Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Farlige forhold lang sti
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 16:44

Hej.

 

Vi har en lille sti i vores nærområde, som bruges af folk, der skal i skoven.- Enten til bens, til hest eller på cykel.

 

Stien er meget velpasset og fin, men desværre står der en rådden halmstak langs stien. Stakken hælder i betænkelig grad ind over stien og min mand vurderer, at den vælter indenfor den nærmeste fremtid. Der er iøvrigt noget krathalløj til den anden side, så man kan ikke lige trække derover.

Så vi har udstedt forbud imod at vores børn bruger den sti.

 

Men kan man gøre andet? Altså med rimelighed klage over sikkerheden?

Stakken står jo på privat grund og jeg kan simpelthen ikke tro andet end at stien ligger på samme private grund og har vi fodtusser så i det hele taget noget at gøre på den grund?

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 17:43

Hvi stien er på privat grund ballerne også så er der nok ikke meget at gøre....

 

Men prøv d at nævne det for ejeren..Det er slet ikke sikkert, at hanhun har tænkt over det...


Mvh. Heidi

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 20:51

Problemet er at jeg ikke aner hvem der ejer det. Jeg tror egentlig at det er en forening af en slags.

Almindelige mennesker slæber jo ikke rådne bigballer til for at stakke det op på deres ejendom til det formulder. Det bruges vist til noget værn af en slags. Der skydes på arealet.

 

Men igen: "Må" man egentlig påtale kritisable forhold på private arealer?


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh ....What?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 22:27

'Der skydes på arealet'? I går på en sti hvor man skyder inde bagved .... det lyder altså underligt. Så må der være en klub eller forening, der har arealet og så er det dem du skal ha fat i.


Mvh. Sanne

 

Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, der skydes....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:48

...Og da det ligesom er temmeligt indlysende, så er der heller ikke een, der bevæger sig den vej, når der lyder "bang"lyde. Derudover så skiltes, der med "skydning"......

 

Men hvad det er for nogen fiduser, det aner jeg simpelthen ikke og jeg har heller ingen anelse om hvem, der præcis ejer det jord- Om der er skytterne, kommunen, regionen, staten eller bare en almindelig person....

 

-Og det er heller ikke det jeg spørger om. Jeg spørger om, man i det hele taget kan klage over noget man bemærker, mens man befinder sig på anden mands grund. Der er en risiko for at en uheldig person kan få en regntung, rådden bigballe i hovedet, men gør vedkommende det, så befinder denne sig samtidig på et område, som muligvis er privat. Var det så færdsel på eget ansvar??

 

Stien er en sti, der er benyttet af nærbefolkningen de sidste 117 år og der er altså ingen, der mener, at der er risiko for at blive skudt.

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skudsti
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 07:25

Hvis det er en offentlig sti, må man ikke bringe folk, der færdes på den, i fare.

 

Du kan spørge på kommunens tekniske forvaltning, om de kan bede de ansvarlige om at flytte stakken.

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 11:50

Tak for svar....

 

Ja, det burde man vel egentlig kunne få at vide der.

Jeg har været meget i tvivl, da det vist er miljøministeriet, der udsteder godkendelser til skydeanlæg, men kommunen burde da også kunne svare på det spørgsmål.


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 ts.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 13:38

Hvis du ikke kan finde ud af, hvem der er ansvarlig for halm-stakken og det er en offentlig sti, er der kun kommunen, at spørge til råds (de har folk til det samme), dvs. at undersøge forholdene.

 

Ingen skal være til fare på en offentlig sti.

 

Så giv kommunen et tlf. opkald...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis der skydes...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 17:33

... kan man jo høre hvornår der er nogen deroppe.

Så frem for at sende en klage til kommunen eller lignende, ville jeg nok starte med at gå op og sige hej til skytterne, og gøre dem opmærksomme på at deres halmstak er i fare for at vælte.

De har jo heller ingen interesse i at deres hobby sætter nogen i fare - og oftest ER det altså nemmere at bare snakke med folk, frem for at klage til en eller anden myndighed over dem. :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Klagere
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 07:41

Det handler jo ikke om at klage til kommunen, men om at forhøre sig om, hvad ejer- og adgangsforholdene er.

 

Det er lidt nemmere og hurtigere end at rende og vente på, at man kan træffe en person på stedet, der for det første ved noget og for det andet kan tage en beslutning.

 

I øvrigt kan det meget nemt være kommunens eget areal

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider