|
|
| Kurv til ældre mand |
|
|
Vi plejer at holde jul sammen med mine forældres nabo, som er en mand på 90. Han har holdt jul hos os siden hans kone døde for 5 år siden. I år skal han så holde jul alene fordi vi skal over til min søster. Han er inviteret med, men han vil helst være tæt på sit hjem. Min mor og jeg tager der over med risengrød tirsdag middag og min mor laver julemad til ham om aftenen. Men jeg har det virkelig dårligt med at han skal sidde selv - nok mere end han selv har, for som han siger, det er en aften som alle andre. Nå men jeg vil så lave en julekurv til ham, med nogle gaver han kan pakke op om aftenen. Men hvad pokker skal jeg købe ?? Jeg har købt lidt sødt - og så har jeg købt et varmetæppe (han fryser altid) Men jeg vil gerne have nogle flere gaver. Men hvad giver man en mand på 90 ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ungdommen |
|
|
Hvad lavede han som ung? Måske kunne du finde noget han kan blive lidt nostalgisk over, sådan fx gammelt værktøj hvis han var håndværker eller en skrivemaskine hvis han arbejdede på et kontor. (ok, en skrivemaskine fylder måske lidt vel meget i kurven) Tit kan man finde den slags på den blå avis eller gul og gratis til billig penge.. - og det er fedt at høre dem sige "neeeej, sådan en har jeg ikke set siden ..."
Rikke lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex _____________________________ Rigtige mænd græder når de ser en hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det synes jeg ….. ;) |
|
|
Nu ved jeg ikke om han har dvd afspiller? Ellers synes jeg de der danmarks historien på dvd er rigtig gode. Så også man kunne få sådan nogle natur film med en masse flotte flotte optagelser i fona til 100,-.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Rigtig sød tanke af dig.  Svært når man ikke ved, om han stadig er frisk og om han stadig kan bruge sit syn - men hvis han kan, så tænker jeg på lidt sysler, fra før PCens tid. Han har alderen til portvin - endelig rød. Kryds og tværsblade. Et spil kort med et gavekort om en månedlig kortaften. Puslespil. Egnsbøger om hvordan der var engang - selvfølgelig fra en egn han kender. Her i Nordsjælland er der udgivet et hav af dem, ved ikke for resten af landet, men egnsmuseerne har ofte bøger fra området. Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om. 
Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker - Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis han bruger |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
19-12-2013 18:04 |
|
briller kan de der vådservietter man kan købe hos optikere mv være en god idé. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis han. |
|
|
Ellers er rask og rørig. Min far er 81 og har alt, så han plejer at få en kurv med daglige vare som man altid har brug for, kaffe, snaps, sennep, marmelade småkager,mel, sukker, alt muligt og poletter han elsker poletter( dem af lakrids)
Nu bor han på en nedlagt landegndom og fyre med træ, så i oktober hvor han havde fødselsdag, fik han optændings blokke og lighter Gl ting og sager har han nok af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn.... |
|
|
For mine bedsteforældre var det altid et hit med bøger/DVD fra Søren Ryge. Det gav lige præcis genkendelsens glæde fra barndommen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukt tænkt |
|
|
Jeg synes det er smukt tænkt, at han skal ha lidt til sin juleaften. Hvis han ikke kender din søster og familie kan jeg godt forstå han helst ikke vil deltage. Mine forslag, noget at putte i munden, vin, øl, snaps el.lign. lidt småkager, chokolade eller andet sødt han holder af. Hvis han har/har haft en hobby kan du prøve at finde en fotobog med det ellers findes der mange fine fotobøger af alt muligt. Det kunne også være en CD med musik han holder af. Blade (Årets bald med fodbil, biler ....) eller Svikmøllen eller Blæksprutten.
Mvh. Sanne Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor har du et smukt hjerte. Jeg bliver helt rørt over det du vil gøre. Du er et fantastisk menneske. Jeg har ikke rigtig nogle idéer, synes dem der er kommet er rigtig gode. Jeg tænker hvad med varme uldsokker eller nogle gode varme hjemmesko når han altid fryser ville det måske også kunne være godt. Og ja, ellers noget alkoholisk han kan drikke og få varmen på. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
Strømper, øl og vin hvis han drikker det, brændte mandler (ingen jul uden brændte mandler), chokolade, en god og fed creme (evt til hænderne), kaffe/te, nogle gode jule-dvd film (hvis du mener han gider se det), dadler/figner.
You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle buddene :) |
|
|
Han kender hele min familie - vi er vokset op med ham og hans kone boende overfor. Men han brækkede hoften sidste vinter og er ikke så god til bens. Og ja så vil han altid helst være tæt på hjemmet. - Normalt holder vi jul hos mine forældre og da deltager han altid under spisningen, han plejer at tage hjem inden gave ræset. Men i år skal vi som sagt over til min søster, fordi hun har fået en baby og det er mest praktisk for hende at hun kan lægge barnet i seng osv. Han er ikke teknisk - tror ikke engang han ejer en DVD afspiller. Men bøger, sokker osv. var en god idé. Må lige smutte forbi boghandleren i morgen. I morgen tager jeg hjem til ham og gør hans hus rent, så det er pænt til jul, så kan jeg udspørge ham lidt om hvad han gerne vil læse. Min mor laver mad til ham i det daglige, så hun ved hvad han kan li af mad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også... |
|
|
... sige læsestof - og hvis han kan lide at bruge sine hænder måske noget han kan sidde og nørkle med - kan han mon lide puslespil (og ser han godt nok til at der vil være noget ved det??) Hvor er det dejligt at i som naboer passer så godt på ham - det er da dejligt at I kan og vil gøre det - og det er nok den største gave 
£isbeth & Baloo Christmas is doing a little something extra for someone. (Charles M. Schulz)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er det ikke mig |
|
|
Men mere min mor der tager sig af ham... Hun besøger ham dagligt - handler, laver mad, kører ham, vasker tøj osv... Jeg besøger ham når jeg kan - og hjælper med det praktiske når det er nødvendigt. Ved man kan få nogle bøger om sønderjylland - og om fyn hvor han er født... Men hører boghandlen af hvad de kan anbefale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
20-12-2013 14:15 |
|
Ellers så find en god delikatesse, chokolade, te, kaffehandel og få lavet en kurv der. Så kan de blande en masse skønne ting. Sådan en får kærestens bedsteforældre i år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvor har i bare et stort hjerte. Tænk at hjælpe ham med rengøring, mad osv, og endda invitere ham ind i jeres hjem juleaften. Det er så nemt at være ligeglad. Jeg har ikke nogle forslag, ville bare sige jeg syntes det i gør er helt fantastisk  Hvis jeg selv skulle give noget, var det som andre siger noget lækkert til ganen. Chokolade og andre lækkerier af god kvalitet, fx fra special-forretninger, det må da falde i enhver smag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næste kærlighed |
|
|
til jeres omsorg! Det er så nemt at lade være, lukke øjnene for hvad der sker hos "naboen", men omvendt så er det så lidt der skal til. Vi bor langt fra min familie, men de sidste snart mange år har vi givet en pakkekalender. Så er der lidt at hygge med hver dag frem mod jul. Den indeholder 25 gaver så det bliver en "blød" landing som det hedder. . Alt bliver pisket op til det store gave-brag den 24'ende og så bum, stilhed. Derfor 25 gaver. Det kan værer: Kalenderlys, juleøl, mad til katten, tyggeben til hunden, (i år en bamse), noget børnene har lavet, (i år har den ene fundet hjerteformede sten som er malet og limet på tændstik æsker.) kaffe, chokolade, te, juleøl, hjemmestrikkede strømper, julepynt, langt skohorn (fundet i IKEA til 9.- og perfekt til ældre mænd.), fuglekugler, rødvin, julesnaps, hjemmelavede pebernødder eller brunkager, skrabelod, juleservietter, foto, kalender med personlige billeder osv. osv. De ønsker sig typeik og altid, "bare" en pakkekalender. . og med 6 - 8 pakkekalendere hvert år så tør jeg godt afsløre at der bliver købt ind til dem over hele året. Finder jeg noget særligt egnet så ... haps! De ligger typisk på 300 - 500.- men når de er købt over så lang tid så føles det ikke så tungt i budgetet. .
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! INGEN er rig nok til at miste en ven!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|