Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er i også snobber og kører "stilen?"
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 12:56

Ja, som overskriften lyder, er og gør i det?

Efter og have læst denne artikel er jeg ved og sprænge af raserig!!!

www.jyllands-posten.dk/premium/ satire/RokokoPosten/ECE6269204/ foraeldre-til-boerneinstitutioner- brug-arets-julefarver-nar-i-laver- pynt/

Jeg er af den tradition af at alle farver er velkommen i julen, og jeg kan slet ikke håndterre sådanne forældre!!

Sisse

Efterlysning

www.heste-nettet.dk/forum/7/120002/ 120002/

Rid islandsk hest, det er som en fest!

2
5
Svar på denne tråd

Satire!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 12:58

Det er jo Satire! :-D

alt fra rokokoposten er satire :-)

12
0
Svar på denne tråd

Sisse for satan ….
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 13:00

Du har jo ikke selv læst artiklen?

Nå, men denne tråd må da være en kompliment til rokokoposten

12
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 13:23

Hehehe - rokokoposten er altså god humor, men det skal heller ikke tages for mere ;)

6
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 14:04

Godt at i ser det :D

Sisse

Efterlysning

2
0
Svar på denne tråd

ikke-snob
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 14:11

Nu kendte jeg ikke Rokokoposten da jeg læste artiklen, så blev også forargret. Men heldigvis er det jo så kun skrevet som provokation.

Men skal vi lige prøve for sjovs skyld at tage den alvorligt?

Det er da okay at forældrene kun vl have deres julepynt i "årets farver". (Dog ret koldt og kedeligt efter min meing) Men de bør stadig elske deres barn så meget at der kan gøres en undtagese med lidt pynt i "forkerte farver".

Rent praktisk, så er det jo nemt nok at give besked via mail til institutionerne om hvilke farver der skal indkøbes hvert år. Men det vil da blive alt for dyrt. Som det er nu købes der jo blot så de er sikre på at have nok. Overskydende kan så gemmes til næste år.

Men skal faverne skiftes ud hvert år, så kræves det også at der skal købes HELT nye forsyninger hvert år. Skal der så i stedet til at laves begrænsninger på hvor meget julepynt det enkelte barn må lave?

Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
5
Svar på denne tråd

Fniiiiissssss
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 14:34

Jeg har simpelthen været nødt til at smide et link til denne tråd til rokokkopostens redaktør :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
14
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 17:35

Hvis jeg skal hoppe på forslaget om at tage artiklen alvorligt... bare for sjov ;)

Nu er jeg ikke selv forælder, og kender ikke umiddelbart nogen der ville gøre som i artiklen, men jeg ville faktisk ikke blive vildt overrasket, hvis der VAR nogle forældre, som ikke ville hænge "fejlfarvet" julepynt op. I hvert fald at de ville gå lidt på kompromis med synligheden... men jeg ved det ikke.

Mon der sidder nogle Ænder, der kender sådan en type? Måske bedsteforældre, onkler, tanter eller andet?

Kom nu - sig der er så skruppelløse og øretæveindbydende folk derude! ;D

2
0
Svar på denne tråd

Se, nu ved jeg ikke om
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 17:36

det er på grund at Golden showers hint til redaktøren, men jeg har lige været inde for at læse Sisses link og få lidt sjovt til eftermiddagskaffen. Artiklen er jo "spækket" med "advarsler" om at Rokokkopostens nyheder er opdigtede OG parodier - det er da meget svært at tage det som "noget rigtigt".

Sidste år var der et helt radioprogram en lørdag formiddag, hvor de udelukkende brugte Rokokko-postens "nyheder" som "breaking news" - jeg lå flad af grin i to timer - troede først at det var noget som programværterne selv havde fundet på men fandt til sidst ud af hvordan det hang sammen. Men prøv at forestille omtalte "nyhed om farvevalg til julepynt" serveret som om det var en katastrofe - for nyhederne var i den stil - suverænt.

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Nu også med welsh-pony.

2
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 17:57

Min stedmor er vaskeægte englænder (eller skotte, for at være helt præcis, men har boet i England det meste af hendes liv.)

Hos hende og min far er julen hvert år smukt koordineret, det hele er på plads, og FARVEkoordineret, kan i tro! I det års julefarver! Stilen er kørt gennem hele hjemmet, og flot ser det da ud, når alle farver passer sammen.

På de af juletræets grene, der vender allermest ud i rummet, så ALLE kan se pynten herpå, hænger de forfærdeligt grimme julehjerter og trylledejsfigurer i gyslige farver, som jeg lavede i børnehaven/skolen til min far og stedmor!

Resten af træet er farvekoodineret

Mvh. Sophie (:

10
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 19:19

Golda Showers

Hvorfor har du det?

Det jo mig der ikke har fået læst det ordenligt :)

Sisse

Efterlysning

1
1
Svar på denne tråd

Ja, Golda
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 19:32

Showers, du var altså mere fornuftig dengang du havde et pænt navn

Nu risikerer vi at rokokoerne opdager HN, og så kan de udgive årbøger - eller kvartalsbøger - i stedet for daglige artikler. Tænk hvis de ser tråden "Man ved man er hestepige når ...". Eller forvilder sig forbi HN-museet?

6
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 20:29

Lad os da ikke håbe de kommer forbi indlægget med de frosne ærter!!!

5
0
Svar på denne tråd

altså nu
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 22:12

Altså, nu "abonnerer" jeg på Rokokoposten på facebook og der er virkelig nogle perler af nogle artikler imellem.....

Bortset fra det, så var jeg engang i mødregruppe med en mor, som beklagede sig over sin 3-årige søns grimme børnehave-producerede nisse - som han insisterede på skulle have en plads i stuen. Når han ikke så det, gemte hun den bag en lampe, for den passede jo ikke til hendes trip-trap-nisser.... Se, det var en vaskeægte historie - og ikke så lidt uhyggeligt.

Det var så dengang jeg fandt ud af at livet simpelthen er for kort til mødregrupper!!

Mvh Tina

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

http://www.freec.dk/hermelinhaven

9
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 22:53

Fordi hun vil synes det er sjovt, det er ikke første gang det er sket at folk ikke har vidst det var satire :)

Sorry
The lifestyle you orderd
1
0
Svar på denne tråd

Iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 22:58

Kender de fleste HN takket være deres meget effektive søge-whatever der linker HN til Google. Søg og HN dukker op, mon ikke også det er derfor det bliver brugt i radioprogrammet jeg ikke kan huske hvad hedder.

Al satire har vel rødder i en sandhed og der er med garanti forældre derude der synes at det ville være fremragende hvis man gjorde som i artiklen.

Sorry
The lifestyle you orderd
1
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 13:41

Jeg synes sgu næsten altid HN dukker op, uanset hvad jeg søger efter på Google ;D

5
0
Svar på denne tråd

God humor
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 14:37

Det er fremragende humor, desværre må det jo bare tage udgangspounkt i noget virkeligt?

Og hvis det gør, håber jeg de forældre som tænker sådan får røde øre!

Og HN kan give svar på alt.

Min kæreste lagde aldrig mærke til HN's stille overtagelse af googles rolle før han fandt mig - nu udbryder han jævnligt når han google noget "Hvorfor er det lige at HN dukker op først med svaret på barbermaskiner til mænd? El-installationer? Matematisk kodninger? (sæt selv ind)

Mit svar: "HN ved alt... hvorfor søger du overhovedet på Google?"

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

Fly like a butterfly, sting like a bee - Følles motto!

6
0
Svar på denne tråd

Paddesø:
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 19:00

... fordi googles søgemaskine er nemmere at bruge til at søge på HN med, end HN's søgemaskine er.. Selvfølgelig

5
0
Svar på denne tråd

snobbestilen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2013 08:48

jeg kører helt klart snobbestilen... ala ungernes hjemmelavede julepynt.. eller min mors..

det er yderst begrænset hvad jeg har brugt af penge på julepynt, så min kreative mors ting og ungernes laveselv ting er nærmest det eneste julepynt jeg har... og dette er så MIN STIL i huset..

farver.. tja.. det har så været ungernes helt egne valg

Lækkert enghø i minibig sælges bor 10 km fra Randers

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider