Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til hækling
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:21

Jeg er begyndt at hækle og det er ret hyggeligt. Jeg har brugt nogle videoer at kigge efter(og synes generelt at de engelske begreber giver meget mere mening end de danske, eller sagt på en anden måde, det er lettere at huske forskel på maskerne).

Nå, men jeg har siddet og arbejdet med en opskrift(jeg er er generelt en der har lettere ved at lære ved at se andre gøre, derfor er jeg glad for videoerne).

Det jeg har svært ved er at læse en opskrift. Egentlig gik det meget godt med at at lave starten af den grydelap jeg havde gang i, og det ser da også meget pænt ud, men noget har jeg gjort galt, for den krøller Og jeg tro simpelthen det er fordi jeg ikke forstår det der står.

Fx står der 3 lm, 2 stgm i næste m, *1stgm, 2 stgm i næste m*, gent fra *til* omg rundt.

Det jeg forstår er at jeg skal lave 3 luftimasker, og så 2 stangmasker i den næste maske(fra omgang før, jeg hækler rundt). Så kommer der noget jeg ikke helt ved hvordan det skal forstås nemlig *1 stgm, jeg ved at det har noget med en stangmaske at gøre, men hvad betyder * Jeg er så også med på at det er et mønster der skal forsættes hele vejen rundt.

Der er sådan en fin forklaring på hvad forkortelserne betyder, men der står intet om hvad * betyder, og det irriterer mig lidt, for det skulle være for begyndere, så det kunne da godt være en forklaring på hvordan man lige skulle læse de tegn...

Nogen der kan hjælpe...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Hov.....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:24

Tror jeg fik en mindre åbenbaring. Betyder det at det der står mellem * er det jeg skal gentage for hver maske?

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:28

nu er jeg selv ny hækler, men jeg vil tro at det er du skal gentage den sevens hele runden altså en stangmaske i en maske og så 2 i næste maske, og så ellers fortsætte sådan til du har taget den runde

Så vil sige du er inde på noget af det rigtige

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:48

Forsøge igen når jeg kommer hjem og se om det hjælper på det... Tak for svar...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Gentag :)
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 13:03

Du skal simpelthen bare gentage det, der står mellem stjernene om og om igen, og der står, du skal gøre det, til du er nået hele vejen rundt. :)

Stjernerne betyder ikke noget i sig selv. De markerer bare, at her begynder/slutter noget, som du skal gentage - og husk så altid at læse opskriften helt igennem, før du begynder, så du ikke skal pille op, fordi du fx kun skulle have lavet gentagelsen x gange.

0
0
Svar på denne tråd

Guest...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 13:33

Jeg havde skam læst det hele igennem, men jeg havde bare ikke lige fattet hvad det betød, så i stedet for at skifte mellem en stangmaske og to stangmaske, så lavede jeg bare to stangmasker hele vejen

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider