Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sjov med pengegave.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 21:52

Jeg skal til 70 års fødselsdag i weekenden, og fødselaren har ønsket sig Euro.
Nogle der har nogle gode idéer til en sjov måde at give pengesedler på? Synes det er lidt kedeligt bare at give dem i en kuvert :p

Indehaver af DAMP-ponyen!

0
0
Svar på denne tråd

pengegave
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 22:39

Hvis det er sedler kan du jo lave sommerfugle og sætte dem på fx en Forsythiagren :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 07:27

Til min konfirmation i sin tid, fik jeg en del penge. De sejeste var indrammet og foldet/lagt som 1 mio kr ;)

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

Summen ...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 08:58

Det kommer jo lidt an på summen der skal gives også ;) ...

Da min kære faster fyldte 50 var der ingen ønsker (på det tidspunkt var hun uhelbredeligt syg af kræft og vi vidste alle vi blot havde et par mdr tilbage med hende) så vi besluttede at penge var den bedste løsning..

Vi valgte at pakke 2 gode flasker vin ind i 100 kr sedler og efterfølgende i cellofan ... Resultatet var superflot ;) ..

Tidligere har jeg også modtaget flasker hvor der sad pengesedler som etiket, grene med "sommerfugle" af pengesedler, pengesedler foldet og brugt som "sløjfe" på en mindre gave, balloner pustet op med penge indeni (den er især sjov hvis der er børn der kan hjælpe med at springe dem) ...

Til en kageelskende veninde har jeg engang bagt cupcakes, udhulet og puttet penge (naturligvis indpakket i cellofan) ned i midten.. ;) ...

Har du vores nye guldklump?

Irish Cob/tinker.. Ca 150/155 i stang, 8-18 år og "idiotsikker", både med trafik og nervøs rytter ..

0
0
Svar på denne tråd

Qwerty
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 11:39

Som barn fik jeg en kæmpe papkasse fyldt med de der skumhalløjer. På bunden lå et sugerør. Meget mystisk, indtil jeg fandt ud af at indeni sugerøret lå en sammenrullet halvtredser :)

Dyrehavegaard - et levende sted

0
0
Svar på denne tråd

Origami
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 12:13

Jeg plejer at folde figurer ud af pengene af noget, som modtageren går op i, og så bruge til at lave et kort selv. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan folde ud af en pengeseddel.

Du kan blive at google origami+money+noget fødselaren går op i :-)

Jeg har desværre ikke så mange billeder af de gaver, jeg har lavet, men har et enkelt fra et bryllup af brud og brudgom, der dog er i dårlig kvalitet, da det er taget med en mobil:

Billede

Billede

- Så har jeg også brugt at lave pengetræer af enkroner, men det holder desværre ikke med Euro :-) Men det er ret nemt. Man tager en masse stykker ståltråd og folder på midten, de samles i en dynge med den buede/foldede ende opad, hvorefter bunden snoes til en stamme og toppene foldes ud til grene, som mønterne hænges på. Ståltrådsenderne i den anden ende foldes ud til rødder og limes på en bund, f.eks. en sten med en limpistol. Det bliver folk altid meget imponerede over :-)

Billede

- Derudover har jeg brugt at lave pengeroser (har desværre ingen billeder) a la dette winonatong.com/archives/2005/09/how- to-make-a-money-rose.html dog uden delen fra plastikrosen, som jeg så har taget med til en blomsterhandler og fået bundet med i en blomsterbuket i samme farvestil, som pengesedlerne (f.eks. lilla for 50'ere). Der går 5 sedler til en rose :-)

Disse bliver virkelig pæne og vækker altid meget glæde ;-)

- DTil en tømrer, der holdt svendebrevsfest, har jeg sat en masse 1, 2 og 5 kr på et bræt med søm, hvilket bragte meget glæde.

- En masse mønter i en spand med vand, som fryses og gives med en syl :-P

- En spand med sand med mønter og sedler i, gives sammen med et børnestrand-skovlesæt til havemennesket.

- Troldhasselgrenen med sommerfugle

Osv. osv. kun fantasien sætter grænser, prøv at google money gifts.

Mvh. Charlotte

"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd

ond pengegave
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 09:30

Jeg har en gang oplevet en pengegave bagt ind i et rugbrød. Det var mønter der var puttet i dejen og så var rugbrødet bagt ret mange timer så det var HÅRDT.

Men den er kun sjov hvis modtager har den form for humor :-)

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider