Kære Sandre,
jeg har ikke nogen erfaring som besøgsven, men jeg har 22 års erfaring som mor til en udviklingshæmmet ung mand.
jeg syntes at det er en smuk tanke at ønske at være besøgsven. De fleste huviklingshæmmede har et meget lille netværk og oven i det, så består deres netværk hovedsageligt af pedagogger og andre behandlere og medhjælpere, alle mennesker som bliver betalt for ar være sammen med dem
det er desværre også et netværk som forlader drm igen med jævne mellemrun og til meget stor sorg
derfor er mit bedste råd til dig, når du bliver besøgsven, så skal du vide at du kommer til at spille en særdeles vigtig rolle i et andet menneskes liv, og når/hvis du en dag stopper dine besøg kan det tage år for din ven at komme sig over.
jeg håber dog at du vil berige et menneske med dit venskab og jeg kan garantere dig at det menneske også vil berige dit liv, bare du giver det lidt til
disse mennesker er nogen gange lidt forsigtige med at lukke nogen ind i deres hjerter
good luck
hov, prøv at kontakte et bosted i dit område, de kan vejlede dig om hvem som kunne være et godt match til dig. Dine faglige kvalifikationer er i denne sammenhæng ligegyldige, det vigtige er hvem du er inderst inde og hvorfor du dybest ser vil dette. Ellers kan du kontakte landsforeningen LEV.