Jeg er begyndt at hækle og det er ret hyggeligt. Jeg har brugt nogle videoer at kigge efter(og synes generelt at de engelske begreber giver meget mere mening end de danske, eller sagt på en anden måde, det er lettere at huske forskel på maskerne).
Nå, men jeg har siddet og arbejdet med en opskrift(jeg er er generelt en der har lettere ved at lære ved at se andre gøre, derfor er jeg glad for videoerne).
Det jeg har svært ved er at læse en opskrift. Egentlig gik det meget godt med at at lave starten af den grydelap jeg havde gang i, og det ser da også meget pænt ud, men noget har jeg gjort galt, for den krøller
Og jeg tro simpelthen det er fordi jeg ikke forstår det der står.
Fx står der 3 lm, 2 stgm i næste m, *1stgm, 2 stgm i næste m*, gent fra *til* omg rundt.
Det jeg forstår er at jeg skal lave 3 luftimasker, og så 2 stangmasker i den næste maske(fra omgang før, jeg hækler rundt). Så kommer der noget jeg ikke helt ved hvordan det skal forstås nemlig *1 stgm, jeg ved at det har noget med en stangmaske at gøre, men hvad betyder *
Jeg er så også med på at det er et mønster der skal forsættes hele vejen rundt.
Der er sådan en fin forklaring på hvad forkortelserne betyder, men der står intet om hvad * betyder, og det irriterer mig lidt, for det skulle være for begyndere, så det kunne da godt være en forklaring på hvordan man lige skulle læse de tegn...
Nogen der kan hjælpe...