Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et spørgsmål fra kommende gardehusar
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 21:17

Jeg skal ind som gardehusar i forsvaret til august 2014.

Jeg er efterhånden ved at være lidt spændt, og har også et par spørgsmål.

Det ene går bl.a. på, hvordan det fungerer med fridage og ferie?

Jeg spørger ikke, fordi jeg forventer at have meget fri, men af familiære grunde ville det være rart at vide, hvad jeg kan forvente mig - fx over julen.

Jeg håber, at der er nogle gamle HESK-folk, der kan hjælpe mig :)

Mvh Sabine

0
0
Svar på denne tråd

Ferie....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 21:23

Når du starter i august så er det din deling, der skal dække staldvagterne henover julen, dvs dere R altid 4 mand på vagt døgnet rundt, også i julen. Derudover er der hesterøringshold normalvis hver anden dag julen over, og lige efter nytår er der nytårskur i Kbh.

så alt i alt skal du ikke forvente meget fri i julen.

derudover har man vist 1 uges ferie i sommeren.

du kan med fordel melde dig ind i gruppen på fb med dine spørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd

juleferie
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 21:29

Tak for hurtigt svar - det var da til at finde ud af!

Nu spørger jeg lige endnu engang dumt: er det muligt at planlægge noget som helst omkring julen? (nogle dage, der holdes frie) eller bliver vagterne lavet uden indflydelse fra rekrutterne?

Mvh Sabine

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 22:20

Du kan være heldig at din gruppe laver planen indbyrdes under hensyntagen til hvem, der ikke holder jul, nytår etc. Udover de 4 staldvagter skal der være to i hovedvagten på kasernen.

Du får også en uges orlov umiddelbart efter rexturen :-)

Skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål :-)m

mvh husar Frederikssund

0
0
Svar på denne tråd

HESK og fri
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 08:59

Hvis der er særlige lejligheder du skal have fri til i løbet af din værnepligtstid, kan du søge om at få fri.

Med særlige lejligheder menes fx bryllupper, runde fødselsdage osv. Ikke bare at du skal holde juleaften ellert il julefrokost, det skal stort set alle andre fra din deling også...

da jeg var inde var det en fra delingen, der lavede vagtplanen og dermed bestemte hvornår den enkelte skulle have vagt, normalt er det til at finde ud af i delingen, hvem der skal have de lidt dumme vagter så som den 24. og nytårs aften..

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak :-)
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 18:09

Sagen er "desværre" den, at min kæreste og jeg havde overvejet et vinterbryllup, men det er vist ikke muligt til næste vinter, da jeg tænker, at det jo kræver noget planlægningstid også!

Mvh Sabine

1
0
Svar på denne tråd

Bryllup
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 19:34

Hej Sabine,

Nu skal jeg selvfølgelig ikke gære mig klog på noget angående dit privatliv og hvad det indebærer. Men vil dog sige 2 ting.

1: Nej, det er rimelig urealistisk at forvente at du ville kunne deltage ret meget i planlægningen af jeres bryllup, da du vil komme til at bruge rigtig meget tid på dit "arbejde" derudover er der så meget socialt, som man bestemt bør deltage i - for at være en del af det fantastiske fællesskab. Efter de 2 ting, er dagen ofte gået + at man ofte er så træt af man tilbringer resten af tiden med lukkede øjne :P

2: Igen skal jeg ikke kloge mig på noget, men ville bestemt ikke anbefale et bryllup lige inden eller under værnepligten og slet ikke som garderhusar. Kender ikke nogle som ikke har ændret sig meget - hvis man gennemfører 12 mdr. værnepligt. Det gælder både den værnepligtige men også omgivelserne, som ofte har svært ved at affinde sig med den megen tid man bruger væk fra omgangskredsen det år.

Der er naturligvis mange som fortsætter med at være sammen med den de er sammen med inden, og hvis man også er sammen efterfølgende og har kunne gennemføre prøvelserne sammen disse 12 mdr, så er du flot og man ved der er meget at bygge videre på. Men har desværre også set ekstremt mange hvor der overhovedet ikke har kunne holde, - og uden at være fordømmende, så er det ofte, når det er kvindelige rekrutter der er inde dette sker (er min erfaring).

Nu skal det bestemt ikke lyde som om jeg er negativt eller tvivlende, men blot en umiddelbar andefaling også fordi der vil være megen lidt tid til at arrangere noget i den periode som flere allerede har skrevet.

Som andre har skrevet, er du også velkommen til at skrive og spørge :)

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider