Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjemmelavede julegaver?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 16:48
Hej alle HN'er :)

Nu nærmer julen sig jo, og når man ikke har mange penge at rykke rundt med, vil jeg rigtig gerne lave nogle hjemmelavede gaver. :) Så, ja, kom endelig med jeres idéer! Skriv hvordan man gør, eller sæt et link ind:)

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke er den bedste i køkkenet, så helst ikke noget med madlavning;)


Knus og på forhånd tak

"Tøsen"
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 18:06

Typisk. Havde skrevet en masse også går computeren kold.

 

Nå men jeg prøver igen.

 

Hvis du er god til sådan noget med træ kan du lave fugleredekasse hvis du kender en der har en have med fugle. Kender du nogen med gnavere kunne du lave et gnaverhus til dem. Eller pindsvinehytte hvis du kender nogen med pindgrise i haven.

 

Du kunne tegne en tegning. Eller lave et maleri. Matrialer kan købes relativt billigt i søsterne grene.

 

Du kunne også tegne 12 tegninger til en kalender.

 

Hvis du er god til at sy kan du så noget.

 

Kan du hækle eller strikke kan et par grydelapper eller lign. måske hurtigt laves.

 

Men det hele koster jo selvfølgelig lidt i matrialer.

 

Du kunne også give gavekort på ydelser.

En dag i haven, huset eller lign.
Rengøringshjælp.

Gå tur med hunden.

Tage opvasken.

1
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 18:16

Jeg er absolut heller ikke god til madlavning, men er alligevel gået i køkkenet i år. Jeg laver små "juleposer" med en pose kaffe (de er på tilbud for tiden), hjemmelavede chokoladeovertrukne mandler (kræver bare at man smutter nogle mandler og smelter noget kogechokolade i et vandbad samt grillspyd/gaffel), hjemmelavede skumfiduser (var et hit, krævede kun husblas, sukker, vand, flormelis og lidt frugtfarve (sidstnævnte ikke nødvendigt). Disse kan også overtrækkes med chokolade, så minder de om skumbananer.

Derudover vil jeg prøve mig med disse snebolde, som ser forholdvis nemme ud: www.dk-kogebogen.dk/info/link-til- os/hoejtid/jul/julekonfekt/soede- Snebolde.php

Og hjemmelavet syltetøj (glas kan findes rimelig billigt i søstrene grenes, føtex har pt. tilbud på frosne bær til 8 kr. posen)

www.dansukker.dk/dk/opskrifter/ hindbaer-kokossyltetoej-(dybfrosne- baer).aspx

Kokosmel kan udelukkes.

 

Julede gaveposer kan købes mange steder, bla. Søstrene Grenes. Her kan man også få små plastikposer med genluk til de forskellige specialiteter


Med venlig hilsen Cecilie :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 God idé
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 18:43

Same Same: Jeg er ikke specielt god til det med træ, men jeg kan faktisk godt lide idéen med kalenderen Man kan vel printe nogle billeder, alt efter årstiden Idéen med gavekort med ydelser, virker også fin Jeg tror jeg laver et "klippekort" så f.eks slår jeg græsset 5 gange.

 

CecilieP: Jah, det lyder egentlig nemt nok, det med de chokoladeovertrukne mandler Jeg har altid elsket chokolade og mandler

 

Men ih,ja, fortsæt endelig med jeres idéer!


If you live to be 100, I hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you

 

 

-Winnie the Pooh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit hjemmelavede..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 19:16

... er nok ikke lige for dig.

Jeg laver et par julekurve med lækkerier i.

 

I år bliver det nok bolcher, 2-3 slags småkager, æblesirup, hyldeblomstsirup, nutella, blommemarmelade, brændte mandler, et par marcipanbrød med diverse spændende fyld - og måske noget kransekagekonfekt.

Og så en flaske vin, som jeg dog ikke laver selv ;)

 

Siruppen, marmeladen og nogle af bolcherne er lavet - resten laves i sidste øjeblik så det er helt friskt og lækkert.


£isbeth & Baloo

 

 


Christmas is doing a little something extra for someone.

(Charles M. Schulz)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er du god til?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 19:19

Jeg laver ofte hjemmelavede gaver fra smykker over kager til malerier.

 

Men det ville være en hjælp hvis du kunne fortælle hvad du kan finde ud af.

 

- træ

- mad

+ printede billeder (som du finder på nettet, eller?)

 

Gode hjemmelavede gaver er iøvrigt ikke nødvendigvis billige at producere hvis du skal ud og købe alt fra bunden.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmelavet
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 19:31

§isbeth (Baloo)jeg synes idéen med julekurve lyder vildt sød! Men desværre er jeg ikke så god til at kokkerere (staves), men jeg kan vel prøve at give det et skud

 

Golda Showers: Jeg (mener selv ;) ) at jeg er god med en pensel ;) så idéer med malerier eller lign er velkomne :)

Jeg er ikke god til det med træ, (jeg bestod da sløjd ;)) altså jeg kan godt finde ud af slå enkelte søm i, men det helt store, det duer jeg ikke til

Jeg mener selv jeg er OK god til at lave smykker, armbånd,halskæder,øreringe, og sådan noget. Jeg kan godt finde ud af at knytte ting. Og de billeder er billeder som vi nok selv har taget, af os i vinterseneen og sådan noget :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julegaver...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 20:15

Jeg laver i år nogle hjemmelavede malerier og duftlys til en del fra min familie :D

www.tinadalboge.dk/kreative-pafund/ kunst-med-skvalderkal

- Her er et link til de billeder jeg lader mig inspirere af..

På samme side er der også tips til at lave lys bl.a. - og MANGE andre hjemmelavede-krea-ting :D

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

1
0
Svar på denne tråd
 
 den blå avis
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 20:47

Ikke helt en hjemmelavet gave - men jeg har da købt en af mine julegaver via den blå avis.

 

Skulle af med 75 kr for en indkøbs trolley istedet for 300-1200 kr! Så der er da penge at spare ;-)

Bonus - De boede 10 min væk fra mig!

 

Så det var også en ide.


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det handler om økonomi
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 21:16


Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Modtagere?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2013 13:12

Kan du prøve kort at beskrive alder, køn og interesse på dem du skal give gave til? Så er det lidt nemmere at komme med ideer :-)


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-12-2013 23:15

jeg maler noget til alle der får gave af mig i år. og så får de noget andet ved siden af, som så ikke er kæmpe stort eller fancy.

- min kæreste får så en tegning i ramme i stedet for et billede men ja ja.



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julegaver.
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 11:49

Jeg laver ALTID julegaver selv.

 

I år bliver der rigtig mange gaver af denne slags;

 

www.stofogstil.dk/Katalog/ Bolig.aspx?group_id=11163

 

Også toilettasker syet i voksdug, lysestager i beton og smykker(Især øreringe) ryger i pakkerne. I år har jeg også syet rigtig meget babytøj, da nærmest alle veninderne får børn lige nu.

 

Sidste år lavede jeg bordskånere af store træperler, og brødkurve syet i smart stof.

 

I år vil jeg også begive mig ud i julekurve med hjemmelavede ting, mangler dog lidt inspiration.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overkrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 12:35

jeg har lavet en bue, med 5 pile og et pilekogger til min ældste søn. Træet har jeg selv høstet ( det er ask) og læderet er noget jeg havde på lager.

Pilekoggeret er foret med kaninskind jeg selv har gavet ( og spist kaninen, det var en af genboerne som havde alt for mange)og ender/spidser til pile kostede 1,5 kr stk i en bueshop på nettet...


Billede



1
0
Svar på denne tråd
 
 Sparegrise
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 17:43

Ja, jeg bliver nok uvenner med mine voksne sønner, men da de kun har ønsket sig penge, har jeg lavet to sparegrise.....af ler.....det billige til dekorationer.....puttet 20-kroner ind i....så tørrer det...bliver pakket fint ind....de får en tung gave hver.....og får alt besværet med at hakke mønterne ud


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider