Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jul jul jul
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 14:28

Efter min mand døde for 6½ år siden, fejrede jeg de 2 næste jul ved min svorger og hans kæreste og venner. Der gik hurtig druk i den, og maden var færdig efter kl 21, hvor svigermor skulle tilbage til plejehjemmet (Mig der skulle følge hende) så ikke megen jul eller julehygge til mig

 

De næste 4 år fejrede jeg så med kirken og Enligesjul. Super hyggeligt, super stemning: Rigtig mange at ønske god jul, julesange, julevangeliet og underholdning. God mad (Dog er det nok svært at holde sværen sprød til 70-80 mennesker )

 

Her i det tidlige forår mødte jeg så en kvinde på det værested, jeg kommer i dagligt. Vi blev hurtig rigtig gode venner, og hendes familie er oxo rigtig søde og har taget fint imod mig.

 

Og nu er jeg inviteret til at holde familie jul hjemme ved hende, hendes mand og 3 døtre + en datters kæreste

 

Vi bliver 7 personer. Vi skal ha' and +flæskesteg +medister +frikadeller (Der tilberedes cirka 5½ kg kød) +hvide kartofler +brune kartofler +chips +gammeldags grønlangkål +SdrJysk hvidkål +rødkål og brun SOVS. Risalamande til dessert (Jeg gætter på at jeg nok skal blive mæt )

 

Jeg har købt små gaver til alle, som jeg tror falder i god jord. Og jeg glæder mig bare SÅ meget.

 

Hvor mange bliver I juleaften? Traditioner? Hvad spiser i?? Hjemmelavet eller købt juleguf?

 


VH Pernille

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

 


I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 15:45

Jeg skal fejre jul sammen med min mor, mormor + hendes mand, 3 mostre, en onkel,en fætter, min søster og hendes kæreste, så vi bliver 11. Det er i store træk dem jeg har fejret jul sammen med hele min barndom (nogle er kommet til - en enkelt er forsvundet)

 

Vi skal have and - muligvis gås eller kalkun (kommer an på hvad min onkel finder på ) hvide og brunede kartofler, rødkål, sovs, chips osv. og så selvfølgelig risalamande m. kirsebærsovs til dessert. Nogle år har vi fået Citronfromage også til dessert.

 

Vi er skiftevis hos min mor eller hos min moster og onkel.

 

Hvis jeg har kunnet, bager jeg gerne brunkager og pebernødder - ellers er de købte. Konfekten laver min ene moster altid - hun elsker at afprøve nye opskrifter, så der er altid vildt meget og vildt lækkert konfekt.

 


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

1
0
Svar på denne tråd
 
 Trads...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 16:19

Vi bliver tre. Min far, hans kæreste og så mig. Min søster kommer lige forbi, men hun arbejder juleaften.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 17:20

Vi bliver min mormor og morfar, farmor, mine forældre og mig. Min onkel arbejder juleaften i år, min storebror fejrer det hos sin forlovedes familie (De skifter hvert andet år) og min kæreste fejrer det hos sin. Så vi bliver ikke så mange. Til gengæld kommer min kæreste og hans familie + min bror og hans forlovede hos mine forældre 2. juledag.

 

Vi skiftes til at holde det hos min mormor og morfar og hos mine forældre. Vi får kalkun hos os, hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, waldorfsalat og en masse sauce :) Ris ala mande til dessert. En masse konfekt og hjemmebagte småkager til hygge mens gaverne åbnes.


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg holder...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 17:29

... også julen hos en veninde og hendes familie.

 

Jeg har skiftet lidt med hvor den er holdt, siden mine forældre flyttede til Cuba (og siden til Mexico) - men de sidste mange år er den holdt hos Lene og hendes familie.

 

Vi spiser både and og flæskesteg (sommetider gås i stedet for anden - yum!!) og selvfølgelig alt det traditionelle tilbehør.

 

Vi har altid haft en utroligt HYGGELIG jul - selvfølgelig er der gaver, selv om det mest er til børnene. Nu køber jeg kun gave til min venindes datter - de to store børn er nu så gamle at de ikke vil have når de ikke kan give igen (og på en SU er der jo ikke meget at give af). De er der desværre ikke i år - det er ellers hyggeligt når hele flokken er samlet, men de er hos deres mor.

 

Efter maden er der dans om juletræet - med den hyggelige tradition at alle vælger en sang - den yngste vælger først og så går det ellers efter alder. Jeg er et par måneder yngre end min veninde, så hun bliver altid lettet når jeg IKKE vælger hendes favorit (hun ved godt at det også er MIN favorit) - men jeg ved jo at vi får den bagefter :)

 

Jeg har altid en julekurv med, med alle mulige hjemmelavede lækkerier. Jeg er lige ved at være færdig med at lave tingene til den for i år - jeg mangler kun nogle marcipanbrød og nutella - men der er jo nogle ting der er bedst at lave i sidste øjeblik, så det er HELT friskt!


£isbeth & Baloo

 

 


Christmas is doing a little something extra for someone.

(Charles M. Schulz)

4
0
Svar på denne tråd
 
 familiejul
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 19:18

her holdes jul hos mine forældre med mine 3 brødre, ingen af os har påhæng på så der bliver bare os 6.

 

Julen holdes altid hos mine forældre indtil videre og før i tiden var det med mine nu afdøde bedsteforældre også.

 

Maden er kalkun med salat, hvide kartofler og enten asparges eller champignonsovs og så risalamande som dessert oftest med kirsebær sovs men indimellem med jordbærsovs istedet MUMS!:)

Vi danser ikke længere om juletræet men lytter til en masse gammel dansk julemusik og hyggersnakker rigtig meget, og så spiller vi spil, nogle gange til temmelig sent om natten, mens vi guffer hjemmebagte småkager og hjemmelavet konfekt :)

Dagen efter mødes vi igen til julefrokost, her er der dog åbent for at venner og andre altid er velkomne til at kigge forbi, hvilket betyder huset nogle gange er fyldt :)

 

Mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox-hingsteføl sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vi holder
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 19:46

Jul hjemme os os selv, min gl. far på 81 og hans veninde, kommer med risalamanden, kirsebærsovs og mandelgave.
Vi laver flæskesteg, hvide og brune kartofler, med rødkål og ribsgele og self. brun sovs.
Vi giver ikke længere gaver, men hygger os med mad og julegodter.

Vores datter og svigersøn, kommer d. 26 og vi holder jul igen, dem er vi på gave med, men intet dyrt.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 19:50

Det lyder bare som en rigtig hyggelig jul du skal have, Praxis! :)

 

I år holder jeg jul i Danmark (skifter mellem England og Danmark, da min far er bosat i England).

Skal være hos min mor, sammen med mine to mindre brødre, min stedfar og min mormor. Så 6 mennesker i alt.

 

Det er mormor der står for maden, hun laver fantastisk mad.

Vi skal både have and og flæskesteg, samt brune/hvide kartofler, rødkål, franske kartofler og brun sovs.

Til dessert der der ris ala mande med mandelgave, som traditionen tro er en marcipangris.

 

Det er første jul uden min morfar, som døde i sommers efter en lang, hård kamp med Parkinsons, blodpropper i hjernen og til slut en blødning i hjernen som desværre tog hans liv.

Det har været meget hårdt for os alle, i særdeleshed min mormor, og jeg kan slet ikke forstå at han ikke skal være med til jul i år :(

 

Vi har også en tradition med at tage i zoo om dagen den 24. De har nemlig gratis adgang (Odense), så vi tager altid derud. Min kæreste og hans bror + mor tager også derud, så vi regner med at gå sammen allesammen.

 

Jeg ved ikke om vi skal i kirke, det plejede vi da vi var små, men jeg gad ikke da jeg blev teenager. Ved dog ikke hvad planerne er i år; hvis de andre tager afsted går jeg også med ihvertfald.

 

Helt en helligdag er det dog ikke, da jeg har sat nogle timer af til eksamenslæsning, det kommer man desværre ikke udenom i juleferien som studerende. Men kun et par timer, det er trods alt den 24.

 

Jeg glæder mig!


Mvh. Sophie (:

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jul jul jul
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 20:52

Hvor er det hyggeligt at høre om hvordan I andre skal fejre jul

 

Bliv endelig ved.

 

Vi skal danse om juletræet og især synge en masse julesange, og så skal der spilles pakkespil: Først almindelig med "Slå en 6'er" og når alle gaver er fordelt, så har familien købt et kortspil, hvor man skal skifte plads, aflevere alle sine gaver osv....... Det skal nok blive sjovt.

 

Min veninde var ikke glad ved at jeg vilel ha' andre gaver med, end til de 2 yngste ( 11 og 16 år) men jeg må ikek medbrige hverken småkager eller juleslik. Kun et par PepsiMax til mig selv (Jeg drikker pænt meget vædske i løbet af dagen)

Og jeg kan altså godt li' at give gaver. Bare lidt småting til omkring 50-75 kr.

 

Min veninde: Hun bager meget og laver meget mad, men har ikke noget forklæde, så jeg har købt et forklæde og en ovnhandske med ugler på.

 

Hendes mand: Han kan godt li' den her slags musik Så han får gammel opsamlings Cd

 

Yngste datter: Hun kan li' OneDirection og får af sine forældre en koncertbillet til sommer, og deres nyeste dvd. Hun har ingen dvd'er med dem i forvejen, så jeg har købt deres allerførste dvd

 

Mellemste datter får en månedsspilletid til WoW

 

Ældte datter + kæreste: De for nogen opbevaringsdimser i farven lilla: Yndlingsfarven.


VH Pernille

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

 


I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 21:24

Vi skal også danse om juletræ :) min yngste bror får altid lov til at bestemme den sidste sang vi skal synge, det er som regel "På loftet sidder nissen..."

 

Jeg har hørt om flere der spiller pakkeleg juleaften, og det lyder ganske sjovt :)

Det gør vi dog ikke, vi åbner gaver på "traditionel" vis. Vi gør en dyd ud af, at kun én person åbner en gave af gangen, så alle kan se hvad vedkommende får. Det tager noget tid, men ingen af os synes det er hyggeligt hvis alle åbner på én gang.

Hos min far åbner alle på én gang, og det synes jeg er lidt øv, da man så ikke når at se hvad alle får og når at nyde hyggen osv.

Men det er jo forskelligt.

 

Pakkeleg spiller jeg dog til diverse julefrokoster, blandt andet holder min kæreste julefrokost hvert år, med mig + vores fælles venner fra studie og tidligere gymnasie osv. Det er super sjovt.

 

Den 26. er vi altid hos min mormor til julefrokost med alt det gode :)

 

En af de ting jeg savner fra den engelske jul, er mince pies. Holy moses de smager fantastisk! Har ledt efter dem i Danmark uden held :P og så ER det altså hyggeligt at åbne gaver i nattøj den 25. om morgenen.

Vi holder altid en slags juleaften den 24. når vi er i England, bare med maden. Det er super lækkert, min far er rigtig god til at lave flæskesteg. Så når vi er i England får vi både dansk og engelsk julemad :P


Mvh. Sophie (:

1
0
Svar på denne tråd
 
 Julen 2013
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 21:29

Min jul bliver en rigtig familiejul <3

 

Hos min mor og far, to af mine tre ældste søstre og deres familier, min bror, min lillesøster og hendes familie.. Intet mindre end 20 tror jeg vi bliver??! Hvis jeg da har talt rigtigt :D

 

vores middag står mor for (med alles hjælp) to fyldte kalkuner, med hvad der skal være af tilbehør.. :)

 

så skal der danses om juletræet, spises ris ala mande, åbnes gaver og efter de mindste børn er kommet i seng, så skal der rafles gaver..

 

Det bliver en skøn jul..

 

Til nytår bliver vi alle i familien samlet.. Der kommer min sidste søster med ind i billedet, så kommer vi op på de 28, men der får mor fri for madlavningen... ;) der bestiller vi maden udefra.. :)

 

Ønsker jer alle sammen en rigtig glædelig jul og et godt nytår.. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 78979789
Forfatter: 
Dato:  23-12-2013 01:43

 

Jeg bor hos min søster og hendes mand og 3 børn, og vi holder jul hjemme. Der kommer ingen andre, så vi er bare os 3 voksne, to store teenage drenge og den yngste pige på 4.

 

Vi spiser and og svin med hvide og brunede kartofler og får lidt god vin til maden. Risalamande til dessert.

 

Vi kommer selvfølgelig til at synge julesange mens vi trasker rundt om træet. Det sjove er at vi alle er musikere og synger rent, og selvom to af børnene ikke er aktive musikere, så synger de alligevel rent hehe... (Har holdt jul med ex svigerfamilien i en del år, og ingen af dem havde en tone i livet, hvilke har sin charme), men det skal nok blive lidt sjovt at lave anden og tredie stemmer uden det går helt galt ;-)

 

Jeg er virkelig ikke et jule menneske, men min søster og hendes familie går så meget op i det, at de i hele december har sprædt stemningen så meget at jeg selv for første gang i rigtig mange år er kommet i lidt stemning. Min søster stråler altid som et kæmpe juletræ når det er jul, og så bliver man jo revet med hehe...

 

Glædelig Jul til alle jer på HN


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Juleaften
Forfatter: 
Dato:  23-12-2013 07:20

Vi holder jul 3 gange i år ;)

 

I dag d 23 holder vi jul med den ældste, før han skal tilbage til juleafatensvagten. Og han vil gerne om vi kan li de gaver han har fundet til os. I år har han brugt meget tid og omhu på at finde gaver dvs. han er blevet voksen (20 år)

 

I morgen henter jeg min svigermor, så holder vi jul med hende. Og sidste juleaften bliver næste weekend hvor mine forældre kommer over og holder jul.


Mvh. Sanne

 

Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider