Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En god sengeløsning?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 20:31

Ja- det var lige det mest oplagte overskrifts-valg ;)

Sagen er den, at jeg skal flytte i midten af december, til en stor 1-værelses lejlighed. Problemet er, at den "seng" jeg sover på nu, er en semi-billig sofa med chaiselong, som kan slås ud som dobbeltseng (men jeg slår den ikke ud til hverdag for jeg kan alligevel ikke ligge henover den pga. noget hårdt i midten) - den er ELENDIG at sove på, og skal derfor ikke flytte med mig i den nye lejlighed.

Problemet er, at jeg ikke gider føle at jeg træder ind i et soveværelse hver gang jeg kommer hjem, også i forhold til at have gæster osv. Derfor er jeg ikke rigtig game på en alm. seng, men søger noget som kan fungere i en stue- og også bruges til at sove på hver nat.

Jeg har kigget lidt på en sofa med chaiselong (igen) fra IKEA, hvor siddepladserne er lavet i to store stykker istedet for tre puder som min nuværende er- og som har gjort den er sunket mellem to af puderne der hvor jeg sover.

her tænker jeg at købe en GOD og TYK topmadras og smide ovenpå, så den fungerer fuldtid som seng, men kan laves om til sofa ved besøg osv. Samtidig har jeg stadig "sofa-ryglænet" selvom den er slået ud som seng.

Men er der mon en stjernegod løsning jeg har overset :)?

Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde købt sådan en
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 20:38

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ 50080315/

Ingen tvivl om at jeg havde købt sådan en. Med lidt puder i siderne og så mindre stolte rundt om et mindre sofabord ( let at flytte hvis den skal slås.)

alternativt en 120 seng med store puder i ryggen. Den kunne sagtens fungere som sofa hos mig. Jeg gad til gengæld ikke have en halv dårlig sovesofa. - man ligge bare ikke optimalt på dem..

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 20:58

Jeg var hoppet på en af Ikeas sovesofaer (med chaiselon, hvis du kan lide det) - og så netop investeret i en god og TYK topmadras. Så undgår du at sofean tager form efter hvordan du ligger, du kommer til at ligge bedre selv (mærker ikke revner imellem puder m.m.) og netop som du selv siger, så kan det pakkes væk når du har gæster.

Jeg synes det ser pænere ud end fx. en 120 cm boksmadras med puder i ryggen - det kommer bare stadig hurtigt til at se soveværelse-agtigt ud.

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

1
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 21:38

Jamen hvor opbevarer man en stor topmadras i en 1 værelses? Og gider man slæbe den frem hver aften og rede seng? Måske.. Jeg gad ikke.

Jeg ville ende med bare at sove på sofaen - og deraf trods alt dårligere end på en god madras..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 22:17

Da jeg boede på kollegieværelse, havde jeg samme problem som dig.

Ville gerne have en seng, som kunne ligne en sofa om dagen, da der jo kun var 1 lille bitte værelse på 15 kvm.

Jeg havde PRÆCIS den seng Anja linker til!

Jeg har været utrolig glad for den - der følger to madrasser med i forvejen, og jeg tilkøbte selv en lille, ikke så høj topmadras fra IKEA også.

Alle tre madrasser fjernede jeg aldrig, de fungerede fint som sofa.

De tre skuffer under sengen brugte jeg til at opbevare et tæppe og et par puder. Dette lagde jeg over sengen om dagen, og vupti, sofa!

Super smart!

Når jeg havde kæresten på besøg kunne sengen trækkes ud til en dobbeltseng, og de to madrasser blev så lagt ud på hver flade. Simpelthen genialt.

Jeg er nu flyttet i 2-værelses, og har en anden "rigtig" seng i mit soveværelse.

Inde i stuen står min IKEA Hemnes seng stadig, jeg bruger den som sofa, og hvis der er gæster på besøg laver jeg den om til en seng, som de kan sove på :)

Super smart, kan varmt anbefales!

Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 23:17

Hvad med en loftseng?

Hvis jeg nogensinde skulle ende i en 1-værelses, ville det være min løsning, da der så er mulighed for at ligge på en ordentlig madras, som jeg synes, er et problem i de fleste sovesofaer.

Google evt. for inspiration til indretning og brug af pladsen under, hvis det ikke nødvendigvis skal være til skrivebord.

Ikea sælger nogle:

www.ikea.com/dk/da/catalog/ categories/departments/bedroom/ 19049/

"I am the Bad Wolf. I create myself. I take the words, I scatter them in time and space. A message to lead myself here."

0
0
Svar på denne tråd

Loftseng
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 08:12

Jeg købte for nogle år siden en loftseng fra Ikea. Metaludgaven i dobbeltseng. Den fungerer super, men dengang var vi også kun min datter og jeg til at sove der, og nu har hun den så alene. Under den er der på hendes værelse et skab, en kommode og et hjørneskrivebord, så der er godt med plads. Så de anbefales herfra, men kræver selvfølgelig lidt højt til loftet ;)

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd

Hej.......
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 11:32

Jeg har "hemnes"sengen fra IKEA: www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ 50080315/

Den er super god, og jeg lægger bare et stort tæppe over den, og fjerner dyne+pude når jeg har gæster. Det fungere super godt og så ligger man rigtig godt i den

Jeg ville klart anbefale den. Jeg købte min brugt på DBA, og der var ingen slidtegn på den, men hvis du vælger at købe brugt skal du være hurtig fordi den stadig er en meget eftertraktet vare.

Held og lykke med at finde den rette seng!

Mvh. Rikke

I'm beautiful in my way, because God makes no mistakes. I'm on the right track, baby. I was born this way.

0
0
Svar på denne tråd

senge valget
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 12:07

Hej Mie

Vi har sådan en her: www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ S69902605/

Godt nok bare som "gæsteseng" men man kan slet ik se den indeholder en seng :)

Når madrassen bliver for "slidt" kan man købe en ny

Betræk på sofa kan tages af og vaskes - og det kan købes i mange farver/mønstre :)

Håber du finder dne rette seng/sofa:)

Diva af Bækkeskov - Termin 14 juni 2014

- ifolet med Canton Anholm

*Deluxe*

0
0
Svar på denne tråd

1-værelse
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 21:47

nu ved jeg ikke om du VIL have en sovesofa og hvor meget plads der er i din lejlighed, men du skriver det er en stor 1-værelses.

jeg har selv boet i en 1-værelses for flere år siden og jeg havde både seng og sofa. Man kan jo godt "dele" sin lejlighed op i soveafdeling og "stue" afdeling, kender jeg flere der har gjort på forskellige måder f.eks. ved hjælp af rumdeler, ved at sætte nogle planter op der afskærmer osv.

men nu viste jeg også bare med mig selv at jeg ikke ville få en sovesofa slået ud og ind hver dag ;)

ikea har også nogle gode indretningsforslag til små hjem:)

www.ikea.com/ms/da_DK/rooms_ideas/ small_spaces/

håber du finder en løsning der virker for dig.

Men hvad ved jeg ;)

0
0
Svar på denne tråd

rumdeler?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 23:51

Hvis det er en stor etværelses, kunne det måske være en ide med en ordentlig seng plus stor rumdeler / reol, og så lave soveværelse / sovehule bag rumdeleren eller reolen i stedet for?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider