Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ombytning af dårligt wrap
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 15:32

Jeg tænkte på om det bliver taget som en selvfølge at hvis man får leveret dårligt wrap, at ballen så kan byttes ud med en ny.

Jeg kan ikke forstile mig at det går ind under en købelov hvis wrappen er købt uden kvittering.

Umiddelbart vil jeg tror at landmanden kan sige nej til en ombytning.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

købeloven.
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 15:45

Hvorfor tager du ikke et kig i loven? :) Så er du sikker på ikke at blive fejlinformeret.

Men du kan jo altid spørge landmanden.

0
0
Svar på denne tråd

Min leverandør
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 16:02

Har altid ombyttet en dårlig wrap. Han brugte det bare til køerne som ånenbart sagtens kan tåle dem.

Han er godt klar over heste folk, snakker sammen, og får han dårlige anbefalinger, så sælger han heller ikke noget..

0
0
Svar på denne tråd

Uden kvittering...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 16:45

...(og sikkert også moms), kan man ikke bevise om og hvad der er handlet og kan derfor heller ikke påråbe sig forbrugerbeskyttelse iht. købelov .

En dårlig balle eller to kan man sikkert overleve, man har jo sparet momsen, men hvad nu hvis hesten bliver syg eller i værste fald dør af botulisme? Så er det rigtig øv, da man så også får rigtig svært ved at gøre produktansvar gældende overfor sælger. Man bør derfor have sin hest rigtig godt forsikret, hvis man vælger at købe wrap uden kvittering, det samme gælder selvfølgelig hvis man afregner f.eks. smeden eller dyrlægen på lignende vis .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider