Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 er her nogen fra langeland?
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 23:02

vi har lige købt hus på Langeland nede ved Humble. Men da jeg ikke før har boet der med hestene, ja så kunne jeg godt tænke mig at vide noget mere.

hvor køber man foder?

er der steder man skal holde sig fra ?

 

andre ting som er værd at vide når man nu flytter fra det nordfynske til det sydfynske ?

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke langeland
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 13:22

men bor på tåsinge

 

Først tillykke med med gården.

Jeg er ikke så kendt i Humble, men jeg ved hvor man kan købe foder til dyrene. Der findes både en land og fritid og dyrenes butik (de er samtidig en del af højlund mølle, så de har omtrent de samme varer som dem). Der vist pt kun en rideskole (LARK) på øen, men jeg mener at der er to rideklubber. Jeg kender flere hestefolk på øen, så hvis du har brug for mere specifik hjælp må du sige til, så kan jeg måske guide dig i den rigtige retning


Hilsen Pernille & Askalon Rasim OX

0
0
Svar på denne tråd
 
 Langeland
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 00:21
Langelænder her :-D

Velkommen til...

Der er vist ikke rigtig nogle steder man skal holde sig fra, men mere FOLK man skal holde fra døren ;-)


* Louise *


0
0
Svar på denne tråd
 
 langeland
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 00:57

vi boede 3 mdr i spodsbjerg for 5 år siden. bare en tur i brugsen efter 1 l mælk kunne godt tage en times tid. Meget snak, men meget hyggeligt. Også en af grundene til at vi ville tilbage

 

men problemet er lidt at jeg kun foder med hø/wrap så jeg skal finde nogen som har sådan noget, og helst ikke lige de dyreste. gerne minibig hvis de kan levere

 

hvad med sådan noget som læger til os mennesker ? er der nogen som er bedre end andre ( jeg har div sygedomme som gør at jeg ikke kommer i arbejde, og min far har haft to blodpropper, så vi skal have en læge som faktisk gider at hører på os)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til øen
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 09:25

Velkommen til øen ..... jeg har boet her hele mit liv.

Den bedste måde at købe hø/wrap på, er ved at lave en aftale med en lokal landmand. Ved ikke om du tænker du skal have købt mere inden sommergræsset, men det kan blive lidt svært. Der er bud efter det det meste af øen. Men en aftale for vinteren med en lokal kan anbefales og kan helt sikkert lade sig gøre.

Skal du have hesten hjemme? Hvis du får brug for ridehus om vinteren, så kan Tåsinge Ridecenter anbefales og også ridehuset i Bakkegård Ridecenter.

Med hensyn til valg af læge, så ja, så skal man have undersøgt lidt først. Umiddelbart så tror jeg kun personligt, der er 1 på hele øen som jeg ikke kan anbefale. Men vil ikke lægge navnet ud offentligt.

Ellers så er her jo rigtig gode turmuligheder, så du kan komme ud og opleve øen.

Du må gerne skrive privat, hvis du har flere spørgsmål.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 til Cassie
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 15:34

jeg skal ikke have hestene på sommergræs - mine har samme hverdag hver dag hele året. det trives de fint med. De er nemlig lidt mærkelige.

jeg prøver at se hvad jeg kan finde ud af. Om ikke andet så må jeg finde noget inden vi flytter der ned og tager det med.

 

Er du sød og sende mig en pb med navnet på den læge ?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jjklvhiln
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 20:34
Mht læger, synes du skal styre udenom , ikke fordi lægerne der er dårlige, men de har altid enormt travlt, lang ventetid, få akuttider og en vildt snerpet sekretær.

Wrap tror jeg du kan købe gennem Knud Rabøll i Simmerbølle og godt Frøgræs (hvis man bruger den slags) kan du muligvis få gennem Gert Møller i Humble.

Jeg står på Bakkegården og vores ridehus, og faciliteter generelt, kan anbefales. Vi passer godt på tingene og her er pænt og ryddeligt.


* Louise *


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider