Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alternativ julemad?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 18:27

Jeg får 5 julegæster d. 24 der skal fodres, men grundet jeg har en lidt halv defekt krop, er traditionel julemad ikke det helt store hit. Sidste år lavede jeg lidt grønkål salat som tilbehør, så der var noget jeg selv kunne indtage, men synes egentlig det kunne være hyggeligt at lave hele menuen således at jeg selv kan deltage lidt mere.

 

Så vil derfor meget gerne høre hvad i laver af alternativ julemad? Eller om i har nogle gode forslag til alternativ julemad?

 

Ting der helst ikke skal indgå er: mælk, sukker, korn/mel(gluten)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 And og rødkål?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 20:55

Med det du nævner burde du gerne kunne spise and, ved dog ikke om du vil have et problem med sveske- og æblefyldet?

 

Ellers sidder jeg lige og gnasker en salat udelukkende bestående rødkål, appelsin og granatæble. Det smager faktisk ret festligt, og jeg tror også de øvrige gæster vil sætte pris på lidt råt og friskt midt i alt det fede.

 

Tager du kødfedtet og steger det op med en sjat rødvin samt krydder (prøv nelliker, laurbærblad og rosmarin!) og/eller boullion har du også en ganske lækker sovs til de hvide kartofler som du også burde kunne spise?


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 21:27

går udfra mælk er en no go fordi du er laktoseintolerant?

I såfald er der jo laktosefri mælk og fløde, men også soya fløde erstatning i fald du skulle have lyst? Soya erstatningen smager (syntes jeg) som alm. fløde :)

Glutenfri mel har du vel også?

Tænker at du jo sagtens kan lave en "normal" julemiddag trods de ting ikke indgår? Du kan jo evt. lade de brunede kartofler ligge i fald du laver det`?

Men ellers kan man jo sagtens få and, kalkun el. flæskesteg med andet tilbehør, eks. en walddorfsalat, rødkålssalat, alm. grøn salat.

:)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 HErhjemme..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 22:03

Herhjemme undgår vi (såvidt muligt) mælkeprodukter og spiser ikke kød, så de sidste år har vores julemenu også været lidt utraditionel :D

 

Vi spiser i år jule-veganer-frikadeller, vegansk brun sovs, rødkål, appelsinsalat (iceberg, appelsin og granatæble), nøddesteg, kartofler, brunekartofler, grønkålssalat.... Jeg tror, at det var det :P
Sidste år lavede vi også en bulgur-jule-salat med noget granatæble, ruccola og noget i :D

 

anima.dk/livsstil/jul-med- medf%C3%B8lelse#.Up4XwOKeafl - her kan du måske finde inspiration til i hvert fald mælkefri retter. Der er også opskriften på de frikadeller vi laver, og de smager HIMMELSK!

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2013 11:08

 

Min veninde får altid nøddesteg juleaften - hun har sommetider lavet det til mig og det er super lækkert.


Gitte

 

NEDSAT - ny mægler - nye billeder :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.nybolig.dk/maegler/pages/ property-presentation/ property.action?caseno...pno=270142

0
0
Svar på denne tråd
 
 julemad
Forfatter: 
Dato:  24-12-2013 10:51

jeg vil anbefale dig

 

glutenfrifristelser.dk

 

selv er hele min julemad sammensat af opskrifter derfra i år.

 

da jeg også har store poblemer med Gluten :(


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider