Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jer med heste hjemme..
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:48
Hvad gør I på dage hvor I skal i byen så I ikke er hjemme til normal indlukningstid..

Kommer hestene før ind, står de ude til sent eller har I nogen til at lukke dem ind til normal tid.?

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd

Senere
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 11:08

Mine 3 hopper kommer i hverdagene ind et sted mellem 20 og 23 så de er ikke vant til et fast tidspunkt.

de har altid wrap og læskur på folden.

hvis vi kommercsent hjem så kommer de sent ind - igår (julraften) kom de fx først ond kl 1:30

ø

mine heste er heltvrolige når de skal ind og hænger sjældent ved leddet så det fungerer bedst for os...

Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Rockness - DV 2005

Safians Gomilla - OL 1998 - Ifolet med Urfürst af Hvarre m. termin 20 maj

KØBES: HS Bow Balance bøjler samt Duo linere
Se mine søgeannoncer

3
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 11:15

Her i vinterhalvåret kommer de ind før, hvis jeg ved vi kommer senere hjem-Det fungere bedst her.

Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

mine heste
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 11:41

er "flexible"....

Vi prøver altid at tilrettelægge så fravær fra hjemmet er passet ind med nogenlunde stabile fodrings- og ind/udlukning, men det kan naturligvis ikke altid lade sig gøre....og de få gange det sker prøver lader hestene sig ikke mærke med det....

Jeg sørger dog altid for at tilrettelægge, så fodertidspunkterne rykkes gradvist over en dag eller to.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

tager hensyn
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 12:09

som Annette, tager vi hensyn og forsøger at tilpasse vores aftaler og den ene gang hvor vi ikke lige kan klare det, der kommer de tidligerer ind.

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 16:49

-det er faktisk en af de tungtvejende grunde vi havde for at lave en løsdrift.

så ved vi at der altid er noget at spise,- og at vi ikke skal hænge i en klokkestreng for at sørge for at hestene kommer ind og ud på bestemte tidspunkter... det ville vi simpelthen løbe sur i, i længden

*** Misssophie

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 17:04

Det er nemlig én af grundene til mine går i løsdrift, så skal man aldrig tidligt op for at fodre og lukke ud, samt man ikke skal være hjemme på noget tidspunkt for at lukke ind

Derfor bliver det også løsdrift vi laver, når vi en dag finder vores eget sted til hestehold

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

1
0
Svar på denne tråd

tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 17:25

det kommer an på hvad tidspunket er, for er det midt på eftermiddagen, ja så kommer de ind før, og ellers når jeg kommer retur.

De er nu vant til at de kommer ind på forskellige tidspunkter. De får først mad ved 19 tiden.

0
0
Svar på denne tråd

Heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 18:00

Hos os bliver de enten lukket ind lidt tidligere. Familie og venner ved, at jeg er nød til at køre hjem, for at fodre og lukke ind. Mine bliver fodret 3 gange om dagen, så det er som regel eftermddags fodringen, der kan komme lidt tidligere end de andre fodringer. Min den gamle syntes ikke om, at stå ude på denne tid af året når det bliver mørk, og derfor vil jeg hellere tage dem ind lidt tidligere til ekstra stråfoder.

Mvh.

Sandra C

Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

Ingen faste tidspunkter
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 18:47

Vores har ingen faste tidspunkter og de kommer ind og ud, når det passer os og det fungerer fint.

I går kom de tidligt ind, da vi holdte juleaften andet sted. Der fik de bare dobbelt wrap i boksen - den mængde de ellers ville have spist på folden.

Vi prøver at have hestene så meget på fold så muligt.

De hænger sjældent ved leddet. Faktisk ville de overhovedet ikke ind her til aften.

Så længe hestene har masser af wrap på folden eller i boksen, så er vores tilfredse uanset tidspunktet:-)

1
0
Svar på denne tråd

Som flere andre
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 19:38

Vil jeg ikke undvære min løsdrift. Især nu hvor der ikke er frost og hestene lever primært af stråfoder så kan man sagtens forskyde fodringen i begge retninger når man ved at der er vand, halm og hø til fri afbenyttelse.

Det er også en enorm lettelse i hverdagen at man ikke hænger i en klokkestreng eller skal tidligt hjem for at tage heste ind fordi det har øsregnet hele dagen.

Mvh. Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

1
0
Svar på denne tråd

Komsi komsa
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 20:05

Her er det også sådan lidt efter vind og vejr.

Hvis det bliver sent, sådan 20-21 stykker, ja så får de lige et ekstra skud wrap og hø. Men bliver det senere så kommer de tidligere ind.

Ligesom Stald Lauenborg, har vi ingen faste tider morgen og aften.

Hilsen Rikke

Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 21:24

Hos os bliver de lukket ind før. Vi er et par stykker, der kan hjælpes ad (min onkel, min mor, min bedstemor, jeg selv), så det sker meget sjældent at det er nødvendigt. Men fx sådan en dag som igår til jul, hvor hele familien skal være et sted, så lukkes de ind før. Nu skulle vi være tæt på hestene, så min onkel og jeg hjalp hinanden med at lukke ind en times tid før normalt, og så kunne vi stadigvæk nå flæskestegen Men havde vi skullet være længere væk, var hestene bare blevet lukket tidligt ind - min onkel har så heller ikke noget imod at lukke tidligt ud, fx kl. 5.30 om morgenen (det er normal udlukningstid for hestene på hverdage).

Jeg har den holdning, at når heste 360 dage om året går ude mellem 12 og 24 timer i døgnet, så overlever de også de sidste fem dage, hvor de står inde pga. sygdom, (sne)storm eller hvis vi prioriterer julen. I løbet af det sidste halve år har der været én dag, hvor de kun var ude 4 timer - det var under Bodil.

Egentlig har jeg ikke ondt af, at de skulle stå længere ude og først komme sent ind, hvis de havde haft et læskur, men det kan vi altså ikke få tilladelse til, og de går på et åbent, meget fladt stykke, tæt på vandet, hvor der ofte blæser en hel del og er vældigt koldt, så det synes jeg ikke er fedt, når det er vinter, hvor nattetemperaturen kommer langt ned.

3
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 22:20

Havde isabella ikke været en pylret røvbanan - så var de bare blevet ude i mørket..

Men fordi hun er ret pylret - så kommer de tidligt ind de få gange om vinteren vi ikke når hjem til "tiden"..

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 07:27

alt vores familie bor lige i nærheden, så selvom mine går i løsdrift, så kører jeg hjem og fodrer til "tiden" da den ene ellers stresser totalt op.

Kan det ikke lade sig gøre, så enten melder jeg afbud til festen, ellers fodrer jeg tidligere. Mine kan ikke have wrap ad lib been there done that en vinter, det tog 4 mdr slankekur før de så normale ud igen

0
0
Svar på denne tråd

Tidligt ind
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 07:56

Vores kommer tidligt ind, men lige idag kommer de nok slet ikke ud. Der ligger en tyk rimtåge over det hele. Meningen havde ellers været at de skulle ud her lidt før 8, men jeg kan slet ikke se folden fra stalddøren, og eftersom de skal ind senest kl 13 igen, så får de lov til at blive inde.

1
1
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 09:34
Mine heste går i løsdrift og har ingen fast fodertider.. de har wrap af libitum og fodres derudover en gang dagligt... og det fungerer her..
Hvor jeg boede før og havde bokse så var der ik noget der hed faste tider. . Og havde de mad nok ude stod de sjældent og bad om at komme ind..

Lækkert enghø i minibig sælges bor 10 km fra Randers

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldere
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 10:16

En af grundene til at vi har opstaldere, er at vi så har folk at trække på, når vi skal i byen, på ferie etc.

Normalt er der så en af os, der kan lukke hestene ind, men er det helt umuligt, så kommer de lidt tidligere ind.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

her hos mig...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 10:27

Ja her er det kun mine heste og ponyer, så de kommer bare tidligt ud og tidligt ind. Så får de en stor portion wrap og når vi så kommer hjem senere, får de deres foder og aften wrap.

IMC nu med ny PROP.

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

0
0
Svar på denne tråd

lidt forskelligt
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 13:49

Her er det lidt forskelligt hvad vi gør, de dage jeg har skulle mæde på arbejde sidst på eftermiddagen har min far faktisk ofte taget dem ind og lukket ud igen næste morgen da jeg ofte først har fået fri mellem 4-5 om morgenen, men kan min far ikke tage dem så kommer de gerne ind tidligere, jeg har en som bliver lidt mere levende i mørke så det er nemmere bre lige at tage dem ind tidligere, om morgenen forsøger jeg altid at lukke dem ud omkring det samme tidspunkt, er jeg så kommet sent hjem fra arbejde, tja så er jeg stået op og har ordnet heste for så at gå tilbage i seng i nogle timer.

jeg foretrækker en forholdsvis stabil rytme, men mine tager nu ændringer meget fint.

mvh

Mie

Med de fire skønne arabermuler <3

ox-hingsteføl sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 14:05

Da jeg havde hest hjemme kom han oftest først ind når vi kom hjem hvis vi skulle noget. Var vejret rigtig træls kom han ind før vi kørte :) Godt hø og en radio var beskæftigelsen i fald vi lukkede ind "før tid" som ofte var mellem 18-21

- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 22:35

Mine kommer både ud og ind som det passer i mit program. De fodres en gang om dagen med krybbefoder og ellers består deres foder af wrap. Stalden er altid klar når de kommer ind.

Førhen havde min svigerinde to ponyer hos os, men de er taget hjem til hende selv, så nu er vi kun os selv og svigerfar. Så vi er tre til at hjælpes af, kunne dog godt trække på svigerinden og hendes piger hvis det skulle være, de kender hestene.

De har foder i krybben når de kommer ind og wrap i boksen, ved sengetid tjekkes de igen og får natwrap. Til morgen får de wrap af min kæreste når han kører på arbejde og så lukker min svigerfar dem ud, da han har ferie/afsp. lige pt. Når vi først flytter ned på gården, så kommer de ud før jeg skal på arbejde med mindre det er @!#$ vejr, så kører kæresten hjem og lukker ud.

Har iøvrigt heller ikke heste som hænger ved leddet... Jo den nye som er vant til korte foldtider, men den er på boksafvænning, for det er jo heller ikke sjovt at være inde alene, så hellere ud med de andre hele dagen...

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2013 00:00

Vi har vores 3 piger i løsdrift, så julen har intet problem været for os.
Vi bliver dog hjemme nytårsaften, af hensyn til hestene. De bliver ikke lukket ind, da vi bor på en vej med blot 3 huse, men vi vil gerne være der til at holde øje.

Mvh. Lykke

Proud owner of:
Pearl
& Amber

Tennessee Walking Horse

*NU MED TWH FØL*

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2013 11:42
Svarerne..

De kom ind noget før tid, de er såmænf nok ligeglade ;-)

De har altid hø ad lib, både ude og inde, får kun 500 gram krybbefoder og er normalt vant til fold i mindst alle døgnets lyse timer..

Så det rr mest fordi jeg ikke syntes de skal stå inde og kukkelure, men de to dage klarer de nok..

Vi har desværre ikke læskur på marken..

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider