støvler op om ankelen, skal beskytte mod meget kompliserede brud, som har det med aldrig at blive helt i orden, fordi der sidder et myller af knogler. Hesten ser dejlig ud - men I skal passe på jer selv, for der er åbenbart ikke andre der gør det, når I er hos hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|