Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Salg heste/ udlån-hvorfor ikke ?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 17:24

Hej.

Jeg sidder og kigger på salg heste og udlåns heste...

Man ser dem aldrig færdes i trafikken men kun på banen når der bliver lavet video og til dels ved jeg godt det er fordi man så kan se dem i dressuren eller springet, men jeg undre mig bare over sælgeren ikke har tænkt på det ??
Det er da der hvor køberen får flest syns oplysninger på hesten ved at se den i trafikken , men klart også på banen. Men hvad synes I selv ???

Lad mig høre jeres meninger uanset udfald :-)

Knus Mia Angela

0
0
Svar på denne tråd

gangarter
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 18:43
Hvis jeg skal vurdere hestens gangarter, kvalitet og uddannelsesniveau, så vil jeg se den på banen, dog kan det også være relevant at den bliver vist under springning.

For mig er det underordnet hvordan hesten er i skoven, da den altid kan lære det.

2
0
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 18:45

for at være ærlig? :)

Hvis jeg søger en dressur hest er jeg da ligeglad med hvad den siger til trafik, det er ikke aktuelt for mig, og jeg søger jeg en dressur hest, vil jeg se hvordan den fungere i dressuren, hvordan er gangarterne, hvor stabil er den, og hvordan bevæger den sig :)

jeg kan ikke bruge det til noget at den kan skridte for langt tøjler i trafikken :)

Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3

2
2
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 18:49

Tja, det kommer vel an på hesten. Jeg kan udmærket følge din tankegang, men i en reklame for en motorbåd viser man jo heller ikke dens funktion på landjord; enten som hytte/ekstraværelse (en positiv, omend lidt alternativ, funktion), eller hvordan man kan benytte den som almindeligt køretøj (aldeles dumt og farligt).

Sælger man en hest med henblik på at sælge den som dressur-/springhest, finder sælger det måske irrelevant at vise andre sider af den (motorbåd som hytte) - og måske vil man ligefrem helst være fri for at vise sider, som den ikke klarer sig godt (motorbåd i trafikken).

MEN, jeg synes du har en god pointe!

Bissen

1
0
Svar på denne tråd

Det har jeg da set...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 19:20

... adskillige gange!

Men der har jeg også ledt efter deciderede tur/skovtursheste.

Hvis jeg var på udkig efter en dressur- eller springhest, så var jeg nok rimeligt ligeglad. Jeg kan jo altid se ude til højre i HNs salgsannoncer, om hesten er komplet eller nogenlunde trafiksikker.

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 19:43

Ved ikke helt hvad man skulle bruge det til? Videon kan jo være klippet lige der hvor hesten panikkede

2
0
Svar på denne tråd

Trafik
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 13:17

Hvis det var mig ville jeg helt klart se hvordan den var i trafikken fordi jeg syntes det er vigtigt hvis nu man rider ude i trafikken og den stejler eller noget så jeg syntes at det er vigtigt

0
0
Svar på denne tråd

Lige med sådan noget....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 15:05

... ville jeg ikke forlade mig på en video.

HVIS hesten har tendens til at stejle i trafikken, ville sælger jo nok vælge ikek at vise lige det i en video - sådan en kan jo klippes som man vil (det kan den også af dressur - men ser man f.eks. 3 minutter hvor hesten traver, vil man da få et indtryk af dens gang)

HVIS det er vigtigt for mig at hesten er trafiksikker, og sælger siger at den er det - så er det jo bare om at teste det. Sælger på ryggen af hesten og ud på landevejen - gerne i myldretiden. og jeg går ved siden af i ro og sikkerhed.

VIL sælger ikke det - så er der måske en grund.

ALT hvad der er vigtigt for dig at hesten kan, skal testes.

Hvis de siger at den er god til begyndere - så få en med der aldrig har siddet på en hest før, og få dem sat op (efter at du selv har testet at den dog ER tilredet og i øvrigt fornuftig)

Skal den være god med børn - ja, så må sælger jo kunne vise det - enten med eget eller andres børn.

Står der at den er nem at få i trailer - så læs den et par gange - kør den ud et fremmed sted og læs den igen under "fremmede" forhold (selvfølgelig sammen med sælger).

£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd

Islændere
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 15:22

I annoncer for islændere synes jeg e er gode til at vise hele hestens opførsel i stald, under ridning osv.

Jeg så en rigtig god video af en fin lille hoppe, som blev hentet på fold, ordnet, sadlet op, redet og læsset. Den var solgt på en uges tid (Facebook gruppe). Vi er nogen, som aldrig kommer til at ride stævner, eller kun på lavt niveau. Og ser man en video, så synes jeg alligevel godt at man kan fornemme noget om hesten. Hesten går rundt for lange tøjler, men er samtidigt skumsvedt og spændt og kigger rundt? = ikke en hest jeg ville besvære mig med at tage ud og prøve(sat lidt på spidsen).

Skulle jeg sælge en dressurmusse til 150000 så ville jeg nok ikke gide lægge en skovtur/læsning/anden video op. Men hvis det er en hest til børn eller os "koner" så synes jeg det er vigtigt. Det giver i hvert fald et godt indtryk

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider