jeg har en veninde som jeg holder meget af, men som jeg ikke ser så tit.
jeg var oppe og besøge hende igår for at vi kunne bytte julegaver, og jeg glædede mig til en hyggelig dag.
men i det jeg kommer der op siger hun at hvis det ikke var for gaverne vi skulle bytte ville vi ikke havde ses idag, jeg kigger på hende og tænker er jeg til besvær her, var lige ved at tage mine ting og gå igen, men ombestemte mig igen.
hun sagde så hendes overskyd er på lige nul, hvad hun har sagt længe, hvad jeg har stor forståelse for, men vi havde ikke været nød til at bytte gaver igår, det kunne også havde ventet med til hun havde mere overskyd igen, hvad jeg også har sagt til hende.
for nogle år siden blev hendes mor meget syg og de sidste par år har gået med den ene indlæggelse efter den anden,
midt i det hele forløbet blev hun også fyret fra sit job, hun er vesiteret til et flexjob, og kommunen hjælper hende med at sende hende ud i praktiker men indtil videre har det ikke ført til at hun er blevet ansat.
af en eller anden grund er hun imod kontanthjælp, jeg mener vi skal være glade for der er hjælp at hente hvis det skulle blive nødvendigt. lige nu er hun på flexydelse.
men kan godt forstå hendes overskyd er lig nul lige nu, hun ved ikke noget om sin fremtid, og hendes mor er syg. det tærre på hende, det gør mig ked af det jeg ikke kan hjælpe hende, men jeg kan ikke give hende den hjælp hun vil havde, nemmelig et job.
hun kan ikke forstå hvorfor hun ikke har et job nu, jeg har prøvet at forklare hende at job hænger ikke på træerne mere, men hun vil ikke høre, hun mener hun er mere kvaliveseret til jobne end dem der var fast ansat hvor hun har været i praktik, det har hun sagt lige ud til mig.
nu har hun så fået en ny veninde, fred være med det, jeg syntes bare det er godt at hun har fået endnu en veninde, hun er en person der holder mange folk på en armslængte, men hele dagen igår samlinde hun mig med den nye veninde, og det gjorte mig ked af det, jeg er min egen, vil og kan ikke være en anden.
men det jeg blev allermest harm over var at hun sender sin syge mor ned for at handle ind til, så vi kan få noget at spise, jeg var opsat på vi selv skulle ned og købe ind, for jeg har ikke noget imod det.
hun er også blevet sur på mig engang da jeg ikke kunne passe hendes hund, men jeg havde virkelig andre ting jeg skulle i de dage.
hvis noget går hende imod, for så bliver hun stiktosset, hun vil havde sin vilje koste hvad det vil, og får hun den ikke så sætter hun sig i krog og spiser ikke og råber og skriger.
jeg vil ikke så gerne miste hende men jeg er ved at nå der ud hvor jeg ikke kan mere og må sige stop. jeg er meget tålmodig men hun køre mig helt der ud hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre mere, jeg har ind til videre bare været der for hende når hun har haft brug for det og lyttet, men føler ikke hun lytter igen når jeg har brug for det, det har hun aldrig rigtig gjort.
men ved ikke hvad jeg skal gøre mere.