Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ungdomsbolig
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 18:01

Hej HN

jeg søger noget hjælp og rådgivning her.

sagen er den, at jeg bor i en studie/ ungdomsbolig i København N

til 7500 kr. om måneden. boligen er 63 kvm2 (på papiret) den virkelige kvm2 tror jeg er på maks 50 kvm2. kun med et lille the-køkken, og et minimalt køleskab.

jeg lejer lejligheden igennem bolig-selskab.

jeg har desværre ikke noget studiejob, da jeg grundet særlige omstændigheder ikke kan varetage et sådan job både pga. min skolegang, og et "psykisk" handicap. og selv med den højeste SU -sats kan jeg ikke betale min husleje.

det er så her I kommer ind i billedet. må et boligselskab godt sætte en leje på en studie/ungdomsbolig SÅ højt?

har endda igår, fået brev om huslejestigning!

jeg har kigget lidt på markedet, og har faktisk fundet EJER-lejligheder jeg kan sidde i for det samme beløb om måneden, desværre er der bare ikke nogen banker der vil låne mig penge, ganske enkelt fordi jeg er studerende.

er der et sted jeg kan gå til, og evt. få gjort mit boligselskab opmærksom på, at det der forlanges i leje af boligen faktisk er uhørt dyrt??

ja jeg kunne jo selfølgelig have sagt nej, til lejemålet til start, men da jeg stod i en akut situation, og på boligselskabets akutliste måtte jeg sige ja. - alternativet var, at jeg skulle bo på gaden eller på Herberg da kommunen ikke engang vil låne mig, til en udbetaling, af depositum for at bo på et værelse.

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 18:27

Hvorfor ikke skrive sig op til en billigere ungdomsbolig?

Så snart man ikke er kræsen med absolut at ville bo i selve københavn, men søger lidt udenfor, kan man godt finde ungdomsboliger til omkring 3000-4000 alt inkl.

Jeg bor selv i Lyngby, der er kun 15 minutters transport til nørreport, og her er masser af billige ungdomsboliger. Og de er til at få fat i.

Hilsen Anne

4
0
Svar på denne tråd

fattig ungdom
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 18:40

Bigwhopper: jeg er skrevet op i stort set alt, man kan skrive sig op i, i København og omegn.

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 20:13

Ja, det må de gerne.

Grundet den enorme mangel på bolig til studerende har de netop opført studieboliger ude på Amager. Prisen er mere end hvad man får udbetalt i SU.

Torskedumt, men det må de desværre gerne.

Nu skriver du ungdomsbolig, hvad med kollegie? Jeg var skrevet op i KKIK og fik et kollegie efter knap et halvt år. Det er selvfølgelig ikke nær så lækkert som at bo i en decideret bolig, men det er til at betale.

Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd

Lejepris
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 11:04

Hvis det er en nyere ejendom, så må de forlange lige præcis det i leje, som de har lyst til jf. lejeloven og boligreguleringsloven.

Lækker Albion Platinum Ultima str. 18" sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider