Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

reservering af sal
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 19:18

Er der nogen herinde der ved hvor bindende en reservering af et festlokale er når det er mundligt?

De har selvfølgelig skrevet os i bogen, men vi har ikke skrevet under på noget. Kan det passe at man så skal betale en hvis % del af leje af salen, når vi melder afbud i god tid ca 4 mdr før, så de nemt kan nå at få nye konfirmander ind?

Selvfølgelig skal de have deres penge hvis det er, det undrer mig bare, da vi med storesøster først skrev under på en bindende aftale i april, og så ville jeg kunne forstå de ville have en hvis % del.

Selvfølgelig skal de have deres penge hvis de er i deres gode ret til det, det er bare en undren om det godt kan passe. Har prøvet at google det, men kan intet finde :)

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 19:24

Det kommer an på hvordan hændelsesforløbet og aftalen er.

Hvis I mundtligt har reserveret salen og ikke i den forbindelse har fået at vide, at I skal betale et beløb, hvis I melder fra, så skal I ikke betale, da det så ikke har været en del af aftalen.

Mundtlige aftaler er lige så gyldige som skriftlige.

Man må gerne fortryde en reservation.

Har I fået at vide, enten mundtligt eller på skrift, at en annullering af aftalen betyder betaling af en procentdel, så bør I betale, hvis I annullerer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 19:31

Tak for svaret :)

vi har intet fået at vide omkring betaling hvis vi ville annulere aftalen. Men det er jo nok påstand mod påstand, når det er mundtligt?

Er der et sted man kan læse de regler? har lige siddet og ledt på forbrug.dk men kan ikke rigtig finde noget :)

0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 20:06

Det er påstand mod påstand, men de har bevisbyrden for at den aftale er indgået, og da aftalen er mundtlig, kan de ikke bevise det. Så I kan godt lade være med at betale, men selvfølgelig med den konsekvens, at de kan blive sure på jer :-P

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 20:44
Tak for svaret :-) nu ser vi hvad beløb de når frem til om det kan svare sig at tage kampen eller om det er nemmere bare at betale :-)
0
0
Svar på denne tråd

tjek lige stedets regler
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 10:10

Har festlokalet mon en hjemmeside? I så fald kan det være, at regler for leje står dér. Hvis det er en fast del af reglementet for festlokalet, så er det nok ikke nemt at komme udenom.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 11:10

Jeg har tidligere stået for udlejning af forsamlingshus og de få afbestillinger vi fik var der ingen problemer med.

Vi havde det sådan at rengøring ikke var efter en fest - men før en fest, der skulle afleveres ryddet og fejet og gulvvask mm. skulle der betales for.

Hvis der blev annulleret så sent at der var gjort rent (3-4 dage før) og der ikke var lejet ud de næste uger - ja, så måtte de betale for rengøring (det har jeg nu aldrig prøvet) ellers var der ingen betaling for noget.

De store konfirmationsdage var reserveret flere år frem i tiden og klart hvis ikke man kunne leje ud igen efter en annullering - så synes jeg faktisk det er fair at betale en del, for det er normalt helt sikker indtægt.

Gitte

NEDSAT - ny mægler - nye billeder :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.nybolig.dk/maegler/pages/ property-presentation/ property.action?caseno...pno=270142

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider