Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Systemet i iPads
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 01:13

Nu håber jeg at nogle eksperter kan komme på banen her. Jeg føler mig absolut ikke dum til elektronik, men her står jeg altså af.

Jeg foretrækker at min mobil kører Android, men jeg kunne virkelig godt bruge en tablet. Der opfylder en iPad mine ønsker bedst. Jeg har længe synes de var dyre, men jeg er begyndt at kikke lidt igen her i dag.

Jeg vil ikke købe den nyeste model, da den simpelthen er for dyr efter min mening og det behov jeg har. Men jeg har før stået i den situation at min iPod Touch ret hurtigt ikke kunne opdateres til det nyeste iOS, og så kan den ikke køre nye apps. Den kan ikke engang bruges som musikafspiller i en dock. Den situation vil jeg ikke ud i alt for hurtigt med en iPad

En iPad Mini er heller ikke en mulighed for mig.

Nok om forhistorien. Hvad dælan er systemet i de iPads de sælger nu? Så vidt jeg kan se er den nyeste en iPad 4 (Air), men 3'eren er åbenbart ikke i salg mere. Hvorfor er det 2'eren og ikke 3'eren der er i salg som det ældre og billigere alternativ?

Selv Apple reklamerer kun med iPad 4 og 2 på deres hjemmeside: www.apple.com/dk/ipad/compare/

Hvad fejler 3'eren, og kan jeg forvente at 2'eren bliver for hurtigt forældet, når det stadig er den der er i salg?

Og hvor meget dårligere er 2'eren i praksis? Retinaskærmen er jeg ret ligeglad med, og kameraet også. Det er mere processeren jeg tænker på :)

- Pernille

Jeg er landmenneske, og har gået på fri- og efterskole - det er jeg opvokset med, og det er jeg stolt af.

Jeg har min egen mening, men spørger for at blive klogere.

0
0
Svar på denne tråd

iPadser
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 01:19

Eller er en 4'er og en Air den samme? Jeg er godt tabt med de numre og navne efterhånden. Jeg bruger det jo ikke, så jeg gav lidt op da efterfølgeren til iPad 2 kom

- Pernille

Jeg er landmenneske, og har gået på fri- og efterskole - det er jeg opvokset med, og det er jeg stolt af.

0
0
Svar på denne tråd

Min mand
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 03:33

der er IT nørd bander vores IPad langt væk.

Android er 100 gange bedre, i følge ham.

Fx skulle vi flytte vores produktkatalog fra pc til IPad, 920 billeder i alt.

Godaw do - man kan flytte max 30 billeder af gangen, og man skal ind og markere alle billeder, et af gangen. Ikke noget med mapper el lign...

www.t-horse.dk

Only the best for your horse

Kvalitets-rideudstyr til den kræsne rytter.

2
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 07:21

jeg vil sige lige som sacherell hold dig langt fra ipad, det er udelukkende mærket du betaler for.

Mht 2-3-4 vil jeg tro, at det er fordi ipad 3 har haft så mange problemer, de går ned, de vil ikke gemme ting osv. 2 og 4 er de stabile. Men det er kun et gæt at det er derfor den er taget af markedet.

Min datter har en ipad, og den kan ikke det halve af hvad min android kan, eller hvad mandens tablet kan. Men den er smart at have blandt vennerne fordi det er en i-ting

Min asus tablet kørere android, har kostet det halve, og den kører bare, aldrig problemer. Jeg kan hente alle de apps jeg har lyst til. Skulle den blive for "gammel", har jeg stadig 2000 at købe en ny for inden jeg er oppe på ipads pris den har lige så meget hukommelse og processor som ipad, mener faktisk den har mere, men kan ikke helt huske tallene lige nu.

Manden derimod har en acer, det er firmaet´s den kører windows 8, den er faktisk en hel lille computer. Jeg ved ikke rigtig hvad den kan hente af apps da han absolut ikke skal have noget som helst ind i den, siger han, men selve styresystemet i den er win 8 og så kan man jo være for eller imod det den kører af H til, for nu at sige det mildt, den fryser 8 gange om dagen, pludselig flimrere skærmene, og allerede nu er det medfølgende tastatur inde til rep, kun 1 mdr efter de fik den, og det er en tablet til 6500. Så pris og kvalitet hænger ikke altid sammen her

Jeg ville holde mig langt væk fra ipad

1
0
Svar på denne tråd

Trada...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 09:04

Jeg har selv den nye iPad(der er altså ikke noget der hedder iPad 3, den fik navnet den nye iPad, ikke smart når der efterfølgende kommer andre til) og så har jeg en air liggende, som endnu ikke er taget i brug. Ikke fordi jeg er nørd, men fordi jeg har fået den stillet til rådighed på mit arbejde. Men da de begge kærer på IOS 7,et eller andet er det jo to nærmest identiske produkter.

Jeg er rigtig glad for min iPad, og der er nogle Apps som jeg ikke ville kunne bruge på Android, som jeg kan bruge på min iPad. Jeg har stadig ikke oplevet at der var noget jeg gerne ville have den skulle kunne, som den ikke kunne. Dog irriterede det mig gevaldigt da min forrige arbejdsplads besluttede at alt skulle være i skyen(som jo er Microsoft), det ville min iPad meget nødigt.

Skulle jeg vælge mellem en iPad 2 eller iPad air. Så havde jeg nok valgt at give den smule ekstra for en air, og så få en retina skærm med en bedre opløsning. Det har min den gamle, og det er altså bare super at sidde med(synes jeg selv). Og så er jeg ikke sikker på at man får fx pages, Keynote, numbers mm(Apples svar på office til deres iPad), som man gør med Air.

Jeg skal ikke kunne sige om det ene er bedre end det andet... Har kun haft min iPad, og kan derfor ikke sammenligne. Det eneste jeg synes man skal gøre op med sig selv er hvad man vil bruge sin tablet til.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Er du sikker
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 14:18

på, at android tablet ikke dækker dit behov? Min kæreste har lige givet mig Sony Xperia Tablet Z, som kommer på højde med Apples iPads. Den er en af de bedste på markedet pt. (se her - scrool ned), og jeg er virkelig glad for den, da da min telefon også er en android telefon. Jeg vil gerne have, at mine ting "snakker sammen", og at det hele er så enkelt som muligt. Min kæreste er IT nørd, og han blev enig med sine kollegaer om, at det selvfølgelig var en Sony tablet, som jeg skulle have, når den er en af de bedste og let kan snakke med min Dell computer og min HTC telefon.

Min kæreste købte den via Telia - på afbetaling med 0 % rente over 2 år (sådan købte han også vores mobiler, som nu er betalt ud). Ikke at jeg anbefaler at købe på afbetaling, men det er nu sådan at han bedst kan lide det (fast beløb hver måned), og når det nu er uden renter, så er det jo ikke en dårlig forrentning.

Desuden er der 4G i min tablet, og derfor kan jeg nemt komme på nettet, når jeg ikke lige er derhjemme eller et andet sted med adgang til internet. Den kan desuden klare vand, hvilket er meget smart, når man som jeg cykler og ikke kan udgå at mine ting bliver våde engang i mellem. Desuden er den nye iPad og Xperia tablet Z ca. lige tunge og lige tynde.

Iøvrigt sjovt for fik den juleaften hjemme hos svigerfamilien, og næste dag var der stor julefrokost. Alle så min kærestes bror nye Ipad Air, men ingen lagde mærke til min nye sorte djævel. Min kæreste morede sig ret meget over dette - folk er så forhippede på i-produkterne, at de ikke ser, at der også er andre gode produkter derude :P

multimedia.ekstrabladet.dk/archive/ 01018/ Sony_Xperia_Tablet_1018814m.jpg

....

2
0
Svar på denne tråd

iPad eller ikke
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 15:55

Det er svært sådan noget, for det har faktisk været en kamp for mig at overgive mig til iDimser, og nu overtaler I mig til at lade være :p Jeg mener også at der er alt for meget fokus på mærket.

sacherell: Hvordan er den 100 gange bedre? Jeg får ikke umiddelbart behov for at flytte billeder, eller bruge albummet på en tablet. Det jeg får indtryk af, er at systemet er for idiotsikkert, hvilket også har afholdt mig fra det. At hvis man ved præcis hvordan man vil løse en mere kompliceret opgave, så kan man ikke få lov.

Tiho *Fylkir*: Ja, en iPad kan slet ikke tilpasses på samme måde, og det er svært at have kontrollen over den ligesom en Androiddims. Windows holder jeg mig også fra indtil videre.

Hvad pisen angår, så har jeg tit indtryk af, at de Androidtablets i min prisklasse simpelthen er for ringe. Men jeg ved da ikke om udviklingen har indhentet det nu.

Camilse: Det er det jeg siger, jeg er komplet forvirret over numre og navne :D

Men du siger at: "Så havde jeg nok valgt at give den smule ekstra for en air, og så få en retina skærm med en bedre opløsning.", men lige nøjagtigt retinaskærmen nægter jeg at betale så meget for. "Den smule ekstra" du omtaler, er altså en stor smule. En iPad 2 16GB Wi-Fi koster ifølge Apple 2.999,- (er set billigere) og en tilsvarende Air koster 3.699,-. Det er altså 123 % af prisen på en iPad 2, 1700 kr er meget i min verden, specielt når jeg lige så en iPad 2 blive solgt brugt til 1600 kr i går ;)

Trine-Pingvin: Den er smækkerlækker sådan en Sony. Min mobil er en Sony Xperia go, og jeg er meget glad for den solide indpakning. Men tablet'en er dyr. Den koster 3.500,- hvilket jeg igen lige skal overveje to gange. Og i følge ekstrabladet som du linker til og linker videre til www.lydogbillede.dk/test/sony- xperia-tablet-z/ er browseren sløv. Og det er lige netop browseren jeg skal bruge meget.

Min plan er at bruge den til surf på nettet, både fornuftigt og ufornuftigt, skrive noter på den i bussen og skrive noget andet tekst. Det behøver ikke være i Microsoftprogrammer, men jeg skal i det mindste kunne kopiere teksten over. Bare sådan at jeg kan skrive noget af en opgave i bussen og når jeg er andre steder i et døgn. Men lige OneNote er meget ønskeligt. Og så skal det køre sådan at jeg ikke skal sidde og vente på en langsom dims. Jeg synes ikke at min mobil kører så stabilt som jeg ønsker at en tablet skal.

Jeg er ikke interesseret i at betale over 3.000 kr., og jeg vil meget gerne ned på 2.500, eller under for en brugt.

Årh, det er sgu besværligt. Jeg vil så nødigt ud i et fejlkøb. Det synes jeg min computer er, så det turer jeg rigeligt med i forvejen

- Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Repse.
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 17:35

Jep, den er dyr Min kæreste overvejede det forhåbentlig også mere end et par gange - han går grundigt til værks. Chrome browsere er bestemt ikke sløve - og heller ikke Firefox, så den skal du bare have installeret :)

Jeg er ikke noget så langt endnu, men planen er også at få et skriveprogram på, så jeg kan bruge den til hurtige noter (til længere tekst vil jeg anskaffe mig et tastatur). Det bliver nok Office 365, som jeg får på (igen, kæresten styrer det - han er IT nørden - jeg siger bare, hvordan jeg forestiller mig, at tingene skal være, og så finder han det bedste).

Desuden virker 4G bare super duper hurtigt på denne tablet (via Telia). Den kostede så også lige 4300 kr., for den du nævner må være den uden mobil netværk.

Igen, det kommer an på, hvad man skal bruge den til. Hvis det skulle være en billigere en, så har jeg også hørt godt om Asus (som Tiho *Fylkir* nævner).

....

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 18:45

Jeg forstår til stadighed ikke alle dem, der snakker om problemer hos iPads.

Jeg har brugt iPads i flere år, og har aldrig oplevet problemer overhovedet.

Det med at flytte billeder er såre simpelt, du propper din iPad i computeren (ja, også Windows) og bruger den som disk. Så klikker du ind på dine billedmapper via computeren, markerer de billeder du vil have, og flytter dem over.

Simpel as that. Har aldrig oplevett nogen begrænsning på 30 billeder, tror ikke du har gjort det korrekt :)

Apple var de første til at komme med tablets, og derfor er det helt naturligt at de sidder på en stor del af markedet, og at mange anerkender dem som værende "den bedste", da de også var de første, og lå langt, langt over konkurrenternes, i begyndelsen, ynkelige forsøg på at lave deres egen tablet.

Ydermere er iPads let genkendelige på deres design, og det kan forklare hvorfor andre ikke lige opdager eller genkender andre tablets.

Der er dog mange gode alternativer nu, som andre er inde på. Efterhånden som de andre firmaer kom op i gear, er der kommet flere gode produkter.

Jeg er som sagt glad for min iPad og ville ikke bytte den for noget andet, da den opfylder mine behov og adrig har fejl eller ikke virker.

Men det er helt sikkert værd at sammenligne med andre tablets, hvis du gerne vil spare.

For at redegøre for de forskellige iPads:

iPad

iPad 2

The New iPad (eller 3'eren, som den uofficielt er).

iPad Air, eller iPad 4.

Det er, så vidt jeg er med, de forskellige versioner der findes :)

Derudover er der jo iPads mini, som jeg dog synes er ret undværlige. Det er bare en kopi af de store, men med mindre kraft i, så hvad man kan bruge dem til ved jeg ikke lige.

Jeg selv har haft den første iPad fra begyndelsen, og fik så en ny sidste jul, som så er 3'eren, eller The New iPad.

Jeg knus-elsker den, og det var en kæmpe forbedring ift. den første jeg havde. Den er meget hurtigere og kan derfor køre de nye apps upåklageligt.

Ved dog ikke hvorfor de ikke skulle sælge den, det har jeg ikke hørt noget om :) elsker ihvertfald min, bruger den hver eneste dag på studiet og den fejler mig aldrig!

Elsker især den lange batteritid, 10 timers brug. Ved ikke hvad andre tablets kan præstere, der må du Google dem og sammenligne.

Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd

Trads....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 19:49

Så vidt jeg kan se er 4'eren og air ikke det samme. I hvert fald kan man finde reviews der sammenligner disse med hinanden

Jeg tror at grunden til at den nye ikke er på markedet længere er at den er meget lig air, og det giver derfor mere mening at have de to ipads med lidt større forskel for at kunne appellere til et bredere publikum. Det er mit bud.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

tablet
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 01:18

jeg er super glad for min ipad 2 hvor jeg kan stoppe et sim kort it til mobilt netværk også, og jeg ved min mor er rigtig glad for hendes ipad2 også, denne er dog kun med wi-fi muligheden.

Der er, som jeg ser det, en del fordele ved at købe ipad air'en (også kaldet ipad 4) og en af de væsentligste i min verden er den noget bedre processor der ligger i den, A7 kontra A5 i ipad 2, hvilket gør den en tand (eller 10) hurtigere at arbejde på/med.

Retina skærmen synes jeg også er et plus, air modellen er en smule mindre og lettere end 2'eren, og så er der jo nogle langt bedre kameraer i air-modellen.

Min families ipad 2'ere opdatere fint stadig, men skal jo nok forventes at have måtte stoppe med at kunne opdatere styresystemet på et tidspunkt hvor 4'eren fortsætter med at kunne, igen er 4'eren/air'en jo udstyret med bedre indmad til at kunne følge med udviklingen indenfor elektronikken.

Jeg har egentlig aldrig haft reelle problemer med ipaden og heller ikke oplevet at der er noget som jeg egentlig ikke kan med den, og jeg har da før overført store mængder af billeder/data fra den til computeren og den anden vej rundt.

Min ipad bruges til en del ting, jeg læser bøger, høre musik, ser film, benytter den som notesblok i skolen (her bruger jeg normalt google drev, da jeg så kan åbne filerne på ipad/bærbar/stationær/tlf, alt efter hvad jeg lige har brug for at arbejde på.

En anden fordel er at min telefon og ipad taler sammen og regelmæssigt opdatere kalender, kontakter mm. således at jeg har alle data begge steder og dermed ikke skal til at rode rundt alle mulige andre steder for at finde min tlf og dermed min kalender hvis jeg arbejder på ipaden, og her har jeg jo icloud kontoen til at køre på computeren, hvilket igen giver mig adgang til mange af minde forskellige data.

Min kæreste, som er it nørd, har selv indrømmet at den ipad 2 han og hans søskende gav hans mor har været et succes indkøb, selv har han dog netop investeret i den nyeste kindle og er super glad for det den kan, især da den arbejder sammen med flere af systemerne i forhold til hans arbejde.

mvh
Mie

Med de fire skønne arabermuler <3

ox-hingsteføl sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

0
0
Svar på denne tråd

Nu har
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 13:41

Både datteren og Svigersønnen, ipads min veninde har også en de har ikke problemer af nogen art..

Men vil man ikke have Ipad, kan en medion lifetab anbefales der får man rigtig meget for pengene. Kan købes i Aldi hvis de har flere eller på medions hjemmeside...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider