Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Outlook - spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 11:07

Hej.

Jeg har jo denne outlook mailting på min pc, som jeg ikke helt kan gennemskue om jeg kan gøre smartere.

Hver gang jeg får et vedhæftet dokument tilsendt, så ønsker jeg (naturligvis?) at se den og klikker på det. Det udløser spørgsmålet om jeg vil åbne eller gemme den og -det kan da godt være jeg er mærkelig, men jeg ønsker altså at se den.

Kan man ikke lave en regel eller genvej? Altså så den bare åbner dokumentet med det samme, når man klikker på den?

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Outlook
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 13:21

Hej

Nej det kan du ikke - og det skal du heller ikke - såfremt du får en virus tilsendt vil den ofte gemme sig enten i et link eller i en vedhæftet fil.

Så din sunde fornuft skal gerne ind over og vurdere om dette nu er noget du stoler på.

Nightfall

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 14:02

Nu kender jeg jo ligesom afsenderne, så det kunne jo være rart at kunne åbne dem hurtigere.....

....Men når du nu nævner det, så har denne version af outlook rent faktisk en "er du nu heeelt sikker"-funktion, hvor den meddeler, at grundet afsender ikke er godkendt af deres svindelkontrol, så har de blokeret dele af meddelsen. -Det er om muligt endnu mere irriterende fordi, jeg stadig kender afsenderen. Så der skal meddelsen låses op og bagefter skal jeg så stadig tage stilling til om jeg vil åbne eller gemme den vedhæftede fil.

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Outlook
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 14:23

Desværre er det med vira, at de ikke altid kan ses, så én du kender kan uforvarende komme til at sende dig en mail med et virusbefængt dokument vedhæftet, uden at han/hun selv er klar over det.

Derfor er det godt, som andre siger, at du lige får muligheden for at tjekke vedhæftningen, inden du åbner. :-)

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 18:55

Der kan også ske det, at nogen hacker sig ind på andres kontakter og sender mail ud til alle kontakterne. Så ser det ud som om mailen kommer fra en du kender og stoler på......

Mvh. Sanne

Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

mjaeh..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 19:10

Altså mit problem er jo, at jeg jo umiddelbart ikke kan se at den gør andet end at spørge en ekstra gang om jeg vil åbne eller gemme den. Virusscanningen kommer jo først når jeg klikker åbn. Derfor synes jeg det at det er meningsløst.

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Helt med...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 20:35

Jeg er HELT med på problemstillingen. Holdda op en masse klik man nogle gange kan bruge for at komme til at åbne en vedhæftet fil. Og jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være en sikkerhedsforanstaltning, at man bliver spurgt om man vil åbne eller gemme - det er ved gud da ikke klogere at gemme en inficeret fil. Det er et trin, jeg også sagtens kan leve uden!

Det er jo ikke sådan, at TS eller jeg ønsker, at filen åbner af sig selv - men det må være nok at skulle trykke "åbn" en gang. Vi er ikke dummere, end at vi godt kan slå hovedet til og lade være med at klikke åbn, hvis den kommer fra nogen, vi ikke kender. Og hvis der er tale om en inficeret mail fra en vi kender - så er der jo intet i der "lås mailen op" -> "åbn" -> "åbn eller gem" - procedure, der kan afsløre for os, om det er sådan en....

Så jeg lytter med på løsninger til at springe alt pjatteriet over :-)

mvh. tina

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider