Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tæer, der hæver, røde, brandvarme??
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 20:09
Hjælp. Jeg har svært ved at tage til lægen da det kan ændre sig fra time til time. !

I dag har det ændret sig 6 gange. ..

Så hæver de, bliver hårde i huden og brandvarme.

Så prøver jeg vene pumpe øvelser og sidder med benene oppe + back on track. Nogle gange virker det.

Dexem har jeg også prøvet. Men virker til det kommer indefra.

Mine forældre mener urinsyre gigt. Men det er vist kun leddet. Dette kan være enten en tå, ofte storetå. . Eller flere tæer.

Eller hele foden. Ofte kun en af gangen. ..!

De kan blive helt blå efter de har været røde.

Lægen ville ikke nå at se det. Har taget billeder. Vil ikke lægge dem ind. Men andre får et chok.

Rød som en krebs på den ene fod. Ellers hvid.

Kan det være organerne der ikke har det godt?

Det ligner ikke noget der skyldes sukkersyge.

Det kan ikke være noget med affalds stoffer?

Det bliver hverken værre eller bedre af at jeg spiser meget eller intet protein. Eller fedt. .

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 20:14

Ved ikke hvad det kan være, men kan du ikke tage billederne med til lægen ?

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 20:51

I hvilken forbindelse sker det?

jeg ville også tage billederne med til lægen og få udelukket de alvorlige ting.

jeg har en "sygdom" som minder om.

Da jeg var teenager var det rigtig slemt i både tæer og fingre.

hver gang de blev kolde (og det gjorde de meget hurtigt) - så blev de helt hvide (somregel med blå/lilla områder) og hævede voldsomt (huden blev helt strukket ud, vil tro de var 1/2 gang større end normalt, hvilket resulterede i at de blev meget stive og nærmest følelsesløse, men med en konstant svag smerte).

når jeg så kom ind i varmen blev de helt røde og endnu mere hævede - og så begyndte smerten. Ofte varede det 1-2 timer og det gjorde så ondt at jeg bare havde lyst ti l at tude, skrige og skære dem af ;)

i dag er det blevet bedre. Det er sjældent at jeg mærker noget i tæerne (som er godt pakket ind), hænderne bliver stadig temmelig blå/lilla når det er koldt, men hæver ikke så meget længere og smerterne er normalt ikke så slemme. Jeg prøver dog at undgå at være uden handsker ret længe når det bliver frostvejr.

Ligeledes vasker jeg hænder i koldt vand indtil tidligst en time efter jeg er kommet ind - og går ikke i (varmt) bad før 2 timer efter jeg er kommet ind. Jeg holder mig også langt fra brændeovnen ;) i mit tilfælde gør en hurtig opvarmning det nemlig meget værre (den kolde håndvask er i samråd med lægen).

jeg håber lidt at du fejler det samme som mig - "sygdommen" er ret udbredt og hedder reynards syndrom. Den er godt nok kronisk, men i de fleste tilfælde ret harmløs og kan ret nemt holdes nede.

Det lyder dog som om dine "anfald" er "uprovokeret" - så det er jo desværre nok ikke reynards du har

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

1
0
Svar på denne tråd

Raynauds sygdom
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 23:00

Jeg tænker, at du meget vel kan have det samme, som Nadia beskriver. - Jeg havde en veninde engang, som også havde det.

Prøv at læse her:

www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/ hjerte-og-blodkar/sygdomme/ blodaaresygdom/raynauds-sygdom/

I denne artikel beskrives kun fingrene, men tæerne kan være ramt på samme måde.

Pøj-pøj med det.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

tag billeder med til lægen
Forfatter: 
Dato:  07-12-2013 06:13

Jeg synes du skal se at komme til lægen og tag billederne med -

og så kan jeg ikke lade være med at tænke på om du måske har andre symptomer, om du drikker nok, om du har stillesiddende arbejde osv.

hvordan med dine fødder ellers, har du ondt, kan du gå på bare tæer -

men hvorom alting er så skal du til lægen.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 20:11
Tak for svar.
Det er ikke kun når det er koldt? Hvis det er sådan med ddn sygdom?

Også om sommeren. Og jo kan godt tage billederne med til lægen. Men det bedste billede er der hvor hele foden er rød.

Der hvor der er røde pletter og de er hævet, der er lyset dårligt da det ofte sker om aftenen.

Jeg tænker det samme. Om jeg er for stille siddende. Men synes det ikke.

Gætter på noget med blod omløb.
Men kan ikke finde forskel ved kosten.
Og kan ikke se andre mønstre.
Derfor tænkte jeg på noget med organer.
Måske fordi jeg engang var til akupunktør som fandt en masse ubalancer. Bl.a. milt og sagde at jeg ville have tendens til sukkersyge.

Behandlingen fjernede mit eksem som jeg døjede meget med.
Men det var meget meget dyrt!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider