Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mageskifte af hus
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 10:43

Godt nytår alle :)

Er der nogen herinde som ved noget omkring mageskifte af huse??

Jeg har fundet lidt på nettet om det, men synes ikke jeg helt får svar på mine spørgsmål alligevel.

Et eksempel:

Hus A er vurderet til 2 mio, uden nogen lån i.

Hus B er vurderet til 1 mio, med lån i.

Ejere af begge huse vil gerne bytte lige over, så ingen skal op med penge af lommen så at sige ud over de faste gebyrer osv.

Men kan/må man det, når det ene hus er vurderet højere??

Mvh

Janni

Nu med lille Annabell i stalden :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis altså..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 13:08

Nyeste analyse fra Boligsiden.dk viser, at hvert fjerde hus bliver handlet til under 80 procent af den offentlige vurdering. Hører du til de 25 procent, der køber et hus til langt under vurderingen, så er der penge at spare ved at få ændret vurderingen, og vel at mærke før handlen tinglyses.

Så det må man godt.

Men handlen forudsætter at B kan låne så meget i A huset, ved handel at gælden i B kan indfris. Så A stadig væk sidder i et gældfri hus...

Snak med jeres kreditforening om lån i A huset.og få en advokat til at lave papir arbejdet..

0
0
Svar på denne tråd

Mageskifte
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 13:29

Jeg handlede selv med mageskifte sidste år, hvor den ene offentlige vurdering var langt over den anden.

Det smarte ved mageskifte i vores tilfælde var, at vi ikke kalkulerede med den offentlige ejendomsvurdering, men hvad husene var værdisat til ved et regulært salg - altså få en ejendomsmægler ud.

Selve handlen var standardprocedure, bortset fra, at vi ikke havde ejendomsmæglersalær.

Vi benyttede os af den samme advokat med speciale i boligsager.

Du er velkommen til at spørge, men jeg vil anbefale dig at kontakte en boligadvokat.

Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 13:37

Jeg takker mange gange for jeres svar :)

Nu med lille Annabell i stalden :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider