Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bidløst hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 17:12

Er begyndt at interessere mig for at ride bidløst så vil gerne have et bidløs hovedtøj. Jeg ved bare ikke helt hvilken lags.

Jeg har redet i grime før, og syntes egentlig at hesten var lige så nem at styre, som hvis den havde bid i munden.

Har hørt lidt om sidepull, men ved ikke helt hvilken virkning det har. Håber I vil hjælpe mig!

0
0
Svar på denne tråd

Sidepull..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 18:13

Jeg vil til enhver tid anbefale sidepull :) Den er meget som en grime til at ride i - altså en grime med lidt praktiske justeringer ;) Den fungerer lige sådan, sidder bare bedre.

Du kan også få et bidløst hovedtøj, hvor tøjlerne krydser under kæben - men dem vil jeg ikke anbefale, de har svært ved at slippe trykket igen, når man har haft taget i tøjlerne.
Hackamore er der også, men de lægger et ofte unødvendigt hårdt tryk og kan også lukke af for luftvejene, hvis det ikke er korrekt placeret. Derudover er hackamore ikke egnet til dressur, synes jeg, da jeg ikke synes jeg kan give lige så nøjagtige signaler, som i en sidepull.

- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd

Rebgrime eller sidepull
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 18:33

Nu har jeg både fået noget godt at vide om sidepull og rebgrime. Hvad er fordelene og ulemperne ved begge dele?:)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 18:37

Ridekapsun? Det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang.

Mvh. Sanne

Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

kapsun og rebgrime
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 21:05

Jeg har ikke selv redet med en rebgrime, men en rebgrime er et noget hårdere middel end en sidepull, fordi den trykker på nogle akupunkturpunkter. Desuden er den ikke så egnet til dressur heller er mit indtryk :) Jeg ville i hvert fald foretrække sidepull, da den efter mit indtryk er det mildeste OG det der minder mest om at ride med bid ift. signalgivningen :)

Kapsun kan også sagtens bruges, om man foretrækker den eller sidepull er nok en smagssag.. Har endnu ikke selv fundet/prøvet en kapsun der lå ordentligt på min lille rabarbers mule ;)

- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd

Rambo Micklem
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 22:21

Trense fra Horseware

Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó

Don't let your dreams just be dreams.