Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kurv til sukkersyg?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 08:43

En der har hjulpet mig i året syntes jeg skal have en 'hygge-kurv' til jul. Problemet er, at hun har sukkersyge..

Hvad kommer jeg i en kurv, ud over vin, ris, kaffe, et skrabelod og godbidder til katten / fuglene?

Tanken var at komme forskellige dagligvarer i..

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

0
0
Svar på denne tråd

diabetes foreningen
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 08:56

tjek diabetes foreningens HP- de må have massere af foreslag.

Jeg ved der er ammsere af sukkerfrit slik der kan puttes i......men der er sikkert også mange andre muligheder

Karina

1
1
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 09:11

et par dåser med pære, ananas osv. det fåes sukkerfri

1
1
Svar på denne tråd

Type 1 eller 2?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 09:29

Nu er der jo stor forskel på, om personen har diabetes 1 eller 2. Diabetes 2 (gammelmandssukkersyge) kender jeg ikke så meget til, udover at det oftest hænger sammen med en usund livsstil, og i dette tilfælde skal man, så vidt jeg ved, helst undgå sukker generelt.

Folk med diabetes 1 kan derimod spise helt normalt som andre mennesker, de skal blot justere deres insulin derefter og naturligvis spise overvejende sundt. Faktisk kan det af og til være nødvendigt for en type 1 diabetiker at indtage sukker, hvis blodsukkeret begynder at være lavt. Tricket er at være god til at justere mad og insulin, så blodsukkeret holdes så jævnt som muligt. Her er det både farligt at få for højt blodsukker, men også for lavt.

Hvis personen har type 1 diabetes, kan du derfor putte helt almindelige ting i kurven, du behøver ikke undgå sukker eller lækkerier som slik, chokolade eller småkager. Personen kan sagtens selv styre insulintilførslen, så lækkerierne kan nydes med god samvittighed!

Er det en person med type 2, så er der jo mange lækre slags te, olivenolie (evt. med krydderi), balsamico, tapenade, pesto, oliven, artiskok, soltørrede tomater, hvidløg, grissini, måske en form for pølse eller skinke, ost, paté?

Nu med den skønne dressurganger

* Dakar - Knudsgaard *

5
1
Svar på denne tråd

Levevis
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 09:43

Ditte *Dakar-Knudsgaard*/ Det havde jeg slet ikke tænkt på!

Hun lever absolut ikke usundt! Nærmest kedeligt.. . Hun er spinkel og har en mand med sukkersyge, så hun har levet på dén diæt i 10 år..

Måske jeg skal købe noget pålæg evnt. på frost..

Må se om jeg kan liste noget ud af hende når jeg møder hende igen. Vil bare gerne give hende noget som hun bliver glad for og som kan forkæle hende lidt. .

~ Anette

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 19:00

Man kan godt lave udmærkede brændte, sukkerfri mandler.

Tag mandlerne, hæld dem over med vand, og sigt dem så de ikke driver.

Tag en bøtte, evt. med låg, put Isis eller noget andet sødepulver i, hæld mandlerne i og ryst dem godt, så de bliver helt dækket.

Så kan du bare smække dem i ovnen (jeg tror muligvis du skal bruge alm. ovn, og ikke varmluft).

Jeg har ikke styr på temperaturen, men ikke for varmt, for så brænder du dem bare af.

Vi har haft stor succes med dem, hos folk med sukkersyge. Ikke-diabetesramte kan også sagtens spise dem ;D

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 21:45

Man kan få et hav af lækre sukkerfrie produkter i mange daglig forretninger (kvickly, føtex etc). Isis har rigtig mange lækre produkter, alt hvad hjertet begærer. Derudover er Nellie Dellies lakridser et hit, når nu diabetikere skal undgå sukker :-)

1
2
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 22:05

Problemet er ofte, at folk tror at sukkerfrie produkter er bedre, men man kan opleve en højere stigning på blodsukkeret ved sødemiddel, som bruges i sukkerfrie produkter, end ved helt almindeligt sukker :)

- Camilla

2
1
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 22:13

Helt enig.

Drop alle de diabetes-produkter.

God mørk chokolade, mandler osv. er meget bedre.

Jeg tror jeg ville købe en lækker håndcreme, ansigtscreme i stedet måske, alt efter budget

3
0
Svar på denne tråd

Julekurv
Forfatter: 
Dato:  10-12-2013 09:14

Camilla (Fenja)/ Sukkerfri har jeg også hørt er MINDST lige så skadeligt som sukker. Der var en udsendelse om det en gang, hvor det fremgik, at folk som drak feks. sukkerfri sodavand faktisk fik et produkt som var MERE usundt!

Jeg har fundet nogle ting, men var bla. i tvivl om, om mørk chokolade var ok. (For nylig hørte jeg en i "kender du typen" sige at mørk chokolade burde stå i grønt afdelingen... fordi det var sundt! )

Rosenholm/ Jeg har tænkt på mandler (ved ikke om jeg tør springe ud i brændte mandler, når jeg aldrig har prøvet før... creme var også en rigtig god idé.

Indtil nu er det vist blevet til noget af en blandet omgang, men jeg opdatere nok det endelige resultat. En udfordring er det bestemt, men tak for god hjælp herfra.

~ Anette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider