|
|
| så fik jeg min diagnose |
|
|
øv øv syntes nu bare at det hel skal ske for mig fik i dag at vide jeg har også har fået leddegigt. har i forvejen slidegigt, diskopolaps, er smertefølsom, har astma og allergi (både pollen, hund, støv, nogle fødevarer, acetylsaliclsyre mm). pga min allergi for ace.. ja så kan jeg så ikke får det medicin som jeg nu burde få for min leddegigt øv hvor træls. Men jeg slap da for at have fibromylagi... så pt lever vi bare videre på smertestillende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| diagnose |
|
|
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! . INGEN er rig nok til at miste en ven! . Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
Det er da noget møg. du har da også fået alt  håber du med tiden får noget der kan hjælpe dig. jeg har lige fået diagnosen fibromyalgi. ( kroniske smerter) Det er ikke sjovt og leve på smertestillende. Anja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
|
|
Det er noget af en omgang, og træls med ACS. Det kan jeg heller ikke tåle, får blå mærker og de går i maven, det gør ibumetin forøvrigt også.. Jeg er også allergisk, over for hunde heste katte, husstøv mider, perfume, hvedemel osv...
At du så ikke har fib længer, tja, det er vel udemærket, Fibromyalgi kan jo heller ikke smerte dæmpes, fik diagnosen i 2002, men har døjet siden 1990. Jeg prøver at begrænse smertestillende.. Hurra hurra. Til Anja. Fibromyalgi er langt mere end kroniske smerter i muskler og led, Det er træthed, urinvejs infektioner, mave problemer, hukommels besvær, koncentrations besvær, osv osv.
Dog kan det vise sig hen ad vejen, at man slet ikke har firomyalgi. En veninde som også har fået fib diagnosen, har nu efter mange år, fået at vide, lægerne nu tror hun har Lupos..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
Ja jeg ved godt der er mange andre ting ved fibro, og trætheden er slem,og hukommelsen og alt det andet men smerterne er nu værst. har selv haft smerter i mange mange år, men det er fordi min læge siger der ikke er noget der hedder fibromyalgi. men kom til en anden læge, og han siger fibromyalgi. Anja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaaaaaa |
|
|
jeg er så tæt på at have fibromylagi som man kan være. man skal reagere på 11 punkter ud af 18, og jeg reagere på 10 men når man er i kommunens system ja så er alt som er til bedre, end at have en sygdom som ikke kan ses på røgten eller andet, lige som fibro. men jeg har da gode dag og dårlige dage, men mine dyr holder mit humør oppe. Med 18 katte så sker her altid noget, og man kommer aldrig til at sidde på sin ende hele dagen. hvilket jo også er godt. det værste er nok trætheden. tænk at man kan være træt hele dagen, men når man så kommer i seng, ja så kan man ikke sove. Det er så her at jeg får skrevet en masse på div nettes.Noget sjovt skal man jo have...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
Ja livet kan tage en drejning som man ikke ønsker.  nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men håber da du får noget ud af livet, og trætheden den er slem, især når man skal op på job, så er der ikke meget liv tilbage når man kommer hjem  Anja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
næste gang bliver jeg 39. er pt på kontanthjælp og har været det i over 5 år, pga smerter mm. har været rengøringsassistent i over 10 (15 timer om ugen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
ok kan du ikke komme på noget pension? da du jo fejler en del. og det bliver jo ikke bedre med alderen, (syndes jeg da ikke er 42 år) Anja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ganske enkelt ØV |
|
|
Anja....det gør mig ondt for dig. Jeg håber at du finder en måde at finde ligevægt i tilværelsen - ord rækker ikke rigtig her,- .... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du været |
|
|
tilkoblet smerteklinik? Ellers er det nok en god ide nu. De kan hjælpe med bla medicinering, så du kan leve et tåleligt liv. Self er der altid bivirkninger ved medicin, men de har en anelse mere begreb end alm læge ( som regel, der er vel undtagelser). Selv om der er nedslående med sådan en diagnose, kan det måske være en begyndelse til, du kan få styr på rigtig medicinering, arbejds forhold mm. Få ro på - håber det bedste for dig! jeg går selv med diskusprolaps, modic 1+2,2 total nedslidte diskusplader og ødelagt nervesystem. Men har fået styr på medicin via smerteklinik. Kan nu bedre navigere gennem dagen og passer fint et flexjob.
Tina Blixenkrone Hansen www.stutteri-blixenkrone.dk
SOMMERGRÆS UDLEJES HESTE / PONYER / PLAGE / FØLHOPPER Nu mor til Chanel. 21.08.2008 Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt mere |
|
|
jeg har faktisk været på smerteklinikken for snart 1½ år siden. Fik bare at vide at jeg kunne få nogle andre smertestillende. jeg har igennem kommunen været på kursus med smertehåndtering, og bruger det også. Men pt er smerterne bare ikke altid lige til at håndtere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smerter |
|
|
smertehåndterings kursus er jeg også på pt efter et forløb på smertecenter. det kan være svært med både smerter og den evige træthed  jeg tror at oveni det med spekulationerne mht jobfremtid kan gøre det langt værere da det på en måde kan være stressende. men håber du får styr på det og det er noget der er realistisk både for dig og jobmarkedet. syntes til tider de ressourser man finder hos dem der er sygemeldte slet ikke virker realistisk ift chance for at få jobs. men bare min mening, sidder selv og bliver kørt lidt rundt i systemet. men har også fået diagnose på en hel del så altid noget. 
mvh sussie.. nu med ceduina ox og may-sheri <3 cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|