Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

pengegriske bilforhandlere
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 09:50

tænk engang (er vidst blevet taget ved næsen?)

vi var i sidste uge ude at sælge vores bil, vi var ved flere forhandlere der alle lå i samme prisleje.

vi solgte bilen, og jeg havde da regnet med de nok ville tjene godt på den, måske 15 tusinde oveni? men pyt jeg var kommet af med den.

Nu står den så hos forhandleren til samme pris som vi selv købte den for, for to år siden + 1000kr ? vi har i den tid kørt 100.000km i den

40.000 i forhandlerens lomme hmmm

det er endnu blevet en grund til jeg hader at skifte bil.

4
4
Svar på denne tråd

Mon dog
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 12:37

I er da ikke blevet taget ved næsen. I har solgt til en pris i er blevet enige om, og flere forhandlere har ment, at det var den rigtigt pris.

En autoforhandler skal immervæk betale husleje, løn til ansatte og sig selv samt have et vist overskud, som også skal dække den garantiperiode (reservedele og reparationer), han skal give en køber.

Det er ikke nyt at man skal sælge privat, hvis man vil have flest penge ud af en brugt bil.

11
0
Svar på denne tråd

Reklamationsret
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 12:44

Ja - måske er I blevet taget lidt ved næsen - men som der også skrives ovenfor.

Bilforhandleren skal tjene på bilen - til husleje, personale og ikke mindst den 2 årige reklamationsret - en ret han skal yde, men som I ikke skulle give da I solgte bilen. Viser det sig at motoren går 2 uger efter den solgt til ny ejer - så skal forhandleren udbedre fejlen.

I har fået en lavere pris - tilgengæld skulle I ikke yde en reklamationsret.

Nightfall

2
0
Svar på denne tråd

forhandler
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 16:05

forhandleren skal naturligvis tjene på bilen, og vi solgte til forhandler for at komme uden om det besvær der kan være ved et bilsalg.

tænker bare at det er mange penge at lægge oveni, det kan ikke passe at bilen ikke har tabt værdi i de to år ? den har jo kørt en del mere ( han vidste godt hvad vi havde givet for den dengang)

det havde været dejligt med lidt ekstra i lommen, men det er nu engang sådan det er, jeg er glad for ikke længere at skulle betale den dyre afgift og forsikring :)

0
2
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 17:55

ting er præcis det værd som andre folk vil betale for dem...

hvis du føler at penge er gået din næse forbi, skulle du have sagt nej tak til handlen, og forsøgt at sælge den andetsteds...

*** Misssophie

3
0
Svar på denne tråd

en ny brokketråd
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 20:00

på forhandlere der byder en pris på "et-eller-andet".

Og sælger klynker bagefter over at føle sig taget "et-eller-andet-sted".....

TA' JER DOG SAMMEN!!!!

Der er INGEN - absolut INGEN - der har gennemtrumfet nogle former for handel....

I har selv sagt JA TAK.

At I efterfølgende finder ud af at I måske kunne ha' hevet en bedre pris hjem, eller ærgrer jer over hvad I har solgt til, er kun et udtryk for jeres egen dovenskab og inkompetence!!!!

Undersøg da for h**** markedet inden I sælger. Og når I tilsyneladende ikke orker dette - så, venligst slip os andre fri for at høre på jeres selvklynkende, anklagende brok....!!!!

Meget meget dårlig stil.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
9
9
Svar på denne tråd

Slap da af
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 20:16

Sjovt som vi læser et indlæg så forskelligt.

ud fra trådstartes indlæg er min tanke egentligt ikke, at det er en klynketråd over, at trådstarter føler sig snydt.

Jeg læser det nærmere som en undren over, hvordan en bil kan koste 1000 kr. mere, end hun selv købte den for, for 2 år siden og så med 100.000 km. mere på bagen.

Umiddelbart vil jeg tro, at trådstarter er klar over, at bilsælgere selvfølgelig ligger prisen over det private marked, da der jo selvfølgelig er flere udgifter forbundet for registrere bilhandlere, hvilket hun faktisk også skriver i det første indlæg.

Faktisk tænker jeg omvendt, at det er dårlig stil, at være så unødvendig nedladende over andre personer herinde.

10
1
Svar på denne tråd

Hvorfor tror du...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 20:25

... at forhandleren får den pris han har sat bilen til?

Det er da HØJST sandsynligt at han kommer til at give et nedslag - og dermed kommer prisen måske ned på det du mener er rimeligt - i hvert tilfælde hvis det er det andre købere også synes er rimeligt.

Han skal tjene på den - men der skal også være plads til forhandling - og det må han jo sætte prisen efter.

(personligt kunne det da ikke falde mig ind at betale det en bilforhandler sætter en bil til... den seneste fik jeg knap 20% nedslag på. Men hvis han ikke tjente på den, havde han vel sagt nej.... )

Og i øvrigt - hvis du har fået det for bilen som DU forventer - så er den jo ikke længere dit problem, og det kan vel være totalt ligemeget hvad forhandleren sætter den til - eller får for den.
(for du ville vel ikke sidde og flæbe på hans vegne hvis han endte med at tabe en masse penge på handlen?)

£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 21:10

Hvorfor også sælge til forhandleren istedet for at sælge privat? :) Forhandleren er den hurtige måde selvfølgelig, men der er du da sikker på ikke at få det bilen kan sælges for til andre :)

Wohoo Ninus er blevet passage hest nu ;)

Fantastiske hest

0
0
Svar på denne tråd

forhandler
Forfatter: 
Dato:  07-02-2014 10:20

Forhandleren skal ofte tage en bil i bytte, den giver han ofte for meget for= der er en rabat i prisen på den bil han sælger.

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2014 12:54

nu er det jo også sådan at priserne på brugte biler er faldet rigtig meget de seneste år, et eks at en type bil man for 5 år siden kunne få over30-40000 for kan man i dag få mellem 10-15000(selvfølgelig en yngre model)

Hvis man skal have brugt bil, så er det nu man skal købe da priserne er langt nede. Eks en ford mondeo stationcar 2,0 med alt det fansy udstyr, kørt 214000 ny synet har en kosmetisk buler og intet andet 8000

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2014 13:01

Enig med de fleste andre - det kan altid bedre betale sig at sælge og købe brugte biler privat.

Affabel: Der er især ikke salg i de tunge, benzin-slugende modeller efterhånden. Kender selv et vennepar som mistede en del penge på en sådan Ford Mondeo stationcar 2,0 - da den kun kørte 7-8 km/L!

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Bilforhandler
Forfatter: 
Dato:  10-02-2014 16:14

Jeg læser nu heller ingen steder at trådstarter føler sig snydt i handlen hun har gjort med bilforhandleren, mere blot at der er undring over hvordan prisen kan være HØJERE end bilen blev solgt til for 2 år siden - dét synes jeg da også lyder mærkværdigt, plads til nedslag eller ej.

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd

Pengegriske
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 08:25

Jeg forstår sådan set godt forhandleren. Dels skal der være plads til en anden vogn i bytte og dels til en god rabat, for der er nærmest ingen idag, der accepterer at købe noget uden rabat.

Jeg er selv distributør (købte firma i november) og jeg er meget overrasket over at folk ringer og spørger efter rabat allerede inden de har lagt penge hos mig første gang. Jeg overvejer at sætte alle mine priser 20% op, så de matcher andre tilsvarende produkter i min branche for også at kunne give rabat.

Jeg synes faktisk det er eskaleret med rabatforventningen de sidste par år, så selvom vi er enige om at prisen lyder høj, så tror jeg blot han har lagt rabat osv ind i prisen.

Der er nemlig ingen der giver os forhandlere (uanset hvad vi forhandler) rabat på hverken husleje, el, vand eller banklån/kassekreditter, sidste tilfælde kan være nødvendige når vi skal binde pengene i et varelager i et ukendt tidsrum. Det kan i sidste ende betyde vi har råd til mindre varelager og derved mindre fortjeneste og så til slut går det ud over vores løn :)

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider