Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

se ting i chania Kreta
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 21:23

Så fik vi bestilt sommerferie, og der er laaaang tid til.

Jer som har været på Kreta, vi skal bo 4 km fra Chania, vil i anbefale nogle gode restauranter i Chania?

eller andre steder ?

hvad skal man se ellers fortæl fortæl og også hvor man ikke skal gå hen at spise ?

på forhånd tak, alle tips velkomne.

western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Kreta sommer
Forfatter: 
Dato:  31-01-2014 13:19

Jeg var en uge på Kreta med min mor i sommers (vi er 20 og sidst i 40'erne).

Vi boede vest for Chania et sted der hedder Kalamaki, mener jeg ;)

af af gode madsteder kan jeg ikke anbefale så meget, da vi langt hen af vejen gik efter pris og gode salater :)

Men hvis I er "fit" og har lyst til en aktiv ferie, kan jeg helt klart anbefale af leje Mountain-bikses en dag og køre op i bjergene. Vi kørte fra Chania op gennem en slugt (ikke Samaria, det er på sydsiden) og endte i nogle små byer. Det var udfordrende, men det største adrenalinsus at køre nedad igen med 60 km i timen!

derudover kan jeg anbefale en gåtur langt vandet/klipperne. Når man går fra Chania og vestpå, er der nogle fantastiske grotter. Man har stedet for sig selv og vi brugte lang tid på at udforske og snakke om dem.

Byerne er er meget turister, så vil man lidt væk er cykler bare godt :)

jeg anbefaler IKKE bustur til Kolossos. Det er ikke det værd, men i bil og kombineret med andet er det nok fint.

Mvh Sabine

0
0
Svar på denne tråd

Et billede
Forfatter: 
Dato:  31-01-2014 13:22

Lige et billed fra cykelturen, her på "toppen"', hvor vi vendte om efter is og en cola i en lille by.

Billede

Mvh Sabine

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-01-2014 13:30

Kreta er så skønt og Chania området er fantastisk.

Jeg kan godt lide restauranter nede ved Chania havn - særligt den ene hvor de reklamerer med at tjenerne ikke forstyrer en ;) De laver den lækreste mad, men den er lidt dyre end de andre. Der ligger også en på den modsatte side, men kan simpelthen ikke huske navnet.

Ellers tag en tur ud i Plantanias og spis lidt omme bag ved. Der ligger nogle restauranter med fantastisk udsigt.

Generelt så holder vi os lidt fra det der ligger alt for "main stream", f.eks. hovedgaden i Platanias og Agria Marina. Nogle af de restauranter der ligger på Chania havn er også crap, men prisen sider det ofte ;)

Der køre sådan nogle toge i området som man kan tage på tur med. De er super fine til at komme omkring med, men vi leger altid bil dernede :) Jeg kan bedst lide at forlade byen og tage ud og se naturen. En tur gennem Samariakløften er min drøm.

Der er også nogle smukke drypstenshuler på Kreta.

I Chania skal i rundt i lædergaden og ellers den gamle bydel -der er skønt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider