Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dårligste julegave
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 09:34
Jeg var igår på arbejde indtil 23.30 og glædede mig til at komme hjem hvor svigerforældrene er på besøg

Skuffende og ked af det gik jeg i seng

Min mand skylder sine forældre nogle penge der ligger år tilbage og vi har forsøgt at betale tilbaGe når økonomien har været der

Årets dårligste julegave er et kort hvor i der står
glædelig jul og godt nytår
vi trækker 2000 fra jeres konto for mAnglende afbetaling

Tak for julegaven
fedt at få dolket i ryggen at man skylder folk penge, det er ikk noget man glemmer og ønsker kun at komme af med
1
21
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 09:51
Ja undskyld det jeg nu skriver, men jeg synes godt nok du er utaknemmelig. I har lige fået baberet 2000 kr af jeres gæld. 2000 kr.
Det er godt nok en flot julegave.
Ja det er ikke et eller andet i har ønsket jer, men i bliver da hurtigere af med gælden til dem så i selv har råd til at købe hvad det er i ønsker jer.

Hilsen Heidi

Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

24
2
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke....
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 09:59

På den ene side synes jeg at 2000 kr er en ret flot gave - måske VED de at I ønsker at komme af med gælden - og nu er den lidt mindre!

På den anden side synes jeg det måske er dårlig stil at blande gammel gæld sammen med julegaver.

Og på den tredie side synes jeg det er endnu mere dårlig stil at stifte gæld og ikke betale den tilbage.

Og på den fjerde side er det også ret dårlig stil at klage over en så flot gave - for igen 2000 kr ER mange penge.

£isbeth & Baloo

Christmas is doing a little something extra for someone.

(Charles M. Schulz)

15
3
Svar på denne tråd

Utaknemmelighed
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:05

Hvor er du bare utaknemmelig. I har fået hjælp da i behøvede det. I har fået en julegave til 2000 kr. Hvor mange har det? Jeg ville heller ikke have købt en gave til folk der skyldte mig penge! Hvis de opdagede at du blev sur over det, er der nok lukket for kassen en anden gang.

7
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:31

Øøhhhhh læs lige hvad der står !!

Svigerforældrene TRÆKKER 2000 kr fra ts. Konto, så de får IKKE 2000 kr, men skal af med dem.

Sikke da en skodgave, kan godt forstå du er ked af det !

10
2
Svar på denne tråd

Vær i glade
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:32

Det var det et utroligt flot træk.

Gave budgettet her i famillien er 150 kr pr mand.

I går blev der slet ikke udvekslet gaver, men det havde vi nu altalt.

Syntes det var et fornuftigt træk og en meget generøs gave..

Den værste gæld man kan have, er gæld til famillie og Venner, dem skal man aldrig blande ind i ens økonomi...

Det såre utroligt meget at låne nogen penge, og så ikke få dem tilbage..
Fordi man låner opsparet penge ud, er ikke altid ensbetydende med man har det store økonomiske overskud i hverdagen...

2
2
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:40

Er der dog ingen som læser hvad ts skriver, eller er der gået juleknas i jeres læseforståelse ????

Der stod i kortet : Vi TRÆKKER 2000 kr fra JERES konto for manglende afbetaling.

Så ts har altså IKKE fået 2000 kr, men MISTET 2000 kr.

Jeg ville da også blive dybt skuffet, står de og mangler pengene, kunne de da i det mindste lige have taget en snak med jer om det.

9
3
Svar på denne tråd

læs dog hva jeg skriver
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:43
Læs lige

Der bliver trukket 2000kr fra vores konto
vi har ikk 2000 kr da jeg først har fået job nu og vi står med
regninger
for
20.000 her til den første

Men det ligge
1
3
Svar på denne tråd

cooper
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:43

i hvilken verden lever du, hvor andre kan trække fra din konto

lyder det særligt logisk at ens svigerforældre har adgang til ens konto og kan trække 2000 kr efter forgodtbefindende,- som en julegave

-jeg synes ikke det lyder særligt logisk.....

til ts: hvis i har været årevis om at betale af på lånet,- synes jeg faktisk at det er en ret flot gave.

jeg synes så til gengæld også at man kunne aflevere den med en mindre og måske symbolsk gave...

*** Misssophie

4
7
Svar på denne tråd

Læs tråden
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:44

Læser i ikke hvad der står.....

som jeg ser det har ts ogmandikke haft mulighed for atafbetale og derfor får de en rykker af svikkerne så de ikke får men skal af med de 2000,- grundet den manglende betling!!!

Eddiebarnet <3

Elmholst Nutella <3

Zsa zsa <3

Nu mor til Frida <3 (11.11.12)

Termin med lillebrøster D. 28/5-2014

3
0
Svar på denne tråd

Jeg læste..
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:45
Det nu også som om det var penge TS skulle af med..

Fint at svigerforældrene vil have pengene, men at skrive det i et julekort juleaften er sgu for lavt..

Snak dog om tingene i stedet for..

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

16
0
Svar på denne tråd

hov......
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:45

indlæggene krydsede

hvordan kan det lade sig gøre at dine svigerforældre kan trække fra din konto?

er de jeres arbejdsgivere og kan trække fra lønkontoen eller hvad?

sorry, forstår ikke en lyd

*** Misssophie

6
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:46
Nu kan man jo ikke bare øge andres gæld heller ikke selvom det er ens søn og svigerdatter. Der skulle jo gerne foreligge en aftale ang gæld som forhåbentligt ikke inkluderer en opskrivelse af gælden.

Hilsen Heidi

Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

0
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:49

Hvordan dælen kan de bare trække pengene? De kan vel ikke tage penge fra jeres konto med mindre i giver dem tilladelse?

Tror da vidst der er nogen i tråden som læser forkert - de TAGER pengene, de barberer ikke 2000 af den gæld de har. Jeg havde sq ikke fundet mig i at de tager mine penge uden at spørge om det er penge jeg kan undværre! FØJ - DÅRLIG stil.!

Én ting er at man stifter gæld, jeg har da også gæld som jeg betaler af når jeg har overskud i økonomien til det, men at man ikke kan vise forståelse for en eventuel svær økonomisk situation, og mener man kan tillade sig at stjæle andres penge på den måde - ja så mangler man fandme da medmenneskelighed. Og så skulle man nok ha' ladet være med at låne pengene ud i første omgang, hvis man ikke kan tåle at folk ikke kan betale tilbage med det samme.

Håber alt ordner sig for jer TS - krammer herfra.

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

2
1
Svar på denne tråd

Missophie
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:50

Jeg LÆSER såmænd bare hvad ts skriver, hvilket de fleste af jer andre IKKE gør !!!

Det har intet som helst med min verden at gøre, men om at læse hvad der står, og så er det sådan set ligegyldigt om det er logisk eller ej!!

Og du skulle måske pakke din bedreviden sammen og læse ts kommentar lige over din egen !

4
3
Svar på denne tråd

Hvordan kan det lade sig gøre?
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:54

Det lyder helt vildt, at de har adgang til jeres konto, hvordan/hvorfor har de det?

Hvis det er sådan det hænger sammen, er det godt nok en virkelig tarvelig julegave - det er bare ikke i orden, at blande gæld og juleaften sammen på den måde. Kan godt forstå du er ked af det og skuffet.

They tell us everything's alright, and we just go along. How can we sleep at night, when something's clearly wrong?

1
0
Svar på denne tråd

Som jeg opfatter det...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:57

... er den "konto" de kan trække fra det lån som de har givet - og det jeg opfatter ud fra teksten er at de nedskriver lånet med de 2000 kr.

Med mindre man har givet dem koden til sin netbank eller givet fuldmagt til sin konto, kan de jo ikke trække penge ud af ens bankkonto.

Så jeg opfatter det som sagt som en nedskrivning af lånet - hvilket er det samme som at forære dem pengene.

£isbeth & Baloo

(Charles M. Schulz)

8
2
Svar på denne tråd

hvis "gæld er noget
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 10:57

man bare gerne vil af med" kan man forhindre at den slags episoder opstår ved af afdrage regelmæssigt på den.

Men ligefrem at sidde i forventningens glæde og få julelys i øjnene juleaften er skudt over mål i mine øjne hvis man skylder sin familie en større sum penge, hvilket man kan læse mellem dine linier at det er.

I kunne ha' kommet svigerforældrenes og din frustration til livs, hvis I inden jul havde meddelt dem at I ikke forventede julegaver fra dem - den økonomiske situation taget i betragtning.

Som jeg læser den kortfattede julehilsen udtrykker ordene KÆMPE FRUSTRATION som jeg synes i skal prøve at analysere jer selv på - istedet for at blive småbørnsfornærmede over at de ikke falder i hopla over jeres svigtende økonomiske sans.

FY - 2000 kr er mange penge.

KH:)Annette - og glædelig jul....

rigtige piger rider hver dag
7
0
Svar på denne tråd

misfortolkning
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 11:04

Kunne det mon tænkes at TS og hendes Svigerforældre også læser kortet på hver sin måde?

NadiaG, Har du TALT med svigerforældrene om "gaven"????

... så svigerforældrene mener at de har skrevet at de trækker 2000kr fra gælden....

... og TS læser det som at svigerforældrene vil have yderligere 2000...

Det er ikke altid lige let at formulere sig på skrift ... læs evt. denne tråd fra start til slut

Gælædelig jul

venlig hilsen MiaG

Alle kan begå fejl - kunsten er at lære af dem

5
0
Svar på denne tråd

forget it
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 11:09
Bare drop det
0
17
Svar på denne tråd

flot gave
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 12:17

Jeg synes nu det er en flot gave at få trukket 2000.- fra en sikkert anselig sum penge du og din kæreste skylder dine svigerforældre.

for det er nemlig sådan jeg læser dit indlæg.

jeg ville da sidde med en dårlig smag i munden hvis jeg modtog så meget som en gryde fra en person jeg skylte mange peng til - så heller få et hug af gælden

og omvendt så ville jeg nok have svært ved at gå ud og købe en gave til en person der havde svært ved at betale gælden tilbage til mig.

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

4
2
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 12:27

Tror at du TS lige skal finde ud af om de trækker pengene FRA gælden eller om de trækker penge til gælden FRA din konto ;)

Der er stoooor forskel.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

11
1
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 13:45

Inge som bare kan trække penge fra ens konto, med mindre de har tilladelse til dette. Har fuldmagt over deres konto, eller fuldmagt til netbankkonto.

Så skulle det være på plads.

Derfor går mange af os naturligt ud fra, at det er ment som at vi fra skriver 2000 på skyldner kontoen, i andledningen af jul...

Altså gælden nedskrives med den 2000,-

Men har svigerforældrene adgang til kontoen, og har taget 2000 fra denne, ja så kan jeg godt forstå i er meget kede af dette, men så må i jo gå i banken og sørge for det ikke kan ske igen...

6
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 14:05

Har i overvejet at TS' kæreste er under 18 år? det giver nemlig hans forældrer råderet over hans konti. Er man under 18 kan man jo ikke skrive under (ikke gyldigt i hvert fald) på at oprette en bankkonto.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

2
0
Svar på denne tråd

Faktisk...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 14:24

synes jeg ikke gaver og gæld skal blandes sammen.

Jeg havde på et tidspunkt lånt nogle penge af min mor, noget jeg meget sjældent gør.

Kort før min fødselsdag beder jeg om hendes kontonummer så jeg kan overføre pengene til hende, jeg får svaret "det finder vi bare ud af".

Til min fødselsdag får jeg så eftergivet gælden, det drejer sig om 500.-, ikke alverden.

Jeg blev møg ked af det, dels fordi jeg gerne ville betale dem tilbage så jeg ikke kom i den situation at jeg fik eftergivet gæld til min fødselsdag og dels fordi det pludselig blev en let løsning.

Jeg prøvet at gøre mine gaver personlige, pakke dem pænt ind, tænke over hvad jeg giver ect.

Netop derfor blev jeg møg ked af det da gaven var et "åh forresten, din gave er at du ikke længere skylder 500.-"

Så, nej, jeg synes faktisk gæld og gavetider skal skilles ad.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
7
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 15:48

Så dine svigerforældre har faktisk givet sig selv en (meget dyr, må jeg tilføje) gave, fra jer?

Hold da wowsies...

Bissen

2
0
Svar på denne tråd

Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 16:09

får jeg noget helt andet ud af det, TS skriver. Jeg læser det, som hun er skuffet over, at HENDES julegave bliver brugt til at betale HANS gæld. Jeg forstår det på den måde, at det er en gæld mellem søn og forældre. Hvem ved, det er måske bare mig, der læser det sådan?

4
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 16:10

hans forældre har vel gennemtænkt lånet før de gik ind i det.

Nej, der bør ikke være penge mellem familie/venner.

Ja, man skal betale tilbage og overholde sine afdrag.

Når det så er sagt, så kan man også godt dele sol og vind, lidt nedsænkning i gælden og en lille julegave.

Nu aner vi jo ikke hvordan aftalen er omkring det lån, måske er de lånt med "i betaler af i det omfang i kan", i så fald er det vel ikke så forfærdeligt at det ikke er betalt tilbage endnu.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
4
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-12-2013 17:00

Nu er der jo ingen af os der har kendskab til ts´s økonomi, så vi ved jo heller ikke om svigerforældrene evt har fuldmagt til en konto...

Men ts har bedt os om at lade det ligge, så det gør jeg hermed :)

3
0
Svar på denne tråd

789789
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 00:10

Enig i at jul og gæld ikke høre sammen.

Jeg går ud fra at TS og kæresten har givet forældrene en gave, for hvis de ikke har, kan man ikke brokke sig over ikke at have fået nogen gave den anden vej.

Selvfølgelig skal de penge betales tilbage, men jeg kan ikke lade være med at tænke at når gælden er tilbagebetalt, så vil svigerdatter og søn jo huske tilbage på denne jul hvor de gav en gave og ikke fik noget igen. Så på den måde virker det lidt som at der også er kommet renter på lånet.

Som jeg forstår, var lånet ikke en julegave.

Jeg går da ud fra at svigerforældrene ikke har sagt at hvis lånet ikke bliver betalt tilbage inden for en bestemt dato, så vil de ikke lægge gaver under træet.

Vi kan nok alle blive enige om at det er dårlig stil ikke at betale et lån tilbage, men det er da også dårlig stil at minde børnene om at de er nogle uansvarlige røvhuller juleaften.

Så kan forældrene da bare vente til den 25 til at bede dem om at betale tilbage fra den 1/1.

Julen handler om sammenhold og glæde. Det er sgu'da ikke julen man bruger til at konfronterer og forhandle lån og give hinanden dårlig smag i munden for det ene eller andet.

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

9
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 10:25

Jeg kan godt forstå at du blev ked af det juleaften, det ligner heller ikke noget at gøre sådan noget juleaften.

Nu nå det er sagt, kan jeg godt forstå dem i at de vil havde pengene, men kunne de ikke havde sat sig ned med jer en anden aften og talt om det.

Det er mange penge især hvis i ikke har pengene til den første.

hvis i ikke har givet dem lov til at hæve pengene så kan de ikke, med mindre din kærste er under 18år.

Men måske i kunne tale med dem om at i simpelhen ikke har pengene lige nu. Bare et forslag.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
1
0
Svar på denne tråd

TS tillykke med dit nye arbejde
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 12:40

Håber alt løser sig, og I får et godt nyt år med styr på det hele.

Kan ikke rigtigt give råd, da der vist er nogen usikkerhed omkring dit indlæg, og mange forskellige råd allerede er givet.

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 12:50

sådan som jeg læser TS indlæg så har svigerforældrene taget og trukket 2000 kr fra ts/kærstes lån.

ja det er for dårligt at gøre det til jul

på den anden side så lyder det til være et lån som ikke ligefrem hverken er fra i dag eller i sidste uge.kan endelig godt forstå svigerforældrene. Det lyder til at være en del penge som er i klemme her i familien.

Men jeg kunne godt tænkte mig at indlægget var mere oplysende. For det kan nemlig læses på flere forskellige måder.

men for mig lyder det som om at ts og kærsten er voksne mennesker som bor sammen.

men lad dog være med at lån af familie og venner. Det er hammer træls. Mine forældre har også lånt penge til min lillebror og svigerinde, og de glemmer da også at betale tilbage. Jammen det er jo bare mine forældre. Man glemmer bare at det kunne jo være at den anden part har ville være søde og imødekommende, men måske også gerne ser pengene komme retur igen.

2
0
Svar på denne tråd

Gæld og jul
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 13:09

hænger i min verden ikke sammen. Der må være andre tider at kræve gæld på. Nu er det svært at læse, om svigerforældrene faktisk giver jer 2000 kr. eller om de tager 2000 kr. som manglende betaling (jeg håber da på det første, da det andet direkte er usmageligt!).

Hvis det er fordi, at de giver jer 2000 kr. er det meget flot, men det er jul. Jeg forstår godt, at det er lidt øv bare at få penge. Personligt finder jeg gaver til min familie, som jeg ved, at de vil blive rigtig glade for - det er noget personligt, så jeg afskyr gavekort. Fx syede jeg en drage til min kæreste (udover at jeg købte tegneserier, som han virkelig ønsker sig og ikke får af andre), og han blev så lykkelig for den <3 Han gav mig (ud over den vildeste gave, som jeg nogensinde har fået) et krus med det periodiske system, og jeg elsker den kop - den er allerede indviget, og der kan være meget kaffe i den <3 Den er købt med omtanke og ikke ud fra pris.

Min pointe er - fint de ville indfri noget gæld, men giv dog noget personligt også. Det behøver jo ikke koste mere end 50-100 kr. - bare det er noget, som modtager bliver lykkelig for. Personligt er der mange ting i det prisbeløb, som jeg kan blive utrolig glad for (og vil blive endnu mere lykkelig for noget, som folk selv har lavet - fx elsker jeg min mors hjemmelavede sokker).

Lad det nu være jul og gem det lidt væk med pengesager.

Iøvrigt håber jeg, at I fandt en god løsning med svigerforældrenes besøg her i juletiden (jf. din gamle tråd). Det lyder i hvert fald som om, at du glædede dig til at komme hjem d. 24. om aftenen, så det har vel ikke været helt forfærdeligt at have besøg af dem. Jeg håber, at de hjælper jer lidt med det hele, når I skal arbejde så meget, og at I fandt en løsning med deres hund, så det ikke gik ud over jeres katte.

Glædelig 2. juledag :)

....

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 14:46

Nu får jeg jo nok en masse tommel ned for den her, so be it.

Ts skriver, i kortet står der : Vi trækker 2000 kr fra jeres konto for manglende afbetaling.

Hvordan kan nogle af jer få det til at Svigerforældrene GIVER ts 2000kr ?????

Hvis i får et brev fra jeres bank med samme ordlyd, regner i så også med at banken har givet jer penge ??

Og så er det jo egentlig ligegyldigt om det kan lade sig gøre i praksis, for det kort, med den besked er hvad ts fik i gave !!

Det var jeg da også blevet ked af hvis det havde været mig!

14
1
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 14:51

Jeg forstår ikke de, der siger at gæld og jul ikke hænger sammen?

Alle andre med lån (gæld) betaler da også af i december og januar, medmindre de har lavet en særaftale.

I min verden hænger gæld og FAMILIE ikke sammen! Præcis som en lidt længere oppe skriver "det er jo bare familie, de kan jo vente lidt"

Nu kender vi INTET til svigers økonomi, og TS indlæg kan læses forskelligt, men kunne det tænkes, at sviger havde brug for de penge? Og måske havde de rykket tilpas mange gange?

Det her er en lærestreg, hvis det er sådan at det er et afdrag, der er trukket. En dyr og ikke særlig kærkommen lærestreg, men mange ting kan læres her, ikke kun af TS og familie.

HVIS altså de 2000 er at betragte som et afdrag.

5
1
Svar på denne tråd

Platugle
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 15:28

Det jeg mente er ikke, at man ikke betaler gæld af i december og januar. Det jeg mener er, at det er en ubehagelig julegave at få "trukket penge" juleaften af familie/venner, hvor juleaften handler om samværd og hygge - ikke om stridigheder og gæld. Hvis de havde rykket for pengene alle andre dage end juledagene, så ser jeg intet problem i det. Det handler om, at det er en form for "julegave", hvilket ikke er særlig venligt i min verden.

Jeg kan nu ikke se, hvorfor man ikke skal kunne låne penge af familien, hvis begge parter kan finde ud af at overholde aftaler. Jeg har aldrig prøvet pengestrid i min familie, fordi vi netop overholder aftaler. Det samme gælder mellem venner og mig.

Men, hvis man ikke kan finde ud af at overholde aftaler, så skal man da ikke låne penge - hverken af banken, venner/familie eller et andet sted.

Måske har svigerforældrene brug for pengene - men igen, det er jul. Så vent dog til d. 27. med sådanne sager. Betyder nogle få (hellig)dage så meget? Så skulle de nok have gjort noget ved problemet noget før! Igen, det er virkelig dårlig pli at gøre det d. 24/12!

....

4
1
Svar på denne tråd

Cooper...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 16:11

I og med at man jo ikke kan hæve penge på andres konto i en bank, betragter jeg den konto der er trukket fra, den som TS's mand har hos sine forældre. Og den "konto" er jo i negativ. (både i penge og sandsynligvis også en del i goodwilll, når han ikke har afbetalt)

Og så ser jeg det som en "Vi trækker 2000 fra gælden - så kan det gælde som et afdrag" - hvilket jo i princippet er lige så godt som hvis de havde givet 2000 i hånden - for så ville enhver jo sige sig selv at de burde afbetale gælden med det de pludselig havde i overskud.

£isbeth & Baloo

(Charles M. Schulz)

6
2
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 16:30

Nej de har ikke fået 2000 kr fysisk i hånden, men som jeg læser det "fået" 2000 kr mindre gæld til hans forældre. Med mindre han er under 18 (eller af anden årsag har sine forældre som værge), så kan de ikke gå ind på hans/deres konto og trække penge...

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

4
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 16:35

Men Lisbeth, det er at lægge en masse omfortolkning ind i en ganske enkelt sætning, nemlig sætningenen : Vi trækker 2000 kr fra jeres konto for manglende afbetaling.

Hvorfor ikke bare læse sætningen som den er, det er da tilsyneladende det ts har gjort og hun kender vel Svigerforældrene bedst og ved om det er noget de kunne finde på at gøre.

Så istedet for at sparke til en som ligger ned i forvejen, som jeg synes en del herinde gør, så forhold jer til det ts skriver, istedet for at forholde jer til det som i tror Svigerforældrene måske eller måske ikke mener med den ene sætning !

Det kan da godt være Svigerforældrene er nogle skvaddernavler til at formulere sig, men det gør da ikke ts mindre ked af det lige pt.

Og havde jeg fået et kort med den formulering, så havde jeg så absolut heller ikke tolket det som om de barberede 2000 kr af min gæld !

9
2
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2013 18:59

TS, jeg ved godt det er frustrerende at du har forklaret meningen med sætningen flere gange, og folk stadig plabrer om hvordan den kan og ikke kan misforstås som at betyde noget andet.

Og jeg går ud fra det er derfor du skrev "forget it". Fordi folk ikke hørte efter, når du skrev hvordan sætningen rigtigt skulle forstås.

Men jeg tror tråden kunne lukkes, med et forklarende indlæg. Så alle de stakkels folk ikke skal sidde og bryde deres hoveder med andres pengesager her midt i den højhellige juletid

Jeg håber du får en dejlig nytårsaften, når nu din juleaften blev lidt øv.

Mvh. Sophie (:

16
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider