Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bud på hus - hvad kan man tillade sig?
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 14:23

Vi står og har fundet et hus vi højest sandsynligt godt kunne tænke os at byde på.

Det står udbudt til 1.045.000 og har været udbudt i snart to år. Det er i forvejen nedsat med 16%.

Hvor meget kan man tillade sig at byde under uden at fornærme nogen?? Der er en del der skal laves (energiniveau F) - vinduer, døre, installation af pillefyr i stedet for olie, nyt badeværelse m.v. og det er jo alle større poster.

Vi vil nok max give 900.000 - men kan man tillad sig at byde f.eks. 845.000, altså 200.000 under, og håbe på, at ende på 900.000? Eller hvordan og hvorledes foregår sådan noget?

Kia & Afline
ifyourdreamsdon'tscareyou theyarentbigenough

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 15:13

Det kommer meget an på, om sælger bare gerne vil af med skidtet i en fart eller om de har "råd" til at vente på nogen, der vil betale prisen.

Min kæreste og jeg har lige just købt gård. Den startede på en pris, der hed 1,6 mio., og blev så sat ned til 1.395.000. Den havde været til salg en del tid, og vi synes ikke, vi havde lyst til at give prisen - der er meget, der skal laves, og det kommer til at koste knapper!

Så vi valgte at byde 400.000 under pris og bød en rund million. Og det accepterede de på stedet. Nogle ville jo nok sige, at det var et skambud ;) Men de gik med til det uden forhandling, så derfor er 1.000.000 jo nok den rigtige pris.

I kan godt byde et godt stykke under, men uden, at det bliver et reelt "skambud" - det KAN fornærme sælger, men i andre tilfælde giver det bare grundlag for en god forhandling, der kan være til jeres fordel.

Held og lykke med købet! :)

.. Sacha

SÅ hesteskruk ..

2
0
Svar på denne tråd

hvorfor dog være bange for at fornærme .
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 17:27

din fremtid er jo ikke sammen med sælger... og byder du for højt, får du ingen hjælp.... så en rigtig pris er hvad to kan blive enige om.... og huspriser er jo nærmet et billede på lånemulighder ... bankers syn på kunder ... så prøv fra bunden, her skal du ikke købe dig til popularitet , men lad være at hyle, hvis det går til anden side.

Gerhard

4
0
Svar på denne tråd

Bud på hus
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 17:45

Min kæreste og jeg har netop købt hus, og det er faktisk rigtig svært det der med at byde..

Vi har prøvet at byde 200.000 under prisen på et hus vi var interesseret i, men sælger kunne desværre ikke gå så langt ned, da deres tab i så fald ville blive for stort.

Jeg tror ikke man fornærmer nogen ved at byde under. Det giver sælger en mulighed for at komme med et "modbud", og kan man ikke mødes på midten, ja så er der jo ikke noget at gøre ved det.

1
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 18:11

hvis det har været tilsalg rigtig længe, så ville jeg være fræk og byde godt under, så kan sælger komme med modbud. Sælger kan altid sige nej, forstår ikke dem som bliver fornærmert over et lavt bud, man kan jo bare sige nej.

Har selv øje på et hus der har stået til salg i over 2 år, og er faldet en del, meeeeen det måtte gerne falde lidt mere, så kunne sagtens finde på at byde lavt for at se hvad sælger ville sige.

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 18:37

Vores hus hed 1,5 til at starte med, efter 1 år hed det 1,2, vi bød 1 million og fik det for lige knap 1,1.

Byd det du føler for, lad vær med at tænke hvad sælger vil tænke.

De har mulighed for at komme med modbud, det er jo sådan det fungere :)

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

bud på hus
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 18:54

Det kan I da sagtens gøre, efter min mening. Lige pt har vi kærestens fasters hus til salg, der skal laves ALT. Det er sat til 450.000, vi har fået et bud på 185.000, det synes jeg var et skam bud. Dårligere byggegrunde i området bliver solgt dyrere, men gik den så gik den, har de vel tænkt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 23:30

Nej, selvfølgelig skal man ikke bo sammen med sælger fremover, men derfor kan det alligevel have negative konsekvenser at fornærme sælger. Personligt fik jeg et skambud på min andelsbolig dengang jeg skulle sælge den, og der må jeg blankt erkende; jeg blev fornærmet. Da de så senere hævede buddet til et realistisk bud, sagde jeg stadig nej, da jeg ikke havde lyst til at handle med dem.

Jeg endte med at sælge den næsten til prisen til nogle andre, og det er jeg glad for.

Med det sagt; selvfølgelig kan man byde under, og jeg tror også de fleste forventer at der bliver budt noget under, så man kan slå lidt af prisen.

Jeg synes ikke at 200.000 i det tilfælde er et skambud, så det burde ikke fornærme nogen, men være et fornuftigt grundlag for forhandling.

Held og lykke, jeg håber I får huset til en rimelig pris

"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd

Vi bød..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 08:15

400.000 under prisen.. Det var nok hvad nogen kalder et skambud og sælger blev fornærmet..

Men det var banken der stod for salget, da sælger ikke havde betalt lån i over et år.. Vi udnyttede selvfølgelig situationen.. Men samtidig var huset altså ikke mere værd, at sælger havde overbelånt huset var jo ikke vores skyld..

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 08:24

Vi købte ejendom sidste år, og startede også ud med at byde lidt under..

Den stod til 895.000 kr..

Vi bød 750.000... Fik nej... Bød 800.000... Fik nej...

Bød så 850.000, fik ja plus en masse "løsøre" som fulgte med ejendommen (rigtig fin traktor, træ til fyret til 1½ år.. og en masse andre ting...

Så vi fik godt nok kun 25.000 kr i afslag, men til gengæld en masse "værdi" vi kunne sælge hvis vi havde lyst...

og ejendommen havde kun været til salg i 4 måneder ;)

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

Ser i ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 09:12

bolig programmerne, hus til halsen , eller hjælp mit hus skal sælges.

Der bliver sælgere, oplyst om at den ejendomsmægler, som hjælper, synes at huset skal sættes meget ned for at sælges.
Den første udsendelse gik ejer der fra med et tab på 500.000,- en anden med 300.000,- Vel og mærket efter de har ofret penge på at få husene til at tage sig bedre ud..

Et andet tip, er at tjekke bbr på nettet og se hvad huset er vuderet til og tidligere solgt til....

1
0
Svar på denne tråd

ikke alle sælgere
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 09:55

jeg var ude og kigge på en ejendom. Den stod til knap 1,6 mill kr.. jeg havde allerede en fornemmelse ud fra billederne at det var for dyrt..

Men nøj jeg kunne se muligheder, men også se at en total renovering af ejendommen let ville koste et sted omkring 800.000-1.000.000 kr inden det var helt færdig.. Alt skulle skifte (energiklasse F, oliedfyr, vinduer der var færdige mv.), men det var brugbart. Jeg vurderer at det måske ville være bedre at rive ned og bygge nyt, men det kan ikke ændres på at ejendommen er bevaringsværdig = man må ikke ændre det udvendige udseende.

Og da den er under 5,5 ha og et dødsbo, så vil den nok få en skattestigning ved handel..

så jeg sagde max 1,2 mill kr.. og nøj sælger stejlede at dette kunne aldrig komme på tale.. og jeg fik et andet bud lidt lavere end det den står til salg til.. jeg måtte takke nej fordi jeg vidste med den renoveringspris der skal tillægges kunne jeg ikke være med..

ejendommen står stadig til salg (og den stod i starten til salg til over 2 mill kr). Der er altså sælgere der ikke er realistiske.

Så det er da bare at give et bud og så må det accepteres hvis det bliver et nej.. så let er det..

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd

hus....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 10:09

Vores stod til 1,2, vi bød først 950, med den begrundelse at der var nogle ting som ikke helt var i orden.

Sælger sagde nej og sagde at naboerne havde fået tilbud på 1,1.

Så sagde gav vi 2 muligheder. Enten 1 mil og 50 tusind og så skulle en bestemt ting være fikset inden overtagelse.

Eller 1 mil lige ud og så tog vi det hele som det var.

De gik med på 1 million og alle er glade og tilfredse :)

Rikke med Thor og Fancy

Under uddannelse til Fysiurgisk Hesteterapeut, lige nu tilbydes billig hestemassage i Østjylland- se mere på min præsentation

Sov sødt min Katinka

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 14:01

Vi så også på en ejendom en gang som stod til 1.195.000

Vi ville så ikke købe den.. Kender så nogen som også var ude og se på den, der var den sat ned til 1.095.000... De bød 895.000 og det takkede sælger nej til...

NU står den til 650.000 kr, og har været til salg i 6 år ved skiftende mæglere.. og i annoncen står der BYD, eller bytte med by hus...

SÅ skulle man nok have solgt yil 895 ;)

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd

Til salg
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 10:20

Jeg håber bare på at knogle søde heste enestående snart køber min nabos hesteejendom som har stået til salg i årevis.....

www.realmaeglerne.dk/privat/ emnevisning.aspx?sag=366- 1500&utm_campaign=...=exitlinks

Guldhår

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

0
0
Svar på denne tråd

Købers pris
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 10:30

I DK er vi generelt aaaalt for dårlige til at prutte om prisen! I andre lande ser de helt anderledes på det. Jeg forsøger at se det sådan, at salgsprisen er det, sælger optimalt set vil have. Hvad køber byder er det, som køber mener, køber vil købe for. Måske kan man finde et tal, som man fælles er enige om, måske ikke. Men at du har en anden mening end sælger, det har sælger ingen ret til at blive fornærmet over - sælger har kun ret til at sige pænt nej tak. Så fornærmelse skal du ikke tænke på. Ejendomsmægleren forsøger jo også bare at presse dit bud op, så han tjener mest, men det skal du ikke lade dig presse af. Bed ham bringe buddet videre til sælger, og se hvad der sker.

De fleste er paniske fordi markedet står stille, så I kan være heldige. Vi har valgt at beholde vores gamle hus, rive det ned og bygge nyt i stedet, fordi vi ellers ville tabe flere hundrede tusinde ved salg, så det er ikke ligefrem attraktivt. Det er jo også med til at få markedet til at gå i stå; at folk heller ikke sætter til salg fordi tabet er for stort. Så det er i den grad købers marked, så bare slå jer løs, I kommer til at spare så mange penge fremadrettet ved at købe nu :)

2
0
Svar på denne tråd

det er svært
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 10:49
Vi står selv i samme situation om hvad vi kan 'tillade' os.
Vi har kig på en lanejendom som opfylder alle vores kriterier, vi synes bare den er urealisrisk højt sat til 2,2 for 170 ufærdiggjort kvm og 4 ha. Vi har haft en håndværker til at bedømme hvad der skal laves og det inkl bla oppudsning og stabilisering af fundement, isolering af 1 sal samt garage, nyt badeværelse, nye bokse i stalden, nyt loft i stalden, udskiftning af fyr. Udover dette skal jordene lægges om for at kunne bruges og ridebanen skal have nyt toplag. Ud over dette skal den tilsluttes off. Kloak og kommunen vil bygge vindmøller 5km derfra.
Han sagde max 1,5 men da vi jo synes muligheden er der for os ender vi nok med at byde 1,75. Så må sælger blive fornærmet hvis de vil. Vi kan få andre tilsvarende ejendomme i området for den pris der er modaniseret 100% men med lidt mindre jord. Samtidig så kan vi se på ois.dk at sælger har belånt stedet til op over skorstenen som nok forklarer den høje pris - men som håndværkeren sagde: det er ikke vores problem at de holdte forbrugsfest da de købte stedet i 2007.
Så byd det I føler for, men gør også op med jer selv om I har alternativer eller om dette sted SKAL være jeres hjem.

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

Fly like a butterfly, sting like a bee - Følles motto!

0
0
Svar på denne tråd

Måden man gør det på.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 20:37

Nu ved jeg ikke om i skal byde gennem en mægler eller direkte til sælger. Men er det direkte, komme meget an på hvordan man henvender sig. Men det bud i kommer med lyder som en ok start til forhandling. Jeg havde sat vores svenske hestegård til salg på HN for år tilbage. Der kom en mail fra et ret så stort fodersalgssted: Hej. Vi vil give 1,3 mil (Det var til salg for 2,2) Vi forventer at overtage om en måned fra dags dato. Udover en masse underlige krav, ville de også have loftet fyldt op med hø og halm. Alt skulle være nymalet.Og vi skulle indlede forhandlinger med naboen om markkøb. Ordret: Vi forventer at købe 10 hektar af naboens mark, venligst informer og indled forhandlinger. Det var en fornærmelse, så man kan gøre det på mange måder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider