Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Su og arbejde?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 21:54

Det er efterhånden nogle år siden jeg sidst har fået SU, så der er lige noget der er lidt uklart for mig.

Jeg har været inde på su.dk for at søge, men blev i tvivl hvordan det lige er med hovedkort og bikort. Jeg har et fritidsarbejde på nogle få timer om ugen.

På su.dk skulle jeg vælge om det skulle gå på mit hovedkort eller bikort og det er så det jeg ikke lige kan gennemskue.

Så jeg håber der er nogle kloge hn'er som selv måske lige har søgt og som kan hjælpe mig

If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 22:00

Hej :)

Din SU skal være på dit hovedkort, medmindre du vil betale knap halvdelen tilbage i skat igen ;)

Dit fritidsjob på kun få timer, skal du derimod sætte på dit bikort. Det bliver der trukket fuld skat af.

Som tommelfingeregel, så er det der du får flest penge, der skal stå på hovedkortet, i dette tilfælde SU'en.

Og der hvor du får færrest penge, skal stå på dit bikort.

Så hvis du pludselig begynder at arbejde vildt meget ved siden af din SU, så skal du ind og ændre på tingene, ellers får du skattesmæk.

Jeg får selv SU og har et lille studiejob på 5 timer om ugen :)

Fra SU'en tager de cirka 500 kr i skat, og fra jobbet tager de en frygtelig masse, 37% mener jeg det er.

Mvh. Sophie (:

3
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 22:05

Som Sophie skriver er også sådan mit står.

Mit hovedkort/frikort til SU og mit bikort til arbejde som der bliver trukket af.

Begynder du at arbejde rigtig meget ved siden af lige pludselig så ring til skat - de er super søde til at guide dig og ændre det for dig :)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 22:07

Super! Tusind tak

Det giver god mening.

If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider