Jeg plejer at folde figurer ud af pengene af noget, som modtageren går op i, og så bruge til at lave et kort selv. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan folde ud af en pengeseddel.
Du kan blive at google origami+money+noget fødselaren går op i 
Jeg har desværre ikke så mange billeder af de gaver, jeg har lavet, men har et enkelt fra et bryllup af brud og brudgom, der dog er i dårlig kvalitet, da det er taget med en mobil:
- Så har jeg også brugt at lave pengetræer af enkroner, men det holder desværre ikke med Euro
Men det er ret nemt. Man tager en masse stykker ståltråd og folder på midten, de samles i en dynge med den buede/foldede ende opad, hvorefter bunden snoes til en stamme og toppene foldes ud til grene, som mønterne hænges på. Ståltrådsenderne i den anden ende foldes ud til rødder og limes på en bund, f.eks. en sten med en limpistol. Det bliver folk altid meget imponerede over 
- Derudover har jeg brugt at lave pengeroser (har desværre ingen billeder) a la dette winonatong.com/archives/2005/09/how- to-make-a-money-rose.html dog uden delen fra plastikrosen, som jeg så har taget med til en blomsterhandler og fået bundet med i en blomsterbuket i samme farvestil, som pengesedlerne (f.eks. lilla for 50'ere). Der går 5 sedler til en rose 
Disse bliver virkelig pæne og vækker altid meget glæde 
- DTil en tømrer, der holdt svendebrevsfest, har jeg sat en masse 1, 2 og 5 kr på et bræt med søm, hvilket bragte meget glæde.
- En masse mønter i en spand med vand, som fryses og gives med en syl 
- En spand med sand med mønter og sedler i, gives sammen med et børnestrand-skovlesæt til havemennesket.
- Troldhasselgrenen med sommerfugle
Osv. osv. kun fantasien sætter grænser, prøv at google money gifts.